Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:56:56 GMT

پلمپ ۱۸۰ عطاری غیر مجاز در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۵۲۹۸

پلمپ ۱۸۰ عطاری غیر مجاز در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو کرمانشاه از پلمپ ۱۸۰ عطاری غیر مجاز در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه نشستی پیرامون چگونگی اجرای طرح نصب برچسب اصالت و سلامت کالا با حضور مسئولان در کرمانشاه برگزار شد. مدیر نظارت بر فرآوده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه در این نشست اظهار: طرح نصب برچسب اصالت و سلامت جهت مبارزه با قاچاق اجرا شده است و اجرای چنین طرحی سبب تجمیع اطلاعات، مبارزه با قاچاق و فساد اداری می شود که از نظر تاریخچه از سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورها اجرا شده به گونه ای که تاکنون ۶۰ کشور دنیا نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده اند در کشور ما نیز از سال ۸۷ نخستین گامها در این راستا برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر فرآوده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه بیان کرد: این طرح در سال ۸۷ از داروهای گران آغاز شد که در نهایت با اجرای طرح شبنم با شکست مواجه شد تا اینکه در سال ۹۲ پس از کارشناسی های انجام شده و الگوبرداری از کشورهای موفق سامانه ای غیر قابل جعل راه اندازی شد. دکتر رحیمی با اشاره به اینکه لینک شدن این سامانه با گمرکات و صنعت و معدن زمینه پیگیری های بیشتر را فراهم کرده گفت: باید جامعه به این باور برسد که کالاهای قاچاق برای سلامتی مضر هستند. وی با بیان اینکه این برچسبها دارای ۹ آیتم شامل تاریخ انقضا، سامانه دریافت پیام کوتاه، شماهر سری ساخت، کد رهگیری و.. است افزود: طرح مذکور مصوب شورای امنیت ملی است که سبب مدیریت چرخه تولید و تامین شده است. دکتر رحیمی خاطر نشان کرد: روشهای رد یابی کالاهای دارای مشخصات اصالت و سلامت شامل استفاده از کد رهگیری، استفاده از کد اصالت و ارسال به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ و استفاده از نرم افزار بارکد خوان در کنار تلفن ثابت ۰۲۱۶۱۸۵ و سایت WWW.TTAC.IR می باشد. وی همچنین از اجرای طرح ضربتی جمع آوری مکمل های دارویی در آینده ای نزدیک در کرمانشاه خبر داد. مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غذا و دارو کرمانشاه از تلاش برای حذف روغن در پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: سرانه مصرف نمک در ایران ۱۲.۵ گرم بوده در حالی که در دنیا این میزان به طور متوسط پنج گرم است همچنین سرانه مصرف شکر ۴۵ گرم بوده که در دنیا ۲۰ گرم می باشد. وی سرانه مصرف چربی را در کشور ما ۵۷ گرم و در دنیا ۱۵ گرم اعلام و عنوان کرد: همچنین در پایان برنامه ششم توسعه علاوه بر حذف رغن جامد درصدد رسانیدن سرانه مصرف اسید چرب ترانس به دو درصد هستیم. دکتر مستوفی محصولاتی نظیر سیب، کاهو، گوجه فرنگی و پیاز استان کرمانشاه را از نظر سلامتی بهتر دانست. وی افزود: طرح برچسب اصالت و سلامت کالا با هدف نظارت بر زنجیره تامین و توزیع مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، ایجاد نظام رهگیری، نظام پایش کمی و کیفی و سیستم واکنش سریع اجرا می شود. رئیس اداره تحقیق ، توسعه و آموزشهای مردمی غذا و دارو کرمانشاه از پلمپ ۱۸۰ عطاری غیر مجاز طی سال گذشته خبر داد. وریا رحیمی، اظهار داشت: عطاری ها تنها دارای مجوز فروش گیاهان دارویی و نه فرآوری شده هستند و مردم باید محصولات فرآوری شده نظیر کپسولف پماد را تنها از داروخانه ها تهیه کنند. وی افزود: مردم باید بر روی مقوله سلامتی خود حساس باشند و از ایمنی هر آنچه که به سلامتی بازمی گردد مطمئن شوند. مدیر نظارت بر امور دارو و مخدر غذا و دارو کرمانشاه از مشخص بودن سلامتی داروها با نصب برچسب اصالت کالا خبر داد و گفت: پس از نصب برچسب اصالت و سلامت کالا بر روی داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی، سلامتی در آنها مشخص می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال،  با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، اظهار داشت: با توجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت‌های آب بر  باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت  آب منطقه‌ای باید تلاش های خود را در انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفر چاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی گفت: از طرفی اکنون تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آن‌ها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

کریمی افزود: اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از  سوی آنها بیشتر است. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در 6 ماه دوم سال 1402 و در سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان ،اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تأکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند که از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، طبق اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی  خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

کریمی گفت: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن