Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان تعمیق باورهای دینی و ارتقای بینش سیاسی جامعه را از مهمترین رسالت های رسانه های انقلابی خواند و گفت: ترویج ارزشهای دینی نیز باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار مهرضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به بیان وظایف رسانه های انقلابی پرداخت و گفت: مهمترین رسالت رسانه های انقلابی تبیین، تعمیق و ترویج باورهای دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از آنجا که خبرگزاری مهر یکی از زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی است رسالت آن نسبت به سایر رسانه ها متفاوت است و باید در راستای ارتقای فرهنگ و تعمیق باورهای دینی بیشتر تلاش کنند.

وی اظهارداشت: رسانه هایی هم چون خبرگزاری مهر به عنوان عضوی از جامعهدینی و مذهبی کشور باید در راستای پیاده کردن احکام الهی گام های بلندتر و اساسی تری بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان از دیگر رسالت های رسانه انقلابی را ارتقای بینش سیاسی جامعه خواند و بیان کرد: اهالی رسانه باید مسائل سیاسی و اجتماعی را با صداقت و رعایت اخلاق در رسانه خود منتشر کنند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه فعالان حوزه فرهنگی باید به دور از مسائل سیاسی عمل کنند، ادامه داد: بی شک اگر فعالان فرهنگی به ویژه رسانه ها اگر در خدمت طیف سیاسی خاصی قرار بگیرند کار آنها تاثیرگذاری و خروجی رضایت بخشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پدیده ای پویا است و همیشه پذیرای رفتارها و تحولات جدید است، گفت: افرادی که در حوزه فرهنگی مشغول به فعالیت هستند باید برای موفقیت در کار خود همواره پویا و به روز عمل کنند.

وی افزود: ما به عنوان سازمانی که تحت امر ولایت هستیم باید به گونه ای فعالیت کنیم که در جریان طیف و گروه سیاسی قرار نگیریم و باید همواره مدافع اصول وارزش های اسلامی و مروج فرهنگ و آموزه های دینی و معارف قرآنی باشیم.

بهره مندی از ظرفیت مردمی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از سیاست ها و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی کنترل آسیب های اجتماعی است، گفت: مقام معظم رهبری ورود جدی به مسئله آسیب های اجتماعی کردند و امسال هم این مهم مدنظر و دردستورکار دستگاه های فرهنگی هم چون سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: انتظار می رود خبرگزاری مهر هم در حوزه آسیب های اجتماعی همگام با سازمان حرکت کند و به بررسی و تحلیل و انتشار اخباری در این رابطه بپردازد.

وی ادامه داد: در تمامی ادارات تبلیغات اسلامی استان حساسیت لازم در ارتباط با موضوع آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: دراستان های همدان، قزوین و زنجان کشور به صورت پایلوت پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی به طور ویژه در دستور کار ادارت کل تبلیغات اسلامی آنها قرار گرفته است و دیگر استان های کشور هم به مرور به این استان ها افزوده می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: اعتیاد، طلاق، فحشا و فساد، مناطق حاشیه ای و نقاط بحرانی از جمله آسیب های اجتماعی هستند که در اولویت برنامه های سازمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: در حال حاضر ۳۸ سکونتگاه غیررسمی در کردستان شناسایی و تعریف شده که بیشترین آنها در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان واقع شده است.

وی اظهارداشت: باید از ظرفیت و قدرت مردم برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم چراکه بدون مشارکت مردمی موفقیتی در این راستا حاصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تشکل هایی هم چون جمعیت بانوان فرهیخته، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی و خبرگزاری مهر را در راستای واگذاری کارها و برنامه ها به مردم ایجاد کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به وجود ۹۰ هزار هیئت مذهبی در کشور، افزود: هر سال ۵۲ هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به شهرها و روستاهای سراسرکشور اعزام می شوند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه هیئت های مذهبی هم در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی می توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند، یادآورشد: به عنوان نمونه اگر هر هیئت مذهبی در طول سال از وقوع یک واقعه طلاق جلوگیری کند سالانه شاهد کاهش ۹۰ هزار واقعه طلاق خواهیم بود.

دین بهترین عامل برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی است

وی با اشاره به اینکه امر تبلیغ با مسائل اجتماعی عجین شده است، گفت: تغییر سبک زندگی مردم منجر به ایجاد بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است

وی عنوان کرد: در جامعه اسلامی ایران باید از عامل دین برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی استفاده شود و اگر از این مهم به خوبی بهره گرفته نشود نشان از بی هنری ما مسئولان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در برخی از ایام سال هم چون نوروز مراسم هایی در بخشی ازشهرهای استان توسط مردم و باحضور چشمگیر و گسترده ای از اقشار مختلف برگزار می شود که اجتماع این میزان جمعیت از عهده هیچ نهاد فرهنگی برنمی آید.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی نباید خود را در جامعه ناکارآمد نشان دهند و باید فعال و دقیق و با برنامه عمل کنند تا مردم جذب برنامه های فرهنگی شوند.

وی یکی از نیازهای مردم را تفریح سالم براساس آموزه های دینی خواند و بیان کرد: شیوه تبلیغ ما باید دقیق تر و صحیح تر انجام شود و زمینه برای ایجاد نشاط و شادی را هم در مردم فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات به لحاظ استحکام، تجهیزات و امکاناتی که دارد می تواند به کاهش آسیب های اجتماهی کمک فراوانی کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رسالت آموزش و پرورش، پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی است که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مصرانه بایستد و تمام تلاش خود را به عمل بیاورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول شیدایی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و بر این اساس اگر معلم عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگ بین سپاه و آموزش و پرورش افزود: در سازمان بسیج دانش‌آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به‌عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش‌آموزان ایجاد کرده است و از فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان ادامه داد: باتوجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی اضافه کرد: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آن‌ها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

کد خبر 750921

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است