Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،سورنا ستاری عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر افزود: فناری اطلاعات و کامپیوتر چهره جهان امروز را به شدت تغییر داده و مرزهای ملیت، فرهنگ و داد وستدهای گوناگون را درنوردیده است.
وی در این مراسم در سالن اجلاس سران، با تاکید بر پیشرفت جوانان ایرانی در زمینه علوم کامپیوتر اضافه کرد: ایران به یکی از مهمترین کشورهای موثر منطقه در زمینه تولید علم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: کشور ما بهره های علمی بسیاری از المپیادهای جهانی برده و میزبانی المپیاد کامپیوتر پاسخی به بهره برداری علمی از این المپیادها است.
، بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر با حضور نمایندگانی از ۸۲ کشور جهان به میزبانی ایران از ۷ تا ۱۱ مرداد برگزار شد.
ایران با کسب یک مدال طلا و هفت مدال نقره رتبه چهارم این رقابت ها را از آن خود کرد.

** اهدای جوایز
همچنین برندگان این دوره از المپیاد در این آیین مدال های خود را دریافت کردند.
در این مراسم ۱۵۲ مدال به رسم المپیادها از برندگان مدال برنز اعطا شد و شرکت کنندگانی از کشورهای یونان، سوئیس، مالزی، هنگ کنگ، هند، صربستان، پرتغال، لتوانی، مکزیک، برزیل، سنگاپور، بنگلادش، جمهوری چک، بلغارستان، افریقای جنوبی، ماکائو، فرانسه، بلژیک، لهستان، قرقیزستان، استونی، ارمنستان، اسلواکی، تایلند، بلاروس، فنلاند، انگلیس، رومانی، ویتنام، بلاروس و مجارستان مدال های خود را به خانه بردند.
در مرحله بعد برندگان مدال نقره روی سن رفتند و ایران هفت مدال نقره، ایتالیا، فرانسه، استونی، اوکراین، کرواسی، اندونزی، جمهوری چک، جمهوری کره، چین، سنگاپور، مولداوی، هنگ کنگ، روسیه، تایلند، اوکراین، استرالیا، قبرس، قزاقستان، ژاپن، ترکیه، آلمان، ایتالیا، بلاروس، گرجستان، سوئد، تایوان، گرجستان، کرواسی و مجارستان بقیه مدال های نقره را صاحب شدند.
در آخرین مرحله نیز ۲۶ مدال طلا تقسیم شد که یک مدال به تیم ایران و بقیه به نمایندگان ویتنام، چین، برزیل، استرالیا، تایوان، لهستان، جمهوری چک، روسیه، ایران، کره جنوبی، رومانی، مجارستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، اوکراین، بلغارستان، انگلیس، ژاپن و چین رسید.
علاوه بر این از یوتا تکایا شرکت کننده ژاپنی که چهار مدال در المپیاد جهانی کامپیوتر و یک مدال در المپیاد جهانی ریاضی کسب کرده قدردانی شد.

** تجلیل از خدمات دکتر قدسی در المپیادهای جهانی کامپیوتر
همچنین در این مراسم از خدمات محمد قدسی استاد دانشگاه صنعتی شریف برای حمایت و کمک به تیم های ایرانی حاضر در المپیادهای جهانی کامیپوتر طی ۱۸ سال گذشته تجلیل شد.
ایران در سال های 2013 تا 2015 رتبه ششم المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرده است.
این دومین بار است که ایران میزبان المپیاد جهانی علمی است و پیش از این المپیاد نجوم و فیزیک را میزبانی کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۶۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم

تیم شنای آقایان هیئت جانبازان و توان یابان قم در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شد، صاحب ۱ مدال طلا، ۳ نقره و ۱ برنز شد.

حسین علیزاده مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۸ و طلای ۱۰۰ متر پروانه، امیرعلی ضیایی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال کلاس s۷، علی زارعی مدال نقره ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس s۶ و اسماعیل اسدی هم مدال برنز ۵۰ متر پروانه کلاس s۷ را کسب کردند.

تیم استان با ۶ ورزشکار و به سرپرستی علی کاشانی راد در این دوره از مسابقات حضور یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • قهرمانی دونده ایران در تور جهانی امارات
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران