Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار فرماندار و نماینده کازرون و وزیر نیرو با یکدیگر، چیت چیان وزیر نیرو دستورات لازم جهت تسریع در روند اجرای پروژه سد نرگسی در سال ۱۳۹۶ و لزوم اجرای پروژه احداث خط انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کازرون خبر ،سید کمال علوی عصر روز سه شنبه به اتفاق حسین رضا زاده نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی به دیدار دکتر چیت چیان وزیر نیرو رفت و با ویدیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کازرون در این دیدار با بیان اینکه پروژه عظیم سد نرگسی یکی از مهمترین پروژه های سطح استان فارس و کشور است بیان کرد:تکمیل این سد با ظرفیت مخزن 113 میلیون متر مکعب علاوه بر کمک در تأمین آب شرب شهرستان کازرون و فراشبند ،شکوفائی کشاورزی منطقه را با به زیر کشت رفتن 12هزار هکتار از اراضی کشاورزی به همراه خواهد داشت.

وی احیاء دریاچه ی پریشان را از مهمترین دغدغه های زیست محیطی دولت و مردم خواند و خواستار شد که روند اجرای پروژه سد نرگسی در سال 1396 تسریع و اجرای پروژه احداث خط انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان انجام گیرد.

سید کمال علوی با اشاره به اینکه پروژه سد نرگسی با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ء به عنوان پیمانکار در حال اجرا می باشد که عدم پرداخت حقوق مالکین اراضی و کشاورزان بالا دست که در زمان آبگیری سد ،زمین هایشان به زیر آب خواهد رفت ، در مواردی نارضایتی و بعضا تأخیر در کار و فعالیت سد نرگسی را به همراه داشته است.


علوی در ادامه این دیدار گفت: شهرستان کازرون با وسعتی در حدود 4200 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 260هزار نفر در منطقه گرمسیری و کم آب استان فارس و کشور است که علیرغم مشکلات کم آبی شهرستان کازرون،تأمین کننده قسمتی از آب شرب استان بوشهر از طریق مجموعه چاههای جنوبی کازرون و چشمه ساسان می باشد.

فرماندار کازرون افزود: در عین حال با وجود عبور خط انتقال آب موصوف، تعدادی از روستاهای هم جوار و نزدیک به این خط از آب شرب سالم برخوردار نبوده و تحت پوشش شرکت آبفا روستایی جهت تأمین آب شرب و معیشت خود قرار ندارند.

وی با برشمردن اسامی روستاهای حسین آباد ، کته خفر سفلی،کته خفرعلیا،گودگاه،گرازروی،پریشان،کشاورزی،کوشک پس قلات،انارستان،بازرنگان،برج سوخته سفلی،بوشیگان دیلمی،تل کوشک،حسین آباد دیلمی، حکیم باشی،الیاس آباد،احمد آباد،برج دلبر،بی بی ناز خاتون،چروم ،تنگ گچی سفلی و علیا،سرملا،عمارت،غوری،تنگ مناره،رودک،تنگ قلنگی،ابکوره،اسلام آباد تنگ شیب،کنده ای،دوسیران،دهگاه کندهای،درک ماشوری،شهرنجان،امیرآباد،بوشیگان میرزایی،جهان آباد،خدا آباد،خسروآباد،دوان،دهنو بوشیگان،رستم آباد،صدر آباد،صمد آباد،فتح آباد،فرهاد آباد،محمد آباد،مزرعه قمصور،معین آباد،منصور آباد خواستار شد با عنایت به خدمات دولت تدبیر و امید و در جهت احقاق حقوق مردم منطقه تأمین اعتبار صورت گرفته و روستاهای مذکور تحت پوشش شرکت آبفای روستایی استان فارس قرار گیرد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر بالاده با جمعیتی حدود 7هزار نفر از چند سال قبل با مشکل تأمین آب شرب رو به رو است که با همکاری آبفا روستایی شهرستان کازرون تأمین آب شرب این شهر با امور موصوف صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه آبرسانی به شهر بالاده در حال اجرا است ، جهت تکمیل نیازمند تأمین اعتبار و اجرای 25کیلومتر خط انتقال است .

حسین رضازاده در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان است گفت:به دلیل عدم تکمیل پروژه سد نرگسی در بارندگی‌های اخیر، حجم زیادی از رواناب به خارج از شهرستان و دریا سرازیر و هدر رفت.

حسین رضازاده ، نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع در روند اجرای پروژه سد نرگسی یادآور شد:اگر این میزان آب باران ذخیره می شد تا سال‌های متمادی مشکلات آب در بخش کشاورزی، صنعت ،احیاء دریاچه پریشان و غیره مرتفع می‌شد.
رضازاده در پایان خواستار پیگیری جدی و تکمیل پروژه‌ عظیم سد نرگسی شد.


در پایان این جلسه چیت چیان وزیر نیرو دستورات لازم جهت تسریع در روند اجرای پروژه سد نرگسی در سال ۱۳۹۶ و لزوم اجرای پروژه احداث خط انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان را صادر کرد.

چیت چیان همچنین دستور تامین اعتبار تکمیل خط انتقال آب شهر بالاده و آبرسانی به روستاهای این شهرستان را با تأکید فراوان صادر نمود.

شایان ذکر است که با هماهنگی های مطلوب قبلی توسط حسین رضازاده نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی ،سید کمال علوی در روزهای گذشته در تهران ، ایتخت کشور حضور و جهت رفع مشکلات موجود شهرستان کازرون اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

خبرنگار : ایمان احمدی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۵۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان جویم، خواستار تسریع در پروژه و برخورد با مسببان تأخیر در اجرای این طرح ملی شد.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه شورای اداری شهرستان جویم گفت: قدمت شهرستان ریشه‌دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین‌دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار کرد: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته‌اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

وی خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و افزود: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت‌المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است