Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عدم خوشبيني رهبر انقلاب نسبت به مذاکره‌ي با آمريکا، نه ديدگاهي برخاسته از شرايط سال‌هاي اخير، بلکه مبتني بر يک نگاه معرفتي و گفتماني و البته برخاسته از تجربه‌ تاريخي ملت ايران است.

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان،عدم خوشبيني رهبر انقلاب نسبت به مذاکره‌ي با آمريکا، نه ديدگاهي برخاسته از شرايط سال‌هاي اخير، بلکه مبتني بر يک نگاه معرفتي و گفتماني و البته برخاسته از تجربه‌ تاريخي ملت ايران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


24 سال پيش، در نخستين سال‌هاي رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، در سال‌هايي که تازه بحث رابطه‌ي ايران و آمريکا داغ شده بود، ايشان به همين مسئله اشاره کرده و چنين گفتند: مرتب از رئيس‌جمهور آمريکا سؤال مى‌کنند که نظر شما راجع به روابط با جمهورى اسلامى چيست؛ او هم مى‌گويد ما جداً اصرار داريم که روابطمان را با ايران حسنه کنيم! اين حرف، يک حرف غيرصادقانه است. بله، با جمهورى اسلامىِ اسمى، با جمهورى اسلامى‌اى که از ارزش‌ها و هدف‌هاى اسلامى صرف‌نظر کند، با جمهورى اسلامى‌اى که ديگر اسمش يک دروغ خواهد بود، آمريکايي‌ها حاضرند آشتى کنند و همکارى نمايند؛ اما با جمهورى اسلامى‌اى که ارزش‌هاى اسلامى را به‌صورت حياتى‌ترين خواسته‌هاى خود در دست بفشرد و از آن صرف‌نظر نکند، دلشان صاف نيست و نخواهد شد.
درست در همين سال‌ها بود که بيل کلينتون، ميز رياست جمهوري ايالات متحده را بر عهده داشت و اتفاقا در دوره‌اي که برخي از افراد و جريان‌هاي سياسي داخلي، خوش‌باورانه صحبت از سرگيري روابط ايران و آمريکا مي‌کردند، تحريم‌ها و فشار‌هاي اقتصادي و سياسي جديد بر ايران آغاز شد.
در دوران همين رئيس‌جمهور دموکرات آمريکا بود که سياست مهار دوجانبه به اجرا در آمد. دو سال بعد، کلينتون کليه شرکت‌هاي آمريکايي را از مبادله‌ي اقتصادي با ايران منع کرد. بعد از آن نيز قانون داماتو و قانون تحريم ايران و ليبي به تصويب رسيد. هدف از اجراي همه‌ي اين قوانين و طرح‌ها، جلوگيري از افزايش قدرت اقتصادي و سياسي ايران بود.
به‌مناسبت سالروز امضاي قانون داماتو، جهت تشديد تحريم اقتصادي آمريکا عليه ايران توسط کلينتون (1996 م)

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: هیئت‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، کنیا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، گرجستان، عمان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، سنگاپور، صربستان و کوبا با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشتند، دیدار کرده و مذاکرات تجاری انجام دادند.

 

دیگر خبرها

  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد