Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@06:32:02 GMT

حادثه در نزدیکی پالایشگاه گازی فاز ۱۲ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۱۲۷۰۹

حادثه در نزدیکی پالایشگاه گازی فاز ۱۲ پارس جنوبی

به گزارش جماران؛ بعدازظهر امروز گاز در نزدیکی پالایشگاه گازی فاز ۱۲ پارس جنوبی از خط لوله سراسری انتقال گاز نشست کرد که تلاش کارکنان صنعت نفت برای مهار آن ادامه دارد.

برخلاف اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، این نشتی مربوط به پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی نبوده و در منطقه ۱۰ انتقال از اتفاق افتاده و پالایشگاه فاز ۱۲ به صورت معمول به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است، نشتی گسترده نبوده و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

در سال‌های اخیر تعداد حوادث در صنعت نفت سیر صعودی قابل ملاحظه‌ای داشته است به گونه‌ای که صبح امروز ساختمان اصلی وزارت نفت در تهران دچار حریق شد.

براین اساس، کارشناسان معتقدند ضعف آموزش‌ها و بی‌توجهی به اچ‌اس‌ای و اصول ایمنی در صنعت نفت یکی از دلایل مهم رشد حوادث در این صنعت در سال‌های اخیر بوده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چند روز از پیش از ورود سامانه بارشی قوی اخیربه استان نسبت به خسارت های این پدیده های طبیعی هشدار داد و از شهروندان خواست تا با فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از مستقر شدن عشایر در مناطق مرتفع،پرهیز از فعالیت های کوهنوردی ،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری برای به حداقل رسیدن این خسارت ها گام بردارند.

اما برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی این توصیه را جدی نگرفتند و حاصل این بی توجهی ها وقوع تعداد پرشماری سانحه رانندگی و گرفتاری تعدادی از عشایر در سیلاب و بارندگی های سامانه اخیر بود.

اما گران ترین هزینه این بی توجهی را خانواده سه جان باخته تصادف جاده یاسوج به بابامیدان پرداخت کردند که جبران ناپذیر است جایی که شهروندان مذکور در شرایط بسیار بد جوی اقدام به سفر کردند.

برباساس آخرین آمار اعلام شده از سوی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۸.۳۰دقیقه شب گذشته در دیشموک ۴۹،دلی خمسیر ۴۸،دوگنبدان ۴۱.۲،ممبی ۴۱،درغک ۳۹.۵،فیلگاه ۳۹،خیمند ۳۷چ،رام ۳۶،تنگ پیرزال ۳۶،بوستان ۳۶،امامزاده پهلوان ۳۶،دهدشت ۳۵.۹،سی سخت ۳۳.۷س،تنگان ۳۳.۵،ماهور باشت ۳۳،امامزادهجعفر۳۲،گنجگان۳۱.۲،دژسلیمان ۳۱،برم سبز ۳۰،سرآب ننیز ۳۰،امیرآباد بابکان ۳۰،علی کرمی دمچنار ۳۰،یاسوج فرودگاه ۲۹.۹،کریک ۲۹،جاورده ۲۸،گنجه ای ۲۷.۸،دشتروم ۲۷.۵،دیل ۲۷،تنگ سرخ ۲۶ ،کالوس ۲۵لنده ۲۵,قلعه رئیسی ۲۴.۵,وزگ ۲۴ق،لعه دختر ۲۴,لیکک ۲۳.۶,لوداب ۲۳,تل گاه ۲۲,مارگون ۲۱,سرفاریاب ۲۰,سیرون شبلیز ۱۸,موشمی زیلایی ۱۸,پاتاوه ۱۷,دشت بز باران باریده است.

سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد

به گفته کارشناسان راهنما و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به فاصله طولی،ناتوانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه از عوامل مهم سوانح رانندگی در این استان است اما این صاحب نظران اعتقاد دارند طی روزهای اخیر بی توجهی به هشدارهای صاحب نظران و اقدام به سفر در شرایط بد جوی جاده‌های مختلف به ویژه گردنه‌ها از دلایل اصلی تصادف های روزهای پایانی هفته گذشته استان بوده است.

سرپرست اورژانس و مدیریت حوادث پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وقوع ۸۳ فقره تصادف طی ۴۸ ساعت در جاده های استان گفت:کارشناسان اورژانس در این مدت به ۱۷۴ مصدوم این سوانح خدمات درمانی ارائه داده اند که شمار تصادف ها در این مدت نسبت به حالت معمول بیشتر بود.

محمدامین نیکویی نژاد اظهار کرد: تلخ ترین حادثه ۴۸ساعت گذشته در تونل پنج یاسوج به بابامیدان رخ داد که در این حادثه سه نفر کشته و ۲نفر هم مصدوم شدند.

بوی تاکید کرد که ا اعلام شرایط بحرانی، وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و بارندگی شدید تمامی پایگاه های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش کامل قرار داشتند که در مجموع از ۹۰۸ تماس دریافتی ۱۶۶ تماس منجر به اعزام امدادگران شد.

وی تصریح کرد:پس از دریافت گزارش حوادث مذکور کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و بعد از انجام امداد و نجات اولیه، مصدومان را به بیمارستان های استان منتقل کردند.

وی تاکید کرد : در یکی از تصادف های مهم این مدت انحراف خودرو پژو ۴۰۵ در محور یاسوج به اصفهان دوراهی گندی خوری به سمت پاتاوه گزارش شد۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد:در حادثه ای دیگر برخورد خودروهای پژو۴۰۵ و تیبا در روستای عزیزی لوداب با پنج مصدوم از سوی ماموران اورژانس استان امدادرسانی شد.

نیکویی نژاد در خصوص دیگر تصادفات بازه زمانی مذکور نیز بیان کرد: واژگونی دیگری برای یک دستگاه نیسان در منطقه بردپهن زیلایی رخ داد که در این حادثه نیز پنج نفر مصدوم شدند.

وی بیان کرد: حدود ۶۱ درصد از ماموریت های مدت زمان فعالیت سامانه بارشی در استان مربوط به حوزه شهرستان های بویراحمد و دنا بوده است.

گرفتاری خانواده های عشایر در سیلاب

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر ۱۰ خانوار در منطقه دشت بازار شهرستان دنا به علت اسکان در محل نامناسب گرفتار سیلاب شدند.

کاظم فلاحی دوست افزود: اگرچه بلافاصله تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام و بعد از ارزیابی اولیه، نجاتگران هلال‌احمر به چادرهای عشایر که دچار آبگرفتگی شده بودند، امدادو نجات شدند اما این بی توجهی می توانست به خسارت های جبران ناپذیر جانی منجر شود.

البته در مدت زمان سامانه بارشی اخیر خسارت های دیگری هم تجربه شد که اجتناب ناپذیر است ،به عنوان مثال آن طور که مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در پی بارش‌های سنگین، به ۲۴۰ شهروند آسیب دیده و سیل زده در سطح استان امدادرسانی شد.

فلاحی دوست اظهار کرد:امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

سخن آخر

هرچند با تلاش نیروهای امدادرسان بخش عمده ای از حادثه دیدگان بارندگی های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد نجات یافتند اما به نظر می رسد ضرورت دارد تا شهروندان هشدارهای کارشناسان را جدی تر بگیرند تا شاهد تکرار این تجربیات تلخ نباشیم.

دیگر خبرها

  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا