Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ترامپ تحمل حمایت کشورهای منطقه از گروه‌های شبه‌نظامی را ندارد و واشنگتن خواستار تغییر رفتار اسلام‌آباد در برابر دولت کابل است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «هیل»، ژنرال «مک مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ ضمن حمایت از استراتژی جدید رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی در جنگ افغانستان اظهار داشت با اینکه ترامپ هنوز استراتژی جدید را اعلام نکرده است اما تصمیماتیرا درباره رویکرد نظامی اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاخ سفید مایل است تا تغییری در رفتار گروه‌های ذینفع و به ویژه پاکستان را شاهد باشد.

این ژنرال سه ستاره آمریکایی گفت: با اینکه پاکستان تلفات زیادی در مقابله با شبه‌نظامیانداشته اما برخورد با این گروه‌ها را بسیار گزینشی انجام داده است.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ترامپ به صراحت گفته است که دولت آمریکا دیگر حمایت از طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی را تحمل نخواهد کرد.

مک مستر تاکید کرد که دولت آمریکا خواستار تغییر رفتار کشورهای منطقه است و شامل آن‌هایی می‌شود که پناهگاه امن در اختیار شبه‌نظامیان قرار می‌دهند.

چندی پیش نیز وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تروریسم نیز گفته بود که هرچند دولت پاکستان در سال 2016 عملیات‌ موثری را علیه تحریک طالبان این کشور انجام داده اما این کشور اقدامات قابل توجهی را علیه طالبان افغان و «شبکه حقانی» به عمل نیاورده است.

مک مستر در ادامه از سیاست‌های گذشته آمریکا مبنی بر فاش کردن جزئیات نظامی قبل از اجرا، انتقاد کرد.

وی با تاکید بر مخفی ماندن استراتژی جدید آمریکا نیز گفت که پیش از این سطح نیروها و جزئیات دقیق نظامی سال‌ها قبل از اجرای آن به اطلاع دشمن می‌رسید.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد