Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: شناخت ومعرفی توانمندی‌های روستاها گام مهمی در مسیر توسعه اقتصاد روستایی است که برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها در این زمینه نقش مهم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فائض پور عصر سه شنبه در افتتاحیه جشنواره ملی معرفی توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی روستاها در اراک اظهار داشت: استان مرکزی اولین استانی است که نگاه استاندار و تیم اقتصاد مقاومتی به روستاها بوده و در سال گذشته سفرهایی به مناطق روستایی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در رابطه با جشنواره اقتصاد و فرهنگ روستایی تشریح کرد: این جشنواره در راستای تحقق شعار امسال که اقتصاد مقاومتی است با مشارکت تعدادی از فعالین اقتصاد مقاومتی و فرهنگی روستاهای استان مرکزی، سایر استان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط اقدام به برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ کرده که این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا۱۳ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی ادامه خواهد داشت.

فائض پور خاطر نشان ساخت: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی های اقتصادی و فرهنگی روستاها برگزار شده که در بخش اقتصادی جشنواره دستیابی به اهداف معرفی محصولات و تولیدات روستاها، معرفی چهره های موفق کارآفرین در روستاها و فعالین اقتصادی محلی و معرفی توانمندی های اقتصادی روستاها در زمینه تولید و اشتغال دنبال می شود.

وی بیان کرد: در بخش فرهنگی جشنواره نیز به دنبال حفظ و احیای میراث معنوی روستاها، معرفی آداب رسوم و آیین های روستایی، معرفی ورزش ها و بازی های بومی و محلی، معرفی موسیقی های اصیل محلی، معرفی غذاهای سنتی روستاها، معرفی لباس های بومی، معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی گویش های محلی را دنبال می کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: برای اولین بار در استان مرکزی از حامیان نسخ خطی روستایی در این جشنواره تجلیل خواهد شد که بسیاری از این نسخ با ارزش در روستاها به شکل بسیار بدی نگهداری می شود و همچنین برای اولین بار در کشور در روستای لیلیان خمین، شخصی منزل مسکونی اش را در اختیار موزه مفاخر و مشاهیر استان مرکزی قرار داده که پس از بازسازی و مرمت به عنوان اولین موزه مفاخر و مشاهیر روستایی استان مرکزی مورد استفاده قرار گیرد و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فائض پور بیان کرد: این جشنواره با برپایی نمایشگاه، اجرای گروه های هنری، کارگاه های آموزشی و نشست های هم اندیشی، در فضایی معادل هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع برگزار شده و در بخش اقتصادی و فرهنگی نیز ۲۲۰ غرفه اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند که ۷۰ غرفه از آن مربوط به استان مرکزی است.

وی گفت: مجموعا ۲۱ استان در این جشنواره حضور دارند که شامل استان های گلستان، کرمان، قم، لرستان، گیلان، مازندران، سمنان، اردبیل، زنجان، اصفهان، فارس، ایلام، بوشهر، هرمزگان، همدان، سیستان بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، یزد و کرمانشاه می شود و از استان مرکزی نیز تمام ۱۲ شهرستان حضور دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی که در این زمینه کمک کرده اند تا جشنواره بر پا شود نیز شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و... است که مجموعا ۲۰ غرفه در این نمایشگاه دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد