Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشیبه تهدید کره شمالی توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و تهدید کره شمالی به حمله به جزیره« گوام» آمریکا در اقیانوس آرام اشاره کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت:تهدید پیونگ یانگ به حمله نظامی توسط ترامپ در صورتی که عملی شود دارای خطرات بسیار بزرگی بر منطقه خواهد که برای کره جنوبی که در همسایگی کره شمالی است بسیار گران تمام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر باعث دشمنی با ایالات متحده آمریکا در منطقه می شود.

به نوشته این روزنامهآمریکایی، واشنگتن با گزینه های ساده ای رو به رو نیست و یکی از بهترین گزینه هایش دخالت چین برای قانع کردن کره شمالی مبنی بر اینکه به نفع اش است که برنامه هسته ای خود را متوقف کند.

موشک های هواسونگ-12 آماده نابودی جزیره گوام

در همین حال، جمهوری دموکراتیک خلقکره شمالی برای حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در جزیره «گوام» خود را آماده می کند.

پیونگ یانگ بر این باور است که پایگاه هوایی آمریکا در جزیره گوام نقطه آغاز حمله آمریکا به کره شمالی خواهد بود به همین دلیل رهبر کره شمالی دستور داده است که برنامه ای برای موشک باران جزیره گوام با استفاده از موشک های«هواسونگ-12» تهیه شود.

کارشناسان ژاپنی برد موشک های هواسونگ-12 را 4500 کیلومتر تخمین زده اند.

روزنامه «نیزاوسمایا گازتا»ی روسیه نیز نوشت که موشکی از این نوع طی آزمایش در ماه می 2017 مسافتی در حدود 787 کیلومتر بالا رفت لیکن در همان زمان به ارتفاعی بیش از 2000 کیلومتر بالا رفت. مسافت میان کره شمالی و جزیره گوام 4هزار کیلومتر است.

در 4 جولای 2017 کره شمالی برای نخستین بار موشک هواسونگ-14 را شلیک کرد. کارشناسان بر این باورند که برد این موشک می تواند به 8هزار کیلومتر برسد.

در هر صورت حمله موشکی به جزیره گوام نمی تواند آسیبی به این آن وارد کند مگر آن که موشک های هواسونگ کلاهک های هسته ای حمل کنند.

هنوز مشخص نیست که کره شمالی کلاهک های هسته ای داشته باشد یا نه.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا کره شمالی کلاهک هسته ای کوچکی ساخته است که می توان آن را روی موشک بالستیک قاره پیما کار گذاشت.

«ادی کالفو» فرماندار جزیره گوام اعلام کرد که تهدید نیروهای مسلح کره شمالی به حمله موشکی به جزیره خطری برای این جزیره ندارد زیرا این جزیره برای هر گونه سناریویی آماده است.

شاید منظور فرماندار جزیره گوام وجود موشک های ضد موشک آمریکایی است که می توانند موشک هایی که توسط کره شمالی به این جزیره شلیک می شود را سرنگون کنند.

حمله با 4 موشک

ارتش کره شمالی روز گذشته-پنجشنبه- با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی حمله به پایگاه آمریکا در گوام با چهار فروند موشک میان برد بالستیک هواسونگ- 12 است.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی نوشت که نیروهای ویژه این کشور خیلی جدی در حال بررسی حمله با چهار فروند موشک به گوام و اطراف آن هستند و در این زمینه برنامه های شبیه سازی شده داشته اند.

در این گزارش آمده استکه فعلا برنامه را به صورت جدی و البته شبیه سازی شده دنبال کرده اند اما مساله حمله را خیلی جدی مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس این برنامه، کره شمالی تصریح کرده است که موشک ها از روی ژاپن عبور کرده و در جزیره گوام فرود خواهند آمد و به دنبال آن گزارش این حمله در اختیار «کیم جونگ اون» رهبر این کشور قرار خواهد گرفت.

بسیاری از تسلیحات پیشرفته و راهبردی آمریکا از جمله بمب افکن های این کشور که قادر به حمل بمب اتمی هستند در این پایگاه استقرار یافته اند.

موقعیت جزیره گوام

گوام یک جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام است. این جزیره در بخش جنوبی اقیانوس آرام که توسط آمریکا اداره می شود و ارتش آمریکا نیز در آن مستقر است.

این جزیره در شرق فیلیپین و اندونزدی و در جنوب شبه جزیره کره قرار دارد.جزیره گوام بخشی از خاک آمریکا نیست اما اداره این جزیره به عهده آمریکاست.

این جزیره یکی از پایگاه های استراتژیک آمریکا در اقیانوس آرام به شمار می رود و بخشی از نیروهای دریایی ارتش امریکا در این جزیره مستقر هستند.

در صورتی که کره شمالی این تهدید خود را عملی کند احتمال بروز جنگ تمام عیار میان آمریکا و کره شمالی و استفاده از بمب اتمی افزایش یافته است.

جمعیت گوام 160 هزار نفر و مرکز آن شهر هاگاتنیاست. رابطه دولت آمریکا و گوام توسط دفتر امور جزایر در وزارت کشور آمریکا اداره می شود.

گوام یکی از جزیره های تشکیل دهنده جزایر منطقه میکرونزی است. فاصله گوام با هاوایی چهار برابر فاصله اش با فیلیپین است.

زبان ساکنان گوام نیز 38 درصد انگلیسی، 22 درصد چامورو، 22 درصد به زبان های فیلیپینی و بقیه نیز به دیگر زبان های جزایر اقیانوسیه صحبت می کنند.

این جزیره تا قبل از جنگ جهانی دوم در کنترل آمریکا بود اما در جنگ جهانی دوم به دست ژاپن افتاد.گوآم تا پیش از جنگ جهانی دوم تنها جزیره میکرونزی بود که ایالات متحده کنترل آن را در دست داشت اما این جزیره ساعاتی پیش از حملهٔ هوایی ژاپن به پرل هاربر در هشتم دسامبر ۱۹۴۱ به تصرف نیروهای ژاپنی درآمد که این تصرف دو سال و نیم به درازا کشید.

در زمان تصرف این جزیزه توسط ژاپن، مردم گوآم با اعمالی چون شکنجه، تجاوز جنسی، و قتل توسط نظامیان روبه‌رو شدند و سیاست تحمیل فرهنگ ژاپنی بر مردم این جزیره نیز در پیش گرفته شد. به هنگام بازپس‌گیری جزیره توسط آمریکا در ۲۱ ژوئیه ۱۹۴۴، درگیری شدید نظامی در گوآم روی داد. این روز به عنوان «روز آزادسازی» جزیره در تقویم رسمی گوآم قرار گرفته‌است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

بر اساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در بیش از ۲۰۰ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه