Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی در بسیاری از فعالیت و ماموریت های کلیدی محوله در کشور موفق شده و به بالندگی لازم رسیده است.

نجیبه خروشی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل با اعلام این مطلب تصریح کرد: وجود نیروهای متعهد به اسلام و انقلاب، متخصص و علمی با توان بالای مدیریتی، همچنین رسالت جهادی این نهاد انقلابی، یک سرمایه بزرگ و نقطه قوتی جهت توسعه جهاددانشگاهی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را فعالیتی برجسته و شاخص در سطح کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروز این نهاد انقلابی با تمام توان در راستای ایجاد تحول فرهنگی در کشور بویژه مراکز آموزش عالی گام برمی­دارد.

خروشی یکی از اهداف تأسیس جهاددانشگاهی را فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای برنامه و چشم‌اندازهای ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: حرکت در این مسیر موفقیت‌های چشمگیری را تاکنون برای این نهاد به ارمغان آورده است چرا که برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به ویژه دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، رویکرد اساسی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی است.

وی برقراری ارتباط صحیح میان صنعت و دانشگاه را فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود:  ارتباط بین صنعت و دانشگاه عامل مهمی در ایجاد اشتغال پایدار بوده و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت و با توجه به نیاز مبرم صنایع به فناوری روز و رفع نیازهای کشور، تولید ملی را تقویت خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل اضافه کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش حد واسط بین این دو بخش مهم کشور را به خوبی ایفا و ارتباط مؤثری بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با صنعت و بخش‌های مربوطه ایجاد نماید.

خروشی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون با اجرای طرح های بزرگ اقتصادی نقش مفیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نموده است ادامه داد: جهاددانشگاهی با کارنامه قابل قبول خود در سطح کشور توانسته است اعتماد مسئولین ارشد کشور را جلب نماید اما متاسفانه در استان اردبیل این اعتماد در حد مطلوب ایجاد نشده است و لازمه تحقق این مهم، اعتماد مسئولین ارشد به جهاددانشگاهی و سپردن رفع نیازهای کلیدی استان به این نهاد با توجه به توانمندی های علمی و تخصصی آن است.

وی گفت: به نظر می رسد مسئولین استانی به حد کافی زمان را از دست داده اند و اکنون زمان جبران آن است. چرا که اعتماد اجتماعی؛ عنصر راهبردی عزم ملی برای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی است .

خروشی به فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان ها اشاره کرد و افزود: با گذشت پانزده سال از فعالیت ایسپا در عرصه نظرسنجی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) توانسته است اعتبار علمی لازم و اعتماد مسئولین و تا حد قابل قبولی مردم را در این حوزه کسب نماید این در حالی است در استان اردبیل از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.                                                                                              


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است