Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون گلف کشورمان می‌گوید برای تمام شدن پروژه زمین گلف مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد به سرمایه‌گذار نیاز است.

به گزارش ایسنا، کیکاووس سعیدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید هیات گلف خراسان رضوی اظهار کرد: امروز ورزش از حالت یک سرگرمی، ابزار تفریحی و اوقات فراغت خارج شده و تمامی کشورها در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابعاد مختلف می‌توان به این مسائل توجه داشت.

وی افزود: در بحث سلامت، ورزش یک عامل مهم و اساسی است. در دنیایی که تحرک کم شده و فقر حرکتی در جامعه مشهود است. ورزش عامل پیشگیری بزرگی در برابر افسردگی‌ها و بیماری‌هاست.

سعیدی خاطرنشان کرد: ورزش سدی محکم در برابر ناهنجاری‌هایی مثل اعتیاد و بزهکاری است. در هیچ حوزه‌ای مثل ورزش، عاملی تاثیرگذار در ایجاد شور و هیجان در مردم وجود ندارد. جام جهانی والیبال ۴۰ میلیون بیننده داشت. ورزش است که می‌تواند تا این حد مخاطب جذب کند و زمینه‌ساز امید باشد.

رییس فدراسیون گلف کشورمان خاطرنشان کرد: اسلام نیز این دریچه معرفتی را از باب ورزش برای ما گشوده‌است، ورزش عاملی برای افزایش همبستگی نیز هست. ورزش در تمام عرصه‌ها مثل اقتصاد، سیاست و ... نیز وجود دارد.

وی افزود: در کشوری مثل فرانسه، یکی از ده صنعت اصلی، صنعت اسب است. ظرفیت توریسم ورزشی سومین صنعت دنیاست و عرصه ورزش، عرصه جذب توریست است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در ترکیه و در منطقه آنتالیا، بیش از ۱۰ زمین استاندارد گلف وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر سالانه برای بازی گلف وارد ترکیه می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از سفرایی که در ایران زندگی می‌کنند، علاقمند به گلف هستند. حتی ترامپ نیز گفته می‌شود که بیشترین اوقاتش را در زمین گلف سپری کرده و به اکثر استراتژی‌هایش در همین زمین گلف فکر کرده‌ و تصمیم گرفته‌است.

سعیدی خاطرنشان کرد: گلف سن و سال نمی‌شناسد و از کودکی تا بزرگسالی و حتی کهن‌سالی می‌توان به این رشته پرداخت. گلف جزو ورزش‌های هوازی و استقامتی است که به آرامش روحی و فکری کمک می‌کند. زمین گلف جزو آرام‌ترین فضاهای ورزشی است.

وی افزود: بعد از ۱۱۲ سال، گلف به المپیک بازگشته و از آن شرایط لوکس خود خارج شده‌است. در فرانسه، در زمین‌های گلف به روی دانش‌آموزان و جوانان این کشور باز شده‌است. المپیک عرصه رقابت تمامی کشورهاست و همگان روی ورزش‌های مختلف این تورنمنت مهم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اهمیت المپیک گفت: رویدادهای المپیک ظرفیت عظیمی هستند و توجه همگان را به خود جلب می‌نماید. بیش از ۲۴ سال است که فدراسیون گلف در ایران استارت زده اما نگاه‌ها به این رشته ورزشی در ایران همچنان خوب نیست.

وی افزود: شاید گلف ورزش برخی از اقشار برخوردار باشد، اما دلیل نمی‌شود که این رشته مظلوم واقع شود. هر ورزش که وارد المپیک می‌شود، عمومی شدن آن افزایش می‌یابد. یکی از وظایف ما معرفی این ورزش به مردم است.

سعیدی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها از دیگر وظایف ماست. ساخت یک زمین گلف، علاوه بر هزینه زمین که مساحت بالایی می‌خواهد، به هزینه زیادی برای تجهیز نیاز دارد. کنیا که فقیر محسوب می‌شود، دولتش تصویب کرده که۸ زمین استاندارد گلف ساخته‌شود تا بر تعداد توریست‌هایش افزوده‌شوند.

رییس فدراسیون گلف کشورمان با اشاره به پتانسیل بالای ایران گفت: هر منطقه‌ای از ایران از مواهبی طبیعی و پتانسیل برخوردار است. شمال ایران و طبیعت بکر و آب و هوای مساعدش برای گلف مناسب است.

وی افزود: خراسان رضوی نیز به واسطه شرایط خاصش و وجود نازنین علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) هر ساله پذیرای زائرین بسیار زیادی از ایران و اقصی‌نقاط دنیاست.سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توان در زمینه ورزشی انجام داد تا شاهد افزایش توریسم باشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: نیشابور نیز به عنوان یکی از شهرهای دارای قدمت نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است‌. درگز نیز ظرفیت بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهکاپ، مینی‌گلف، کروکت و ... تحت پوشش فدراسیون گلف فعالیت می‌کنند. رویدادهای مختلفی در این زیرشاخه‌ها نیز برگزار می‌شوند. هدف اصلی ما کم کردن فاصله روز ما با گلف روز دنیاست و البته حضور در المپیک نیز از اهداف بزرگ ماستگ

وی افزود: هم از نیروی انسانی و هم از هم‌وطنان خارج‌نشین ما که در خارج از کشور این ورزش را دنبال می‌کنند باید بهره ببریم. در رنکینگ جهانی ۲۲ پله صعود داشتیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در بین ۷۲ کشور رتبه ۵۰ را در اختیار داریم. در بین ۳۶ کشور آسیا، رتبه ۱۹ را در اختیار داریم. فراموش نکنید که کشورهای حوزه خلیج فارس که هرساله پذیرای گلف‌بازان برجسته و تراز اول دنیا هستند را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه ورزش گلف ورزشی اخلاقی و با پرستیژ است و تنها رشته‌ای است که در بین رشته‌های ورزشی داور ندارد و ورزشکار خودش امتیازاتش را ثبت می‌کند. این ورزش برای بانوان نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و بانوان ایرانی می‌توانند با پوشش اسلامی خویش در مسابقات بین‌المللی حضور داشته‌باشند.

وی افزود: در بین ۳۸ فدراسیون ورزشی به رتبه ۱۹ رسیدیم‌. در بحث تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته، به رتبه دوم رسیدیم. برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی گلف در ایران بودیم و یک مربی باتجربه استرالیایی را برای برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی به ایران اوردیم.

رییس فدراسیون گلف کشورمان با انتقاد از شرایط گلف در خراسان رضوی گفت: هنوز نیاز است که قدم‌های بلندتری برداشته‌شود، خواستیم که تحولی را در هیات استان ایجاد کنیم و در راس هیات از یک پیشکسوت ورزشی استفاده کنیم که دنیادیده هم باشد.

سعیدی گفت: تولید سرمایه و البته ارزش افزوده کند، جمیع این خصلت‌ها را در جواهری دیدیم، از ایشان خواهش کردیم تا به توسعه این رشته ورزشی کمک کنند.

وی با اشاره به دیدار با هاشمی جواهری، رییس تربیت‌بدنی آستان‌قدس رضوی گفت: طرح خوبی به نام خادمان ورزشی در آستان قدس قرار است اجرا شود. لزومی ندارد که حتما در حرم امام رضا حضور داشته‌باشند، تنها باید نام‌شان در بین خادمین ثبت شود و خود را ملزم کنند که ساعاتی را در هفته به خدمت به دوست‌داران امام رضا (ع) بپردازند.

وی افزود: در خصوص برنامه‌های آموزشی و مربی، فدراسیون از هیات گلف خراسان رضوی حمایت خواهدکرد. موفقیت برای خراسان رضوی دور از دسترس نیست‌. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز قول حمایت داده و امیدواریم بتوانیم که با آستان قدس نیز همکاری لازم صورت گیرد.

سعیدی با اشاره به طرح‌های استعدادیابی فدراسیون گفت: تاکنون در پتج استان مثل لرستان، اصفهان و ... استعدادیابی صورت گرفته‌است. توقع داشتیم 720 ورزشکار و علاقه‌مند را در نخستین فاز این طرح جذب کنیم اما با این حال به عدد 600 رسیدیم که برای سنین پایه رقم بدی نیست. مرحله دوم این طرح در نیمه دوم سال 1396 برگزار می‌شود.

وی افزود: به دنبال احداث مراکز استعدادیابی در کلانشهرها و مراکز استان‌ها هستیم. مطالعات کاملی در این زمینه انجام شده و امیدواریم که تا پایان سال 98 این مهم سرانجام به بهره‌برداری برسد.

رییس فدراسیون گلف کشورمان در رابطه با بخش بانوان در رشته ورزشی گلف افزود: در بحث بانوان موظفیم بخشی از منابع فدراسیون را در بخش بانوان به کار بگیریم. تا جایی که مقدور بود در این زمینه عادلانه کار کردیم و حتی در نخستین اعزام، تیم ملی دانشجویان دختر کشورمان راهی بلژیک شدند و به مقام نخست این رقابت‌ها نیز دست یافتند. همچنین در قسمت انفرادی نیز به یک نشان طلا دست یافتیم.

وی افزود: اگر نیاز باشد اردوی برون مرزی هم خواهیم داشت، صحبت‌هایی با چند کشور مثل مالزی داشته‌ایم و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته‌است.

سعیدی همچنین در خصوص زمین گلف ثامن و افتتاح آن در آینده افزود: شرایط به شکلی است که بودجه زیادی برای بحث عمرانی و زیرساخت وجود ندارد. با این حال به دنبال این مهم هستیم تا با همکاری دوستان در خراسان رضوی اسپانسر و سرمایه‌گذاری را پای کار بیاوریم تا با شرایطی خوب این زمین گلف به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد رمضی در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون کارگری برگزار کرد در مورد فعالیت های این فدراسیون در سال 1402 عنوان کرد: سعی کردیم عدالت محوری در حوزه بانوان داشته باشیم و فعالیت ورزشی بانوان با آقایان در حال یکسان شدن است. در کنار آن اعزام های بین المللی متعددی را داریم که شاخص ترین آن اعزام اولین کاروان کوهنوردان خانم به قله آرارات است. همه کارگر هم هستند و این اولین بار است که چنین اعزامی می شود. دو اردوی تدارکاتی هم در تهران و مشهد خواهند داشت. ما کارونمان را در قالب 120 نفر به ایتالیا خواهیم داشت و 9 شرکت را در قالب 19 تیم در 8 رشته اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: نمایندگان این شرکت ها در این مسابقات هستند . شرکت هایی هستند که در رقابت های ورزشی کارگری همیشه مشارکت داشتند و فعال بودند و حمایت کردند. اگر توفیقی حاصل شود تیم های فوتبال ملی کارگری کشور و همچنین کشتی ، کاراته، جودو والیبال و والیبال ساحلی به رقابت های بین المللی اعزام می کنیم. در تلاشیم تیم وزنه برداری هم با کمک فدراسیون وزنه به رقابت های روسیه اعزام کنیم. در کنار اینها رقابت های شرکتی هم داریم  و از همه مهمتر فعالیت ورزش همگانی است که دوشنبه های ورزش کارگری را شروع کردیم. این ورزش صبحگاهی است. این چیزها گزیده ای از برنامه های فعالیت فدراسیون کارگری است. یک موضوع جدیدی در ورزش کارگری داریم که لیگ های ورزشی است. احتشام زاده به عنوان رئیس سازمان لیگ های ورزش کارگری منصوب شده اند. ما قصد داریم حضور شرکت ها ها و تیم های آنها را به صورت فعالانه  در زمینه ورزش کارگری بیشتر کنیم.

به گزارش آنا، در ادامه احتشام زاده هم گفت: برای اولین بار می خواهیم لیگ کارگری را اجرا کنیم. تنیس روی میز یکی از رشته هاست. سال گذشته در دارت و فوتسال لیگ داشتیم اما امسال سعی کردیم با شرایط بهتری لیگ برگزار کنیم. ما دنبال مشارکت حداکثری هستیم. هر استانی هر چند تا تیم بخواهد می تواند شرکت داشته باشد.

وی افزود: دیدن کارخانه جات برای ما خیلی مهم است و می خواهیم انگیزه ای باشد تا شرکت کنند. از  ورزش هم مجوز گرفتیم که مسابقات مهم را زنده پخش کنند. این کاری است برای ایجاد انگیزه برای شرکت ها و کارخانه جات. همچنین اعزام تیم قهرمان را به مسابقات بین المللی خواهیم داشت. می خواهیم با این کار برندهای خودشان هم نشان دهند. همه کارخانه جات بال های فدراسیون هستند. همچنین اگر شما اصحاب رسانه نباشید اصلا کسی معروف نمی شود و شما رسانه ها نقش زیادی خواهید داشت در اشاعه ورزش کارگری.

وی در خصوص اینکه چه شرکت هایی قرار است در لیگ حاضر باشند، گفت: مخابرات، نقتی، مخابرات، سایپا، تراکتورف ماشین سازی، کاشی سازی و ...بانک ها مثل سامان شرکت می کنند. ما فدراسیون آماتوری هستیم و کاری به ورزش حرفه ای نداریم و سایپا هم با رایزنی که کردیم در لیگ کارگری شرکت می کند. درلیگ از فرزندان کارگر استفاده نمی کنیم. اما کسی کارگر باشد مشکلی برای مشارکت ندارد.

احتشام زاده در مورد مباحث مالی ورود به لیگ کارگری گفت: ما ورودی هم می گیریم اما 60 درصد این پول به تیم قهرمان داده می شود. این انگیزه خوبی است که شرکت ها برند خودشان را نشان دهند. مقداری از رقم هم متعلق به فدراسیون خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار