Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه های گروهی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تلاش آنها در توسعه کشور موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور خود، فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه های گروهی تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم تلاش های خبرنگاران در توسعه کشور و ایجاد وفاق در افکار عمومی برای حل مشکلات کشور درمسیر پیش رو عامل پیشرفت و آبادانی کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تشکر از میهمانان داخلی و خارجی که در مراسم سوگند رئیس جمهور حضور یافتند گفت: حضور ۵۰۰ میهمان خارجی که ۱۳۰ نفر از آنها مقامات عالی رتبه از ۱۰۵ کشور بودند، نوعی ارج نهادن به مردم سالاری دینی بود و بر چند امر دلالت داشت.

رئیس مجلس تصریح کرد: این حضور ابتدا حکایت از احترامی داشت که ملت ها و دولت ها برای ملت ایران قائل هستند و با وجود تبلیغات مستمر قدرتمندان و صرف هزینه های زیاد، اما درخشندگی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و حرکت ملت ما و نیز تعلق خاطر آنان را به ملت ما نشان می دهد.

لاریجانی افزود: دوم اینکه، این حضور نشانه ارزشمندی مردم سالاری دینی در کشور ما بوده است که در این منطقه ای که متأسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی بهره هستند، ایران پس از انقلاب اسلامی توانسته است نظام مردم سالار تأسیس کند و این حضور، احترام گذاشتن به رأی مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: سوم اینکه با وجود دسیسه ها و حرافی های آمریکا و برخی کشورها که بارها فریاد می زدند ایران در جهان منزوی است و برای این امر میلیاردها دلار نیز خرج کرده اند، حضور این تعداد چشمگیر از مقامات کشورهای جهان نشان داد که دولتها بی اعتنا به دسیسه ها علاقه مند به ایران هستند و عملاً نشان دادند که پروژه منزوی سازی ایران چقدر پوچ و بیراهه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکته چهارم در این زمینه اظهار داشت: در هنگام لفاظی های آمریکا و حرکات ایذایی آنها در محدود سازی تجارت با ایران، این حضور نمایانگر علاقه کشورها به داشتن رابطه تجاری با ایران و همکاری با آن است و نشان داد که تحریم های آمریکا چقدر بی مقدار است.

لاریجانی تصریح کرد: نکته پنجم ماجرا این است که حضور میهمانان از همه جای جهان از جمله از اروپا، افریقا، آمریکای لاتین، کشورهای همسایه، اتحادیه ها و تشکل ها نشان داد که حمایت و پشتیبانی از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، جنبه منطقه ای ندارد؛ احترام کشورهای مختلف به ملت ایران، دستاوردی برای منافع و امنیت ملی بود که با برخی حاشیه سازی ها تلاش شد تا این دستاورد دیده نشود.

وی در توضیح این مسئله عنوان کرد: متأسفانه چند سالی است که آفتی گریبانگیر کشور شده که موضوعاتی که به امنیت و منافع ملی کشور بستگی دارد، به سرعت به موضوعاتی جناحی تبدیل شده و اقدامات پرارزشی که با زحمت و فکر حاصل می شود، با حاشیه سازی ها ضایع و تحقیر می شود.

رئیس مجلس افزود: این اجلاس هم از این آسیب مصون نبود؛ مثلاً نام چند کشور کوچک و کمتر شناخته شده را برجسته می کنند و آن را بزرگ نمایی می کنند؛ آیا حضور مقامات عالی رتبه از چین، روسیه، هند، اندونزی، مالزی، ترکیه، امارات، آذربایجان، پاکستان، فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، تونس، عمان، اتحادیه بین المجالس، دانمارک، سوئد، نروژ و بسیاری از کشورهای دیگر مسئله پنهانی است؟

ادامه دارد ...

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی غرورانگیز تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است