Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ در حالی صبح امروز رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران را به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده است.


این مدیر باسابقه دارای دکترای مدیریت بازرگانی است و در سوابق وی مشاور عالی شهردار تهران،معاون خدمات شهری شهرداری تهران،رییس کل گمرک ایران ،معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی،معاون بازرگانی وزارت نفت، معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی، معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی، معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنایع سنگین و قائم مقام معاونت اقتصادی و بازرگانی و مدیر کل بین‌المللی و قراردادهای وزارت صنایع سنگین مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرباسیان همچنین در کارنامه کاری خود ریاست و عضویت در بیش از 26 شورا،مجمع،ستاد و کمیته گوناگون از جمله شورای پول و اعتباراز سال 63 تا 71،شورای عالی بانک ها ،ستاد بسیج اقتصادی ،ستاد فرعی اقتصادی دولت،مسئول کمیته بررسی عضویت در WTOو عضو ستاد تنظیم بازار داخلی را دارد.


او مولف و مترجم بیش از 12 عنوان کتاب است و بیش از 47 گزارش و مقاله تحقیقی را در سوابق علمی خود دارد .همچنی وی سابقه تدریس در دانشگاه علوم اقتصادی،دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طیاطبایی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر را دارد.


بر اساس این گزارش اگر چه گفته می شود در دقیقه 90 گزینه پیشنهادی کابینه دوازدهم تغییر کرد و این کرسی به کرباسیان رسید اما نگاهی گذرا به سوابق کاری او نشان می دهد که این انتخاب مناسب بوده است.


زمانی که کرباسیان به عنوان رئیس کل گمرک ایران انتخاب شد در این سازمان تمام رویه ها به صورت دستی و کاغذی انجام می شد اما این مدیر خوش فکر با حمایت از متخصصان داخلی راه اندازی سامانه جامع گمرکی را به دانشگاه تهران سپرد و با هزینه ای بسیار کمتر از متخصصان خارجی این سامانه راه اندازی شد . همین امر موجب شد تا در طی سال های مدیریت کرباسیان به عنوان رییس کل گمرک تمامی رویه ها در این سازمان الکترونیکی شود و در پی آن قاچاق و فساد اداری به حداقل ممکن برسد.در کنار آن درامد های دولت از واردات رسمی افزایش یافت و مسئولان لب به تحسین راه اندازی این سامانه گشودند. در کنار این تجارت برای تاجران بسیار روان و راحت شد.


بر اساس این گزارش با انتخاب کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد با توجه به سوابق وی انتظار می رود که فساد در سیستم بانکی کاهش یابد و با الکترونیکی شدن سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد شاهد تسهیل و تسریع امور باشیم.

400

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی کیست؟
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه