Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@02:45:09 GMT

عباس صالحی (وزیر پیشنهادی فرهنگ) کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۱۹۱۵۶

سید عباس صالح شریعتی معروف به سید عباس صالحی فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی زاده ۱۳۴۲ در مشهد بوده و هم‌اکنون دارای تحصیلات دکترای فلسفه است. به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان؛ سید عباس صالح شریعتی معروف به سید عباس صالحی فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی زاده ۱۳۴۲ در مشهد بوده و هم‌اکنون دارای تحصیلات دکترای فلسفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس صالحی از سال 1351 وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال 60 به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال 68 در آن حوزه گذرانیده و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال 76 مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.
دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت حضرات صالحی‌، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس حضرات آیات وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی بهره‌مند شد، پس از عزیمت از مشهد در دروس حضرات آیات زنجانی و علم الهدی شرکت کرد.

وی همچنین در مباحث فلسفی از حضرات ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است.

از ابتدای ورود در حوزه، فعالیت‌های تدریس داشت و به تدریس اصول فقه، شرح لمعه، معالم و مکاسب مشغول بود.

در سال 67 ـ 65 سردبیر مجله حوزه و در سال 76 ـ 73 مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود، از سال 76 تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیات مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیات امنای آن) بود.

از سال 76 مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال 78 مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون 176 شماره از آن منتشر شده است.

از سال 61 در مجله حوزه به عنوان یکی از نویسندگان آن مشغول به فعالیت بود، همچنین از همکاران تفسیر راهنما از ابتدای فعالیت تا مراحل پایانی آن بود.
از تالیفات وی می‌توان به، «‎تفسیر راهنما» اشاره کرد که در آن نقش ‎محقق را داشت، کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تالیفات اوست، البته 22 مقاله هم نوشته که از آن جمله می‌توان به، ‎ابوذر امام، اسوه امام، ‎امام و سلوک تفسیری و... اشاره کرد. وزیر پیشنهادی از سوی دولت برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 54 سال و دارای دکترای فلسفه است و دارای سوابقی از جمله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت ارشاد است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر