Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گفت: منم حاج محسن دين شعاري. گفتم: جل الخالق! به حق چيزهاي نديده! معاون گردان تخريب، آن هم با اين قيافه! پس آن همه ريش حنايي چي شد؟!

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهيد محسن دين شعاري در 5 مرداد 1338 در تهران متولد شد و بيست و هشت سال و 10 روز بعد در 15 مرداد 1366 مصادف با عيد قربان در سردشت و ارتفاعات دوپازا به شهادت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از نيروهاي خبره گردان تخريب و علمدار اين گردان در لشگر 27 محمد رسول الله (صلي الله عليه و آله) بود. امروز سالگرد شهادت اين دلاور است. آنچه در ادامه مي خوانيد، خاطره اي به روايت حميد داودآبادي، رزمنده و نويسنده دفاع مقدس درباره او است.


پاييز سال 1365 همه نيروهاي لشکر 27 در «اردوگاه کرخه» مستقر بودند. محل استقرار بچه هاي گردان تخريب با اردوگاه لشکر مقداري فاصله داشت. يک روز مي خواستم به آنجا بروم تا به چند نفر از بچه محل هايمان سر بزنم. کنار جاده خاکي ايستادم. اتوبوسي از سمت تدارکات و خدمات که حمام هم آنجا بود، آمد. دست بلند کردم و ايستاد. گفتم: برادر کجا مي رويد؟ گفت: ميريم صفا... کوچه وفا... پلاکش هزار... اهلشي بيا بالا...! جا خوردم. از اين لات بازي ها در جبهه نديده بودم. به اجبار سوار شدم. غير از او و راننده، کسي ديگري توي ماشين نبود. به چشم هاي او که نگاه کردم، احساس کردم خيلي آشناست. هر چه فکر کردم نتوانستم او را به ياد بياورم. اتوبوس در دست اندازهاي جاده شني، بالا و پايين مي شد و او مي خنديد و با همان لفظ حرف مي زد.
وقتي ديد بدجوري نگاهش مي کنم، با خنده گفت: مشتي، ما رو نشناختي؟ گفتم: نه. گفت: بابا منم، حاج محسن. گفتم: حاج محسن! فهميد هنوز نشناختمش، گفت: منم حاج محسن دين شعاري. گفتم: جل الخالق! به حق چيزهاي نديده! معاون گردان تخريب، آن هم با اين قيافه! پس آن همه ريش حنايي چي شد؟!
او را اولين بار اوايل سال 1364 در گردان تخريب با همان ريش بلند ديده بودم. هر موقع براي ديدن دوستانم مي رفتم، او را هم مي ديدم و سلام و عليک داشتم. دين شعاري برخلاف قيافه اش با آن تيپ و ريشش که بعضي ها فکر مي کردند خشن و باجذبه است، خيلي آدم خوش مشربي بود. چون فضاي گردان باز و اردوگاهي بود و ساختمان نداشت، وقتي در چادر مي نشستي همه را مي ديدي که چه کسي مي رود يا مي آيد. دين شعاري آدم فعال و پر رفت و آمدي بود و هميشه در مقر ديده مي شد. او کسي نبود که در چادر بنشيند و فرماندهي کند. هميشه بين بچه ها بود و به خصوص با آن قيافه بين همه شاخص بود. هر وقت آنجا مي رفتم با اينکه من جزو آن گردان نبودم اصلاً انگار نه انگار، برخوردش خيلي عادي بود. از همان جا قيافه و آن ريش بلندش در ذهنم مانده بود.
* لبخندي به معبر آسمان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد مبارزان این جنبش نیرو‌های دشمن صهیونیستی را در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه با خمپاره هدف قرار دادند.

طبق گزارش العهد، رسانه‌های عبری اعلام کردند تعداد کشته شدگان ارتش در عملیات «نتزاریم» به چهار تن افزایش یافت.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: در یک کمین مقاومت در نزدیکی نتزاریم در غزه ۲ سرباز کشته و هشت نفر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع یک حادثه «سخت» در غزه خبر داده بودند که منجر به کشته شدن ۲ سرباز ذخیره از لشکر ۹۹ و مجروح شدن شدید هشت نفر دیگر شد.

این رسانه‌ها اشاره کردند: تعدادی از سربازان با هلیکوپتر از محل منتقل شدند و برخی دیگر همچنان در حال مداوا در میدان بودند.

گردان‌های القسام هم اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه را با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده!
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • تصویر سخنگوی گردان‌های القسام در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی