Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدنور محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به جزئیات سند توسعه اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس این سند هر کدام از شهرستان‌های استان موظف هستند، سند توسعه خود را برای خود تدوین و به استان تحویل دهد.

وی افزود: بر اساس این سند مشخص می‌شود، در هر کدام از شهرستان‌ها چه استعدادها و ظرفیت‌هایی دارد و برای کدام مشاغل می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این سند در حوزه‌های مشاغل گردشگری، صنایع دستی، مشاغل خانگی و ... پیش‌بینی شده است، بیان کرد: هر کدام از شهرستان‌ها در هر حوزه‌ای استعداد دارد، بر اساس آن حوزه برنامه‌ریزی و اهداف خود را دنبال می‌کند.

محمدپور با اشاره به اجرای طرح فراگیر اشتغال درکشور توضیح داد: این طرح توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به کل کشور ابلاغ شد، که با عملیاتی شدن آن حدود 970 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان از طرح فراگیر اشتغال هنوز مشخص نشده است، گفت: 20 میلیارد تومان از اعتبارات این طرح برای طرح‌های اشتغال زایی کشاورزی و طرح مهارت‌آموزی حین کار پیش‌بینی شده است.

محمدپور با اشاره به اختصاص مبلغ 32 میلیارد تومان به مشاغل خانگی یادآور شد: این اعتبارات در سال جاری 6 برابر اعتبارات سال گذشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان توضیح داد: اعتبارات مشاغل خانگی سال 94 به مبلغ 14 میلیارد تومان در سال 95 پرداخت شد، و از اعتبارات مشاغل خانگی سال 95 که مبلغ 800 میلیون تومان بود، تنها 5 میلیارد تومان و در اواخر سال 95 پرداخت شد.

محمدپور با بیان اینکه اجرای طرح مشاغل خانگی چیزی حدود 6هزارو 700 فرصت شغلی در سطح استان فراهم می‌کند، تشریح کرد: طرح‌های مشاغل خانگی بر اساس اولویت‌های مورد نظر استان انتخاب می‌شود و پس از تایید طرح در کارگروه تخصصی متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند.

وی از اختصاص اعتباری به صندوق توسعه ملی توسط دولت خبر داد و افزود: به دنبال تخصیص این اعتبار مقرر شد، واحدهای صنعتی که به دلایل مختلف تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند، با اختصاص اعتباری به آنها بتوانند پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص طرح سامانه رصد توضیح داد: بر اساس این طرح کلیه دستگاه‌های اجرایی باید تعهدات اشتغال خود را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، ظرف یکسال مشخص کنند و پس از آن انتهای سال راستی‌آزمایی می‌کنیم که دستگاه اجرایی مورد نظر تا چه میزان به تعهدات خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه طرح کاج و کاروزی زیر مجموعه فراگیر اشتغال است، گفت: این طرح شامل مهارت‌آموزی کارجویان در محیط واقعی کار، به علاوه مشوق‌های بیمه‌ای برای کسانی که یک نفر استخدام می‌کنند، به همین دلیل افراد زیر 23 سالی که تحصیلات ندارند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

محمدپور ادامه داد: یک سوم حقوق به علاوه بیمه حوادث به کارورزان دانش‌آموخته در خلال آموزش پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان با اشاره به مدت دوره کارورزی، خاطرنشان کرد: دوره کارورزی 4 تا 6 ماه و در مناطق محروم 9 ماه است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کار در این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه از سوی ۲۰ شرکت تعداد ۲۵۰ موقعیت شغلی معرفی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار در این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه 20 شرکت حاضر هستند و از سوی آن‌ها 250 موقعیت شغلی ارائه شده است.

حمایت 3.5 میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی

وی یکی از مهمترین مسائل جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاه‌ها را موضوع اشتغال دانست و افزود: از این رو از 6 ماه قبل مقدمات برگزاری نمایشگاه کار با رویکرد اشتغال فراهم شد و هدف از این اقدام آن است که مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که با مباحث فنی و مهندسی در ارتباط هستند دعوت شوند و با معرفی توانمندی خود، ظرفیت‌های اشتغال زایی خود را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چه در حین تحصیل و چه پس از فراغت از تحصیل ارائه دهند.

رهایی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، صنایع هوایی و غذایی دانست و گفت: این شرکت‌ها 250 زمینه شغلی را در این نمایشگاه مطرح کردند و علاقه‌مندان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند نسبت به ثبت نام برای اشتغال در این شرکت‌ها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص ارتباط این نمایشگاه با پلتفرم اشتغال و ارتباط با صنعت این دانشگاه با تاکید بر اینکه نمایشگاه کار مکمل پلتفرم ارتباط با صنعت است یادآور شد: هدف از این نمایشگاه ایجاد ارتباط مناسب دانشگاه با صنعت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی