Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران «مرکز مطالعه کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران» را افتتاح کردند.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی«مرکز مطالعه کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران» را افتتاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حمیدرضا پورآقا، مدیر اجرایی مرکز مطالعه کوهورت، این دست مطالعات شکلی از طراحی مطالعات بالینی است که به صورت گروهی و در رویکرد آینده‌نگر یا گذشته‌نگر، به بررسی عوامل و علل آسیب‌ها و بیماری‌ها می‌پردازد.

پورآقا با بیان این‌که در این مطالعه، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران گروه هدف گسترده‌مورد مطالعه در طول مدت 20 سال هستند، افزود: در طول مدت 20 سال بررسی می‌کنیم که با توجه به نقش عوامل و شرایط گوناگون، وضعیت سلامت کارکنان دست‌خوش چه تغییراتی شده است و عوامل مختلف چون شغل، آلودگی هوا، وضعیت تغذیه و تعداد بسیار زیادی از مؤلفه‌های دیگر در وضعیت سلامتی این قشر از جامعه مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از روش بیوبانک برای انجام این مطالعه گفت: در این روش نمونه‌های بیولوژیکی بدن افراد از جمله پوست، خون، ناخن و ... را در شرایط انجماد نگهداری می‌کنیم و پس از مدت مطالعه تغییرات را بررسی می‌کنیم. وجود موارد جدید پس از این مدت می‌توانند شاخص بسیار خوبی برای تشخیص بیماری‌های احتمالی بروز یافته پس از این مدت باشند.

بازدید از دو مرکز توانمند در حوزه آزمایش‌های پیش‌بالینی و توان‌بخشی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با توانمندی‌های این مجموعه آزمایشگاهی آشنا شدند.

آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نخستین آزمایشگاهی است که به طور کامل با دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته‌ ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان مجهز شده است. این آزمایشگاه، زمینه آزمایش‌های پیش‌بالینی و تحقیقات مبتنی بر فیزیک تصویربرداری را فراهم می‌کند و تمامی خدمات خود را در بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به پژوهشگران و محققان ارائه می‌کند.

این آزمایشگاه جامع، تیرماه امسالبا حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شده بود.

بازدید از مرکز توان‌بخشی موفقیان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از دستاوردها و ظرفیت‌های «مرکز تحقیقات فناوری‌های هوشمند عصبی موفقیان» دیدن کردند. این مرکز به همت دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد و بر اساس تجربیات و دستاوردهای گروه پژوهشی توان‌بخشی دانشگاه صنعتی شریف، توسعه سیستم‌های هوشمند به منظور درمان و توانمندسازی بیماران دچار اختلالات حرکتی ناشی از ناهنجاریهای عصبی را در دستور کار خود قرار داده است.

بازدید از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات توان‌بخشی

ستاری و هاشمی در نخستین بخش بازدید از مرکز موفقیان، از یک آزمایشگاه آنالیز حرکت مجهز در سطح کشور دیدن کردند. این آزمایشگاه به گروه‌های پژوهشی و فناوران داخل و خارج از مرکز خدمات پژوهشی پیشرفته به منظور تشخیص ناهنجاری‌های حرکتی و نیز ارزیابی روش‌های درمانی ارائه می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، همچنین، کلینیک تحقیقاتی توان‌بخشی با تجهیزاتی برای پژوهش و مطالعه بر روی الگوهای حرکتی بیماران، کارگاه‌های الکترونیک و مکانیک و حسگرهای حرکتی برای ارائه خدمات نمونه سازی ابزارها، تجهیزات و وسایل توان‌بخشی در این مرکز به پژوهشگران، فناوران و همچنین بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، قباد محمدی  افزود : با راه اندازی این ۲ دستگاه تعداد دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته در مراکز درمانی استان کرمانشاه به پنج مورد افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.
وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.
محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج