Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@10:34:14 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۳۹۵۳

«شهردار جدید تهران پنجشنبه انتخاب می‌شود، سیر صعودی ازدواج و طلاق در استان تهران، شناسایی نقاط پرسرقت کشور، معرفی بطحائی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نصب جی.پی.اس و ایجاد درگاه اینترنتی در سرویس و حساب مدارس، سهمیه جدید ۱۲ هزار نفری برای بیمه خبرنگاران، تغییر بازار قاچاق دارو از ناصرخسرو به سایت‌های اینترنتی دارویاب و چمران: خط ۸ مترو نباید تحت تاثیر جوسازی‌های سیاسی قرار گیرد» از مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

شهردار جدید تهران پنجشنبه انتخاب می‌شود

دکتر علی اعطا عضو منتخبین شورای شهر پنجم تهران از رأی‌گیری نهایی برای مشخص شدن شهردار تهران در ظهر پنجشنبه خبر داد و گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ مردادماه پس از ارائه گزارش‌های کاندیداهای شهرداری تهران در جمع منتخبین شورای شهر پنجم، شهردار تهران مشخص خواهد شد.

آمارهای سال ۹۵ نشان داد

سیر صعودی ازدواج و طلاق در استان تهران/ افزایش تمایل به طلاق‌ پس از ۲۹ سال زندگی

آمارهای اداره ثبت احوال استان تهران درباره ازدواج و طلاق تهرانی‌ها نشان می‌دهد که میزان ازدواج و طلاق در سال گذشته افزایش پیدا کرده و طبق این آمارها ۵ درصد از طلاق‌ها پس از ۲۹ سال زندگی و ۴۰ درصد در ۵ سال ابتدایی زندگی صورت می‌گیرد. همچنین در سال گذشته آمار طلاق استان تهران هم سیر صعودی داشت. تعداد کل طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۵ برابر با ۳۹ هزار و ۲۸۲ مورد بود که نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۲۲ درصد افزایش داشت. در سال ۹۴ طلاق‌های ثبت شده برابر با ۳۰ هزار و ۵۷۵ مورد بود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا خبر داد

شناسایی نقاط پرسرقت کشور/ادامه فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت تا پایان سال

سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از تهیه نقشه جغرافیای سرقت خبر داد و گفت: نقاط پر سرقت در سطح کشور شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل نسبت به شناسایی نقاطی که سرقت در آن‌ها فراوانی بیشتری داشته اقدام کردیم که این دسته‌بندی از استان‌های دارای بیشترین سرقت آغاز شده و تا سطح شهرها و محله‌ها ریزتر شده است، اظهار داشت: در قرارگاه مبارزه با سرقت این اقدامات انجام می‌شود. همچنین ما اطلاعات این نقاط را داشته و امکانات خود را متناسب با آن فراهم می‌کنیم؛ به عنوان مثال در منطقه‌ای که "جرم سرقت" وقوع بیشتری داشته ما نیز تعداد گشت‌ها و نیروهای مراقبتی خود را افزایش می‌دهیم.

معرفی "بطحائی" به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

با معرفی کابینه دوازدهم، در لیست روحانی "سید محمد بطحائی" به عنوان وزیر جدید پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد؛ وزیری که در صورت اخذ رای اعتماد از سوی نمایندگان ملت، عهده‌دار عریض‌ترین وزارتخانه از نظر نیروی انسانی و جمعیت تحت پوشش خواهد بود.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران خبر داد

نصب جی.پی.اس و ایجاد درگاه اینترنتی در سرویس و حساب مدارس

کامیاب صدری رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران از ایجاد درگاه اینترنتی سرویس مدارس بر روی حساب مدارس خبر داد و گفت: امسال برنامه جدیدی داریم و اکنون در حال رفع مشکلات اجرایی آن هستیم. ایجاد درگاه اینترنتی بر روی حساب مدارس جنبه نظارتی دارد و والدین می‌توانند میزان دقیق پرداخت هزینه بر حسب مسافت را مشاهده و رسید دریافت کنند.

معاون تامین اجتماعی به مناسبت روز خبرنگار خبر داد

سهمیه جدید ۱۲ هزار نفری برای بیمه خبرنگاران/ اختصاص شعب ویژه برای اصحاب رسانه

محمدحسن زدا معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تفاهمنامه اخیر سازمان متبوع با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: ۱۲ هزار سهمیه جدید بیمه‌ای هنرمندان و خبرنگاران را واگذار کردیم. امید است خبرنگاران آزاد که تحت پوشش خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها نیستند بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و این افتخاری برای ماست.

رییس کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جامعه ظرفیت اجرای طرح «توزیع موادمخدر دولتی» را ندارد

رییس کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با رویکرد توزیع مواد مخدر دولتی مخالف نیستم اما جامعه ظرفیت اجرای این طرح را ندارد.

علی هاشمی همچنین درخصوص تصویب طرح توزیع موادمخدر دولتی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قوانین بالادستی در حوزه مدیریت مصرف موادمخدر وجود دارد که نیاز است پیش از اجرای طرح توزیع موادمخدر دولتی به آنها بپردازیم و اجرای آنها را در دستور کار خود قرار دهیم.

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

تغییر بازار قاچاق دارو از "ناصرخسرو" به "سایت‌های اینترنتی دارویاب"

دکتر اکبر عبداللهی اصل مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فروش دارو به صورت اینترنتی به نوعی قاچاق محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر بازار ناصرخسرو مانند چند سال گذشته نیست که فقط یک دکه باشد، بلکه در حال حاضر سایت‌های مختلف دارویاب و ... ایجاد شده‌اند که داروها را از مسیر نادرست تهیه کرده و به مصرف‌کننده می‌رسانند.

معاون مالی شهرداری تهران تشریح کرد

بدهی١٥ هزار میلیاردی شهرداری تهران در برابر منابع قابل استفاده ۱۴ هزار میلیاردی آن

معاون مالی شهرداری تهران رقم بدهی شهرداری را حدود١٥ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

قدرت گودرزی معاون مالی شهرداری تهران در سیصد و شصت و هفتمین جلسه علنی، در تشریح گزارش عملکرد معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در بخش غیرنقد ۵۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان مصوب درآمدی از سوی شورا بوده که ۴۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان آن محقق شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲ سال گذشته ۱۳۰ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان درآمد مصوب شهرداری بوده که از این مبلغ ۱۱۸ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است که در مجموع به صورت میانگین ۹۱ درصد از بودجه مصوب محقق شده است.

چمران: خط ۸ مترو نباید تحت تاثیر جوسازی‌های سیاسی قرار گیرد

رییس شورای شهر تهران خط ۸ مترو را اقدامی مثبت خواند و گفت: نباید تحت تاثیر جو سیاسی قرار بگیریم.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در آغاز جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک روز خبرنگار به افتتاح خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این خط فرودگاه خط هشت نیست و شهرداری اسمش را به دلیل توالی در افتتاح خط ۸ گذاشته چراکه براساس طرح جامع حمل و نقل، خط ۸ مترو در مکان دیگری است.

در میزگرد ایسنا عنوان شد

پرخاشگری‌، نتیجه آلودگی هوا/ حل مشکلات زیست محیطی در گروی انتخاب شهردار خوب

آلودگی هوای کلان شهرها چندسالیست که به معضلی اساسی در کشور تبدیل شده است تا جایی که سازمان محیط زیست در چهار سال گذشته حل معضل آلودگی هوا را در یکی از اولویت‌های خودقرار داده است. دراین میان همواره کارشناسان و مسولان این سازمان نسبت به آلودگی هوای کلان شهر تهران با جمعیتی روزانه حدود ۱۱ میلیون نفر ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته رییس کمیته محیط زیست شورای شهرسالانه در تهران ۵۸۰۰ نفر به علت آلودگی هواجان خود را از دست می‌دهند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حل معضل آلودگی هوا در تهران هماهنگی بین تمام بخش‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها، مراکز علمی دانشگاهی با سازمان حفاظت محیط زیست را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

معرفی "بطحائی" به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سیر صعودی ازدواج و طلاق در استان تهران/ افزایش تمایل به طلاق‌ پس از ۲۹ سال زندگی

سهمیه جدید ۱۲ هزار نفری برای بیمه خبرنگاران/ اختصاص شعب ویژه برای اصحاب رسانه

درخواست آموزش و پرورش از مجلس برای توقف طرح استخدام نیرویهای حق‌التدریس

تغییر بازار قاچاق دارو از "ناصرخسرو" به "سایت‌های اینترنتی دارویاب"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به در پیش بودن ایام ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین‌بندی‌های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری گفت: ضعف روابط عمومی‌ها در مباحث اطلاع‌رسانی در ویژه برنامه‌ها، مراسم‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم است، تصریح کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری جشنواره‌ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری تمامی پل‌های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآور شد: برخی از پل‌های شهر مزین به نام‌های مقدس همچون پل مادر و پل خاتم الانبیا (ص) و … بوده و تزئینات و فضاسازی پل‌ها تا حدودی متناسب با نام آن‌ها انجام شده و در سایر پل‌های سطح شهر هم باید اقداماتی نظیر آن‌ها انجام شود.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره‌برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می‌تواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان، در آن استفاده شود.

کد خبر 751211

دیگر خبرها

  • ۴ بازار میوه و تره‌بار در تهران افتتاح می‌شود
  • ورود موج جدید بارندگی ها از روز یک شنبه
  • پرسپولیسی ها در انتظار یک پیامک!
  • عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 
  • اتلاف روزانه ۱۰ تا ۱۵ قلاده سگ ولگرد در زاهدان
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است