Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@22:09:26 GMT

ثبت ملی نخلستان های بافق- به زودی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۱۲۳۸

نخلستان های روستای باقرآباد،حاجی آباد،صادق آباد و صدر آباد در حال ثبت در فهرست آثار ملی کشورمی باشند.


به گزارش خبرگزاری صداو سیما،

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق از ثبت ملی 4نخلستان در این شهرستان خبر داد وگفت:نخلستان های روستای باقرآباد،حاجی آباد،صادق آباد و صدر آباد در حال ثبت در فهرست آثار ملی کشورمی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلی رنجبر با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده جهت تهیه ثبت این پرونده بالغ بر 40میلیون ریال می باشد افزود:این مبلغ با پیگیری های انجام شده از طریق بخشداری و دهیاری روستاها تامین شده است.

وی گفت: این پرونده تهیه و در واحد ثبت آثار در استان یزد در انتظار جلسه دفاع جهت ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق اشاره کرد:با ثبت این نخلستان ها در شهرستان،از کشاورزان انتظار می رود که در جهت جذب توریست،گردشگر و حفظ و حراست این نخلستان ها کوشا باشند.

رنجبر با بیان اینکه این نخلستان ها حدود 2 هزار هکتار وسعت دارد گفت:این نخلستان ها در استان یزد به عنوان یک مزیت منطقه ای فوق العاده محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار جاذبه های بافق بحث نخلستان ها،الیاف و صنایع تولیدی آن یک برند محسوب می شود افزود:این موضوع یک نقطه قوت در بحث معرفی شهرستان و توسعه صنعت گردشگری می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق اشاره کرد:خرمای بافق از دیرباز معروف بوده و گونه های بسیار مرغوبی داشته است.

رنجبر به 52اثرثبت شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت:11اثر ازاین تعداد نسبت به یکسال اخیر افزایش داشته و 45پرونده منقول و غیرمنقول در این شهرستان ثبت شده که با برگزاری جلسه دفاع و اختصاص شماره به برخی آثار،این تعداد به 95 اثر نیز می رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلیمتر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلیمتر، بشرویه ۵ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلیمتر، سرایان ۱۷ میلیمتر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلیمتر، طبس ۱۱ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلیمتر باران باریده است.

او افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.

نخعی بیان کرد: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما را در استان داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی