Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:11:40 GMT

سطح آب های زیرزمینی آذربایجان غربی ۶.۵ متر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۲۶۱۶

سطح آب های زیرزمینی آذربایجان غربی ۶.۵ متر کاهش یافت

ارومیه – مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی نسبت به کاهش شش و نیم ماری سطح آبهای زیرزمینی منطقه هشدار جدی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث دانشجو ظهر جمعه در جریان بازدید وزیر نیرو از سد آغچای خوی با بیان اینکه سطح آب های زیرزمینی در این منطقه از کشور به شدت کاهش دارد اظهارداشت: در اثر استفاده از آب‌های زیرزمینی برای شرب، کیفیت آب در منطقه به شدت کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شدید بحران آب در خوی، هدف اصلی اساسی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در منطقه ابتدا تامین آب شرب خوی و در وهله بعدی تامین آب صنعتی و کشاورزی است.

دانشجو تاکید کرد: در این راستا برای اجرای طرح انتقال۳۵ ملیون مترمکعب آب از سد آغ چای به خوی با خط لوله های به طول ۶۰ کیلومتر به همراه سه ایستگاه پمپاژ با هدف حل مشکل آب شرب خوی ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر کل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به زمان بر بودن این طرح گزینه های دیگری همچون غازان در دستور کار قرار گرفته است گفت: حل مشکل آب شرب خوی از اولویت های این سازمان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اضاغه کرد: برای انتقال آب شرب از سد آغ چای به شهرستان خوی با خط لوله ۶۰ کیلومتری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دانشجو با تشریح وضعیت عمومی سد آغ چای و حوضه ارس بیان کرد: بر اساس داده‌ها قبل از احداث سد آغ چای ۲۱۰ ملیون متر مکعب به حوضه ارس منتقل می‌شد که این رقم بعد از احداث سد آغ چای به ۱۲۰ ملیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی افزود: خروجی رودخانه های قطور حدود ۴۰ ملیون متر مکعب، الند ۶۰ ملیون متر مکعب و غازان ۶۰ ملیون متر مکعب تشکیل دهنده ۱۲۰ ملیون متر مکعب آب از حوضه خوی به ارس است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در ۲۴ ساعت گذشته این پنج خبر در صدر خبر‌های پربازدید خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی بودند.     شهروند خبرنگار، نبود پل در روستاهای چالدران یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج فردا ؛ قطعی برق درارومیه ساخت ۵۰ درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه