Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@01:44:20 GMT

عوارض وحشتناک نوشابه‌های انرژی‌زا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۴۹۵۳

عوارض وحشتناک نوشابه‌های انرژی‌زا

محمد هاشمیمتخصص بهداشت و سلامتگفت: نوشابه‌های انرژی‌زا بیشتر یک تبلیغ، فریب و شعار هستند و این موضوع را که انرژی افراد را در فعالیت‌های روزمره و ورزشی افزایش می‌دهند، چندان واقعیت ندارد.

وی افزود: این نوشابه‌ها فرآیند تولیدشان مخفیانه است، ترکیبات آنها اعلام می‌شود اما فرآیند تولید مشخص نیست یعنی اینکه چه محتویاتی و تحت چه شرایط آزمایشگاهی به آنها اضافه می‌شود، به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که از مصرف مداوم این نوشابه‌ها پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بهداشت و سلامت اضافه کرد: این نوشیدنی‌ها در کل چند ترکیب اصلی دارند که باعث افزایش انرژی افراد می‌شوند که مهمترین آنها قند است. قند گر چه انرژی را زیاد می‌کند اما به دلیل ترشح انسولین کاهش قندخون را در پی دارد و نمی‌تواند انرژی پایداری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

هاشمی گفت: همچنین این نوشیدنی‌ها دارای مشتقات کافئین هستند، این مشتقات در انواع قهوه استفاده می‌شود که باعث افزایش سطح‌ هوشیاری انرژی افراد می‌شود اما برای کسی که به آنها وابسته شود در درازمدت اعتیادآور است و سبب به هم ریختگی عصبی، پرخاشگری و اضطراب می‌شود.

وی گفت: این نوشیدنی‌ها عمدتاً گازدار هستند به همین دلیل سبب اشتها،‌ چاقی در دراز مدت و عوارضی همچون کمبود کلسیم و پوکی استخوان می‌شوند همچنین کوتاه‌مدت مشکلات گوارشی و سوء‌هاضمه را ایجاد می‌کنند.

متخصص بهداشت و سلامت گفت:‌ افراد می‌توانند برای افزایش انرژی در فعالیت‌های روزمره و ورزشی از شربت قند، آبلیمو عسل استفاده کنند همچنین درست‌ترین راه‌حل داشتن یک تغذیه مناسب است که انرژی پایدار و بدون زیان‌ را به دنبال داشته باشد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری