Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:29:04 GMT

اقدام جهاد دانشگاهی خوزستان برای مبارزه با ریزگردها

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۵۶۵۳۰

اقدام جهاد دانشگاهی خوزستان برای مبارزه با ریزگردها

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با تاکید بر عملکرد برنامه‌محور این سازمان، مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در حال انجام در جهاد دانشگاهی خوزستان را تشریح کرد و از ورود این سازمان به مطالعات روش‌های تثبیت خاک برای مبارزه با پدیده ریزگردها خبر داد.

سیدعلیرضا علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان کار تدوین برنامه ششم توسعه سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و آغاز اجرای آن در تابستان جاری‏، اظهار کرد: توسعه متوازن در ساختارها و فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی‏ و تجاری‌سازی سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان در برنامه ششم این سازمان لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در هر حوزه، اولویت‌ها تعیین و در طول پنج سال آینده برای دستیابی به اهداف اقدام خواهد شد.

وی دستیابی به دانش بومی طراحی و ساخت مته‌های حفاری در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان را یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های فناورانه در کشور برشمرد و تاکید کرد: به همت و تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهشگران پژوهشکده تکنولوژی تولید، پروژه طراحی و ساخت مته‌های حفاری در حال اجرا است و ان‌شاءالله با پایان کار اجرایی همه فازهای این پروژه، گامی اساسی در خودکفایی کشور در این حوزه استراتژیک برداشته خواهد شد. تعامل سازنده صنعت‌گران صنعت نفت و جهاد دانشگاهی خوزستان در این پروژه می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر فعالیت‌های تحقیقاتی نهادهای پژوهشی و صنعتی باشد.

علوی با اشاره به تصویب اساس‌نامه مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان در یکصد و چهل و دومین جلسه هیات امنای جهاد دانشگاهی در خردادماه 1396‏، از آغاز فعالیت این مرکز در تابستان 96 خبر داد و گفت: این مرکز به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌های محققان جوان خوزستان فعالیت می‌کند و با ایجاد فضای لازم برای گسترش واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناور‏، تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناورانه قابل عرضه در بازار را در دستور کار دارد. با توجه به بازار گسترده مصرف محصولات و خدمات مورد نیاز در حوزه سلامت استان خوزستان، امیدواریم این مرکز زمینه اشتغال مناسبی برای جوانان خلاق استان ایجاد کند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از توسعه فعالیت‌های فرهنگی این سازمان در سه حوزه سازمان دانشجویان، سازمان قرآنی دانشگاهیان و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) خبر داد و گفت: در کنار فعالیت‌های دو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و ایکنا، ساختارهای یاد شده با رویکردی جدید در برنامه ششم توسعه، فعالیت‌های خود را گسترش خواهند داد. ایسپا به خوبی نشان داده است می‌تواند مرکزی امین و قابل اعتماد برای مراجع تصمیم‌گیر باشد و نمایی واقعی از جامعه در حوزه‌های مختلف را نشان دهد. در نشستی که با استاندار خوزستان داشتیم، ایشان پیشنهادی برای انجام برخی مطالعات توسط ایسپا را داشتند که مراحل مقدماتی آن نیز در حال انجام است.

علوی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم هویت جهاد دانشگاهی، فرهنگی است و فعالیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی زمانی حرکتی جهادی به شمار می‌روند که بر پایه آرمان‌ها و ارزش‌هایی که جهاد دانشگاهی بر پایه آن شکل گرفته است، طرح‌ریزی شوند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اخذ رتبه ممتاز کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری سال 1395 توسط مرکز آزمون موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور‏، عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی در چهار حوزه موسسه آموزش عالی، مرکز علمی کاربردی‏، مراکز آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت و مرکز آزمون به صورت یک مجمومه آموزشی کامل زمینه پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع آموزشی استان را فراهم کرده است. رشد سه برابری آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت سازمان در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به خوبی بیان‌گر این مهم است.

علوی از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته تجهیزات پزشکی اتاق عمل برای نخستین بار در استان توسط مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خوستان خبر داد و گفت: این مرکز در حال گسترش رشته‌های خود به تناسب نیازهای استان است تا زمینه اشتغال دانش آموختگان خود را فراهم آورد.

وی از ورود جهاد دانشگاهی خوزستان به مطالعات روش‌های تثبیت خاک برای مبارزه با پدیده ریزگردها خبر داد و گفت: در نشست مشترک با مجری طرح جامع پوشش بیولوژیک کانون‌های بحرانی خوزستان و مدیرکل منابع طبیعی استان مقرر شد در ماه جاری برنامه همکاری مشترکی در این خصوص تدوین و عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: این امام والامقام در مدت ۳۴ سال امامت خود با پنج طاغوت بنی عباس معاصر بود، بنی عباس از امویان هم ظالم‌تر بودند و با این وجود، ایشان در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت، راهبرد جهاد تبیین بود، اظهار کرد: ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند.

وی با توضیح اینکه همه تلاش امام صادق (ع) این بود که عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هدفی که امام حسین (ع) با شمشیر دنبال آن بود، امام صادق (ع) با بیان و زبان و قلم انجام داد و مانند امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با ظالمان و ستمگران مبارزه کرد با ملحدان و منحرفان به مبارزه پرداخت، گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

او با اشاره به مسائل فرهنگی در زمان امام صادق (ع) اضافه کرد: توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها، نظام‌مند شدن عقاید، باورها و مفاهیم شیعی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی - عقیدتی و تداوم آن در قالب وکالت، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی از جمله اقدامات حضرت در آن زمان بود و امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پر برکت خویش، نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیاتبخش اسلام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • پولشویی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی