Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:45:51 GMT

عملیات استحکام بخشی ۲ بنای تاریخی در دلیجان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۴۳۷۵

عملیات استحکام بخشی ۲ بنای تاریخی در دلیجان آغاز شد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان گفت: عملیات بازسازی و استحکام بخشی ۲ بنای تاریخی در روستای کهک این شهرستان آغاز شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از دلیجان، به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علی مشهدی با اشاره به استحکام بخشی ناهای تاریخی شهرستان دلیجان اظهار داشت: کار مرمت کاروانسرای تاریخی و مقبره آقاخانی در روستای کهک با اعتبار اولیه 800 میلیون ریال کلید خورد و در صورت نیاز تامین اعتبار بیشتر امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح عملیات بازسازی و استحکام بخشی پشت بام و دیوارهای کاروانسرا و مقبره آقاخانی انجام و بهبود بصری و زیباسازی و ترمیم فضای بیرونی بنا نیز انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان با بیان اینکه با توجه به تعدد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستای کهک و ورود گردشگران برای بازدید از مکان‌های گردشگری، طرح بوم گردی برای این روستا در دستور کار قرار دارد، افزود:چندین اثر تاریخی در روستای کهک دلیجان به ثبت ملی رسیده که مهم‌ترین آن‌هاقلعه اسماعیلیه، مقبره آقاخانی، کاروانسرای شاه عباسی و غار کهک است.

وی ادامه داد: کاروانسرای شاه عباسی کهکمربوط به دوره صفوی است و در بخش مرکزی، روستای کهک واقع شده که این اثر در سال 1381 با شماره ثبت 6974 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان با اشاره به مقبره آقاخانی گفت: ساختمان مقبره در درون باغی به نام باغ آقاخان محلاتی و متعلق به شاه خلیل اللَّه محلاتی، از رهبران فرقه اسماعیلیه است.

مشهدی با بیان اینکه در ساخت این بنا که مربوط به دوره صفویه است و در دوره قاجار مرمت شده از آجر استفاده شده و سقف آن گنبدی کم خیز است و در این ساختمان و پیرامون آنقبرهای دیگری از اسماعیلیان وجود دارد، افزود:مقبره آقاخانیان به شماره6969 در سال 1376 به ثبت آثار ملی و تاریخی رسید.

انتهای پیام/

R41371/P1486/S6,73/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، این منبع پلیس اظهار داشت: یک طبقه از ساختمان اداری تخلیه شده و بازرسی در محل در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، تخلیه از طبقه هفتم ساختمان اداری این فرودگاه آغاز شده و به دنبال تهدید بمب گذاری، بازرسی در حال انجام است و اماکن و اتاق ها برای [احتمال] وجود مواد منفجره بررسی می شوند.

پلیس گفت که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

گفتنی است؛ چندی پیش تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» روسیه به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد.

یک شاهد عینی این حادثه تروریستی اعلام کردند که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت این مرکز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رخ نمایی فصل بهار در طبیعت روستای چوبر + فیلم
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد