Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: مدارس غیر دولتی در هدایت تحصیلی سهیمه های محدودی دارند.

به گزار خبرنگار مهر،مرضیه گرد در جمع خبرنگاران درباره ظرفیت مدارس غیر دولتی در هدایت تحصیلی اظهار کرد: در سنوات گذشته هدایت تحصیلی تمام ظوابط که برای مدرسه دولتی وجود داشت برای مدارس غیر دولتی نیز وجود داشت و سهیمه هایی را به مدارس غیر دولتی میدادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از استان ها با مشکلاتی مواجه بودیم که به یک مدرسه غیردولتی تنها ۱۰ سهمیه داده بودند. حتی زیر این عدد هم در سه استان سهیمه داده شده بود که ما خواهش کردیم افزایش سهیمه بدهند چراکه این سهیمه ها منطقی نبودند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی بیان کرد:سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی فشار سنگینی به وزارت آموزش و پرورش وارد شد. خانواده متقاضی ادامه تحصیل فرزندش در رشته تجربی بود. از سویی دیگر ما به دنبال تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش بودیم.

وی ادامه داد: باید سایر دستگاه های همراه با آموزش وپرورش می شدند و اولیاء نیز علت اصرار وزارت آموزش و پرورش را بر این توازنی جویا می شدند. سال گذشته در هدایت تحصیلی خاصِ مردم, اولیاء و دانش آموزان این بود که علی رغم نظر مشاورین تحصیلی اصرار داشتند رشته علوم تجربی را انتخاب کنندِ

معاون وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: سال گذشته محدودیت نیز وجود داشت اما امسال گفتند اگر در برخی از مدارس غیردولتی که خانواده مایل است و علاقه ای به نوع مشاوره گرفتن از آموزش وپرورش را ندارد می تواند ثبت نام کند که ما نیز دخالتی نیز نکردیم. هدایت تحصیلی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گزاری شده است.

وی با بیان اینکه باید به مردم بگوییم که جوانان ما امروز به هدایت شغلی، تحصیلی و آینده نگری نیاز دارند گفت: متاسفانه مردم ما فکر می کنند شغل وآینده تنها در رشته علوم تجربی است. باید در این رابطه فرهنگ سازی کنیم که رشته های مهارتی دیگر نیز میتواند اشتغال زا باشندِ. گر می خواهیم جوانان ما به سمت اشتغال بروند و کشوری با آینده اقتصادی روشن داشته باشیم، ابتدا خانواده ها به آموزش وپرورش اعتماد کنند و هدایت تحصیلی را بپذیریم. وزارت آموزش و پرورش تشخیصش این است که برخی از دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کند، می دانند این دانش آموزان موفق می شوند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم بستر فرهنگی را برای مردم باز کنیم قطعا هدایت تحصیلی به شیوه ای دیگر اجرا می شود. البته نمی توان حق خانواده ها را نیز نادیده گرفت، خانواده نیز اصرار دارد فرزندش به رشته علوم تجربی برود مدارس نیز بنا به ظرفیت و نمره تکمیل شده است لذا جاهایی که خالی است معرفی می شود.این به این معنی نیست که خدای نکرده از اهداف هدایت تحصیلی دور شویم.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تمام ظرفیت هایی که صرفا از طرف وزارت آموزش وپرورش اعلام شده است و سازمان مدارس غیردولتی دخالتی نداشته است. طبق ظرفیت های استانی در اختیار معاونت های آموزشی و پرورشی است. ممکن است برخی از مدارس دولتی پر شده است و بخشی از ظرفیت مدارس غیردولتی خالی است. البته به این معنا نیست که این موضوع با برنامه ریزی انجام شده است.

وی بیان کرد: سازمان مدارس غیردولتی خود را تابع سیاست های هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش می داند.

گرد تاکید کرد: بنده بر اساس شاخصه علمی و آگاهانه معتقدم دانش آموز باید به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شود. باید شرایط هنرستان های دولتی و غیردولتی را تسهیل کنیم .

وی تاکید کرد: هر هنرستانی که در غیردولتی توانسته باشد یک کلاس به مجموعه دانش آموزان هنرستانی در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه کند، قطعا از سوی سازمان حمایت ویژه می شود و پاداش مالی می دهیم نیز دریافت می کند.

گرد یاد آور شد: خانواده اصرار می ورزد که فرزندانشان به رشته علوم تجربی بروند که یک چالش برای وزارت آموزش و پرورش است. اگر به ما کمک می کردند چه در مدارس دولتی، چه در مدارس غیردولتی هدایت تحصیلی بر اساس توازن ادامه پیدا می کرد کشور از بحران بیکاری نجات پیدا می کرد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش وپرورش پیشنهاد می دهد، که تشخیص می دهد دانش آموز به ترتیت دارای چه تواناهایی است اما خانواده این موضوع را قبول ندارد و تاکید دارد فرزندش آخرین اولویت که «دال» است بخواند.برای نمونه، ظرفیت مدرسه دولتی ۶۰ سهمیه است که دانش آموزانی متقاضی دارد که گزینه الف و ب را آورده اند، سهیمه این دو اولویت را پر می کند اما باز جای خالی دارد که می تواند دانش آموزی که گزینه دال را آورده نیز پذیرش کند. اگر ظرفیت خالی نداشته باشد باید دانش آموز به منطقه ی دیگر مراجعه کند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه محدودیت در پذیرش رشته ها وجود دارد گفت: از سویی دیگر، اصرار خانواده نیز

وجود دارد که یک معزل است.به این دلیل متقاضی رشته علوم تجربی زیاد است که تنها رشته پزشکی نیست رشته های پیراپزشکی نیز وجود دارد. می دانند فرزندانشان پزشک نمی شوند اما میخواهند جذب رشته های این رشته هایی همانند هوشبری و پرستاری شوند چراکه خانواده ها به دنبال کار برای آینده فرزندانشان هستند.

گرد تصریح کرد: رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز دارای ظرفیت است. باید این را مردم بدانند اگر خانواده ها برای فرزندانشان دنبال یک کار خوب هستند باید فرزندانشان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت کنند که تولید اشتغال می کند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان. کرد: اعلام آمادگی می کنیم باکمک معاونت آموزش متوسطه با دانشگاه فنی و حرفه ای یک تفاهم نامه منعقد کنیم و معزلاتی که برای رشد یک فارغ التحصیل در مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد را حل کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل