Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲۰ کارگر به‌دلیل بی‌تدبیری مسئولان کردستانی و عدم همکاری آنان برای تأمین سرمایه در گردش کارخانه بستنی عسل کردستان، بیکار و خانه‌نشین شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کارخانه بستنی عسل که یکی از واحدهای موفق تولیدکننده استان بود با داشتن قدمت 10 ساله در تولید انواع بستنی به کشورهای مختلف دنیا به‌دلایل بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان کردستانی و عدم همکاری جهت تأمین سرمایه در گردش کارخانه از نوروز امسال تعطیل شده است و از مجموع کارگران 120 نفر در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

120 سرپرست خانوار که در بستنی عسل کردستان مشغول به کار بودند بعد از تعطیلات عید نتوانستند به کارخانه بیایند و اکنون بیکار، خانه‌نشین ودر تعطیلی به سر می‌برند تا تکلیف کارخانه و آنها مشخص شود.

باتوجه به پیگیری‌های خبرنگار خبرگزای تسنیم درباره دلیل تعطیلی این کارخانه، متوجه شدیم که مدیران این مجموعه تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن مشکلات کنونی انجام داده‌اند اما متأسفانه به‌دلیل عدم همکاری مسئولان کردستانی، «بستنی عسل» به تعطیلی کشانده شده و نیروهایی هم که در آنجا مشغول به فعالیت و کسب روزی حلال برای نان بردن به سر سفره‌های خانواده‌های خود بودند همانند بستنی‌ها در حال آب شدن هستند چراکه ماه‌هاست درآمدی ندارند و شرمنده فرزندان خود هستند.

با مشاهده اجمالی از وضعیت بیکاری 120 سرپرست خانوار و گوش دادن به درد و دل‌های آنان متوجه می‌شویم که اعضای خانواده‌های آنان با مشکلات و سختی‌های زیادی مواجه شده‌اند چراکه خیلی از آنها حتی توان پرداخت کرایه منزل استیجاری خود را ندارند.

دولتمردان در کردستان برای برطرف کردن مشکلات کارخانه بستنی عسل کردستان تدبیری بیندیشند و زمینه کار، اشتغال و تولید مجدد را فراهم کنند چراکه اگر بخواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نخست امسال در مشهدمقدس را یادآوری کنیم متوجه می‌شویم که همه مسئولان برای اجرایی شدن شعار ارزشمند سال یعنی «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» موظف به همکاری هستند.

مسئولان کردستانی باید اهتمام بالایی نسبت به تحقق هدف و مقصود رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی و اشتغال نشان دهند و آن‌قدر که در حفظ پست و مقام خود تلاش می‌کنند به فکر رفع مشکلات این کارگران بیکار و خانه‌نشین کارخانه بستنی عسل باشند چرا که اگر شعار سال را عملیاتی کنند وضعیت آنان این‌طور باقی نمی‌ماند

تعطیلی کارخانه بستنی عسلو بیکاری 120 سرپرست خانوار کردستانی

سیدجمال ساعدی در رابطه با تعطیلی کارخانه بستنی عسل به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: کارخانه بستنی عسل کردستان یکی از کارخانه‌های تولید و صادرکننده بستنی کشور است که عملاً از سال 86 شروع به‌ فعالیت کرده و تولید داشته است

وی گفت: در سنوات گذشته ملیارها میلیارد بستنی با بهترین کیفیت به کشورهای همجوار صادر کرده‌ایم و جزو واحدهای موفق استان کردستان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان با اشار به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 88 به این خطه تصریح کرد: پس از آن سفر، جهت توسعه این کارخانه و راه‌اندازی نخستین گاوداری شیری استان بنده را به تهران دعوت کردند تا گامی محکم‌تر برداریم.

وی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی امام(ره) در جهت توسعه بستنی عسل و راه‌اندازی نخستین گاوداری شیری یکهزار رأسی استان به‌نحو احسن با ما مشارکت داشتند.

معاون اول رئیس جمهور سال 94 فاز دوم کارخانه بستنی عسل را افتتاح کرد

ساعدی افزود: فاز دوم کارخانهبستنی عسل در سال 94 توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، افتتاح شد و گاوداری شیری 500 رأسی دام استان نیز توسط حجتی وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید

وی اظهار کرد: چندین روز پس از افتتاح بستنی عسل کارگروه تسهیل و رفع مواند تولید در استاندای کردستان مصوب کردند که 40 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این دو پروژه پرداخت شود اما متأسفانه از سال 94 تاکنون نتوانسته‌ایم این سرمایه در گردش را تأمین کنیم و موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌ایم و این مدت فقط از توان مالی خودمان هزینه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: از سال 94 تاکنون برای این دو پروژه بزرگ دانش‌بنیان حدود 70 میلیارد تومان سرمایه که با دلار 500 تومانی آغاز به کار کردیم هزینه کرده‌ایم و توجیه فنی، مدیریتی و اقتصادی دارد اما متأسفانه به‌دلیل عدم تأمین سرمایه در گردش دچار چالشی بزرگ شده‌ایم.

وی گفت: در کارخانه بستنی عسل کردستان به‌دلیل «عدم تأمین سرمایه در گردش» مجبور شدیم که از نوروز امسال کارخانه را تعطیل کنیم و 120 نفر سرپرست خانواده بیکار شده‌اند و گاوداری را با کلی مشکلات نگه داشته‌ایم.

پس از تغییر 3 استاندار هنوز جاده گاوداری آسفالت نشده است!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خاطر نشان کرد: تاکنون 3 استاندار در کردستان عوض شده و قول داده‌اند که جاده این گاوداری که 3 روستا نیز از این محل تردد می‌کنند را آسفالت کنند اما هنوز این کار عملی نشده است.

وی گفت: تاکنون هیچ سرمایه در گردشی به ما داده نشده و حتی خود ما نیز تعهد دادیم که خودمان نیز مشارکت می‌کنیم و به سختی خود را نگه داشته‌ایم و اگر از ما حمایت نکنند و دچار مشکل شویم هیچ فرد سرمایه‌گذاری در این حجم در استان کردستان سرمایه‌گذاری نمی‌کند چراکه تاکنون همچنین پروژه‌های بزرگی در کردستان استارت نخورده است.

ساعدی افزود: علاوه بر سرمایه‌های مالی خودمان که در این دو مجموعه هزینه کرده‌ایم، سرمایه‌ای نیز از بنیاد برکت جذب کرده‌ایم و همچنان منتظر شکوفایی و موفقیت ما هستند.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم در این کار خودمان موفق و به تعهدات خود عمل کنیم قطعاً بنیاد برکت نیز بیشتر در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

درخواست حمایت از مسئولان کردستانی برای برطرف کردن مشکلات کنونی

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خطاب به اصحاب رسانه استان گفت: از همه بانک‌ها و مسئولان کردستانی درخواست داریم که برای برطرف کردن این مشکلات کنونی که سبب تعطیلی کارخانه شده از ما حمایت کنند.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کردستان گفت: در چنین شرایطی که بیکاری در کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور مضاعف است از مسئولان کردستانی درخواست داریم که به بخش صنعت توجه ویژه کنند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خاطر نشان کرد: مشکلی در تولید و فروش بستنی عسل نداریم و زیرساخت‌های لازم فراهم است و در سنوات گذشته به تمام کشورهای دنیا صادر کرده‌ایم.

وی گفت: بستنی عسل کردستان توانایی تولید 100 تن بستنی با 100 نوع مختلف با استانداردهای جهانی و تخصصی را دارد و تماماً بسترهای لازم فراهم شده است.

ساعدی افزود: گاوداری شیری 2هزار رأسی برکت کردستان در زمینی 70 هکتاری اجرا شده و در آنجا این ظرفیت را داریم که گله 5 هزار رأسی را مدیریت کنیم و روزانه 80 تا 100 کیلوگرم شیر صنعتی به بازار عرضه کنیم اما متأسفانه در حال حاضر کل گله 700 رأس است!

وی اظهار کرد: باوجود همه ظرفیت‌ها، تجهیزات به‌روز و سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومانی این دو پروژه بزرگ به‌دلیل [نبود رقم جزیی سرمایه در گردش] تعطیل و نفسمان بریده شده است.

پس از گذشت 2 سال هنوز ریالی از تسهیلات مصوب 40 میلیارد تومانی راپرداخت نکرده‌اند

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: متأسفانه تاکنون به‌هیچ عنوان نتوانسته‌ایم که مصوبه تسهیلات 40 میلیارد تومانی را جذب کنیم و تمام تلاش و کوشش خودمان را کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

وی گفت: بعد از این همه تلاش و کوشش برای دریافت تسهیلات 40 میلیارد تومان، حتی درخواست دادیم که 10 میلیارد تومان به ما بدهند و اعلام کردیم که در مرحله اول 500 نفر نیرو به‌کارگیری، ایجاد اشتغال و صادرات می‌کنیم اما متأسفانه این هم به نتیجه‌ای نرسید!!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خاطر نشان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع مواند تولید استان وام 7 میلیارد تومانی برای ایجاد پروژه گاوداری شیری مصوب شد که بانک سپه 5 میلیارد و پانصد میلیون آن را پرداخت و یک میلیارد و پانصد میلون آن را بلوکه و بابت اقساط برداشت کردند در صورتیکه همکارانم در استان‌های دیگر 38 میلیارد و پانصد میلون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند!

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های بنیاد برکت گفت: قطعاً به‌تنهایی نمی‌توانستم همچنین پروژه‌ای را به این مرحله برسانم و با حمایت‌های آنها بوده اما تأمین سرمایه در گردش و بخش‌های زیرساختی وظیفه استان است.

پرداخت وام8 میلیارد و 800 میلیون تومانی و بازپرداخت23 میلیارد تومانی در کردستان!

ساعدی افزود: تاکنون برای کارخانه بستنی عسل کردستان جمعاً 8 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌ایم که از سال 93 قسط‌بندی شده و این میزان در بازپرداخت به 23 میلیارد تومان رسیده!! و مشخص نیست با چه رقم و ارقامی وام را محاسبه کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: سرمایه در گردشی که نیاز این مجموعه بوده داده نشده و هیچ کمکی به ما نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: پیگیری‌های 6 ساله ما برای آسفالت جاده گاوداری همچنان به نتیجه نرسیده! در حالیکه در نقاط‌های دیگر هنوز که سوله پروژه ایجاد نشده برق، گاز و آب آن آماده است.

وی گفت: در این چند سال روزانه 12 تن شیر داشته‌ایم و 3 بار جاده را شن‌ریزی کرده‌ام اما هنوز از آسفالت جاده خبری نیست و واقعاً جای تأسف دارد.

مسئولان کردستانی برای تحقق شعار سال احساس مسئولیت کنند

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خاطر نشان کرد: اگر مسئولان کردستانی 10 میلیارد تومان سرمایه در گردش به این دو مجموعه بزرگ استان تزریق کنند، بستنی عسل روزانه با 50 تن فعالیت می‌کند و 500 نفر نیرو در سه شیفت به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: سقف تسهیلات سامانه بهین‌یاب 3 میلیارد تومان است که در بانک سپه و کشاورزی استان برای این دریافت این مبلغ تسهیلات ثبت‌نام کرده‌ایم اما چهار ماهه که هیچ نتیجه‌ای از آن نگرفته‌ایم.

بانک سپه و کشاورزی کردستان چرا برای اشتغال 500 نیروی جوان بیکارهمکارینمی‌کنند؟

ساعدی افزود: بانک کشاورزی استان اعلام کرده چنانچه 3 میلیارد تومان تسهیلات را نیز پرداخت کند بابت اقساط آن را برداشت می‌کند.

وی اظهار کرد: با اینکه هفته گذشته موافقت کارگروه تسهیل و رفع مواند تولید را نیز گرفته‌ایم اما هنوز بانک سپه برای پرداخت این تسهیلات موافقت نکرده است و همچنان در حال رایزنی هستیم!

تلاش‌های بی‌نتیجه استاندار کردستان هم فایده‌ای نداشت

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: برای برطرف کردن این مشکلات جلسات متعدد برگزار شده و حتی با استاندار کردستان نیز جلسه داشته‌ایم و وی نیز تلاش خود را کرده اما تلاشی که به نتیجه نرسد «فایده‌ای ندارد» چراکه هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و قدم اساسی برداشته نشده است.

انتهای پیام/

R7848/P1361/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده‌اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

کد خبر 6089106

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند