Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزا ي آريا_ تيم ملي بسکتبال کشورمان در اولين ديدارش از رقابت‌هاي کاپ آسيا برابر هند به برتري رسيد.

به گزارش سرويس ورزشي آريا،تيم ملي ايران کارش در رقابت هاي کاپ‌آسيا را با شکست دادن هند در اولين گام شروع کرد. ملي‌پوشان کشورمان در اين مسابقه به طور کامل برتر از حريف خود بودند و در نهايت هند را با نتيجه ١٠١ بر ٥٤ مغلوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجاد مشايخي، بهنام يخچالي، محمد جمشيدي، ارسلان کاظمي و حامد حدادي بازيکنان شروع کننده تيم ملي بودند. ايران در چهار کوارتر اين ديدار به ترتيب با نتايج 29 بر 8، 21 بر 14، 29 بر 17 و ٢٢ بر ١٣ به برتري رسيد.
‏کوارتر اول: درخشش استارترها
تيم ملي ايران در کوارتر اول اجازه نداد هندي‌ها حرفي براي گفتن داشته‌باشند. 6 دقيقه تنها دو امتياز براي هند بود که نشان مي‌داد آسمان‌خراش‌هاي کشورمان در دفاع عملکرد بسيار خوبي داشتند. مهران حاتمي سرمربي تيم ملي در کوارتر نخست تغييري در ترکيب شروع کننده‌اش نداشت و 5 بازيکن تيم ملي حاضر در ميدان به خوبي در دفاع و حمله کار مي‌کردند. توپ‌ربايي‌هاي ارسلان کاظمي، پرتاب‌هاي سه امتيازي محمد جمشيدي، بازي‌سازي‌هاي خوب مشايخي و يخچالي و البته درخشش حدادي در زير سبد عرصه را بر هند تنگ کرده بود و در نهايت تيم ملي کوارتر نخست را 29 بر 8 به سود خود تمام کرد. از صحنه‌هاي جالب اين کوارتر توپ‌ربايي و اسلم دانک ارسلان کاظمي بود.
کوارتر دوم: درخشش ديگر ستاره‌ها
با آغاز کوارتر دوم سرمربي تيم ملي تغييراتي در ترکيب تيمش ايجاد کرد. جز جمشيدي ديگر نفرات جايشان را به هم‌تيمي‌هاي خود دادند. فريد اصلاني، نويد نيکتاش، اوشين ساهاکيان و روزبه ارغوان در کوارتر دوم وارد زمين شدند. ملي پوشان حاضر در ميدان در اين کوارتر عملکرد خوب تيم ملي را در دفاع و حمله ادامه دادند و فاصله را بيشتر و بيشتر کردند. 4 دقيقه به پايان نيمه نخست بود و ايران 42 بر 16 از حريفش پيش که حامد حدادي دوباره وارد زمين شد. کادرفني تيم ملي با بالا رفتن اختلاف امتياز اين فرصت را به بازيکنان مي‌داد تا بيشتر هماهنگ شوند و مهران حاتمي نيز نکات فني را به بازيکنانش گوشزد مي‌کرد. ملي‌پوشان ايران تيم برتر ميدان بودند و در نهايت اين کوارتر را نيز با نتيجه 21 بر 14 به پايان رسيد و تيم ملي در نيمه نخست 50 بر 22 برنده شد. از صحنه‌هاي جالب کوارتر دوم پاس الي اوپ بهنام يخچالي به ارسلان کاظمي که او دوباره با يک دانک زيبا امتيازآوري کرد.
کوارتر سوم: ادامه قدرت نمايي
کادرفني تيم ملي نيمه دوم رقابت با هند را نيز با ترکيب شروع کننده بازي آغاز کرد. درخشش بازيکنان ايران در دفاع و حمله اختلاف امتيازي را بيشتر مي‌کرد. حضور حدادي در زير سبد هند فضاي مناسب در اختيار ديگر ملي‌پوشان قرار مي‌داد تا راحت‌تر در حمله کار کنند و حضور در زير سبد ايران نيز يک ديوار دفاعي غيرقابل نفوذ بود که باعث مي‌شد هندي‌ها در امتيازآوري ناکام شوند. 5 دقيقه از کوارتر سوم گذشته بود که ايران 64 بر 30 ازهند پيش افتاد. وحيد دليرزهان ملي‌پوش ايران که امروز به جمع کاروان کشورمان اضافه شد نيز در اين کوارتر فرصتي براي حضور در ميدان داشت تا با تيم هماهنگ شود. نويد رضايي‌فر بازيکن جوان کشورمان نيز براي نخستين‌بار براي تيم ملي بزرگسالان در يك رقابت آسيايي وارد زمين شد. اختلاف امتيازي بيشتر و بيشتر مي‌شد و ملي‌پوشان در هر حمله خود به امتياز مي‌رسيدند و در نهايت کوارتر سوم را با نتيجه 29 بر 17 به سود خود تمام کردند. اسلم دانک قدرتي حامد حدادي کاپيتان تيم ملي از صحنه‌هاي جالب اين کوارتر بود.
‏کوارتر چهارم: فرصت به جوان‌ترها
با اختلاف زيادي که تيم ملي ايجاد کرده بود کادرفني فرصت بيشتري در اختيار جوان‌ترها گذاشت تا وارد زمين شوند و خودشان را نشان بدهند. نويد رضايي‌فر و ميثم ميرزايي در ميدان بودند و در کنارشان روزبه ارغوان، فريد اصلاني و اوشين ساهاکيان را داشتند. ملي‌پوشان در اين کوارتر هم خوب کار کردند و تا چهار دقيقه اجازه امتيازآوري به هندي‌ها نمي‌دادند. 5 دقيقه به پايان بازي مانده بود و ايران با نتيجه 88 بر 41 از حريف خود پيش بود و کار را تمام کرده‌بود. ملي‌پوشان کشورمان در ادامه نيز عملکرد خوبي در دفاع و حمله داشتند و در نهايت با پيروزي٢٢ بر ١٣ در کوارتر چهارم توانستند هند را ١٠١ بر ٥٤ مغلوب کننند.
تيم ملي کشورمان جمعه در دومين مسابقه خود ساعت 22:30 به وقت ايران برابر سوريه بازي خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

 مهران حاتمی پس بعد از پیروزی در دومین تقابل با طبیعت در نیمه نهایی اظهار کرد: بازی سختی بود، بازیکنان بازی خوبی انجام دادند و در کوارتر چهارم به بازی برگشتند.

وی افزود: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

حاتمی تصریح کرد: بسکتبال بالا و پایین دارد، در کوارتر اول و دوم ما و در کوارتر سوم و چهارم حریف بهتر بود، مهم نتیجه بازی است که به سود ذوب‌آهن تمام شد.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: طبیعت تیم بسیار بزرگی است که بازیکنان و مربی خیلی خوبی دارد اما همه سعی و تلاشمان را می‌کنیم که در بازی بعدی نیز پیروز شویم.

انتهای‌ پیام 

دیگر خبرها

  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی شهرداری گرگان در دومین فینال
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • پیروزی شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ غرب آسیا
  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم