Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خانواده ایرانی امروز نیازمند تعالیم الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت است و مواجهه قدرتمندانه با جنگ نرم دشمنان سلاحی چون تعالیم رضوی می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی آذربایجان شرقی در حالی با با حضور محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولین و برگزیدگان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد که در پایان آن از ۳۳ برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مواجهه قدرتمندانه با جنگ نرم دشمنان، نیازمند تعالیم اهل‌بیت عصمت و طهارت هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در دنیایی که اخلاق و فضیلت‌های انسانی و الهی کمرنگ شده است، بیش از هر زمان نیازمند تعالیم عمیق امام رئوف شیعیان، حضرت رضا (ع) هستیم.

محمد محمدپور با تأکید بر توجه بیش‌ازپیش به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خاطرنشان کرد: رأفت و همدلی باید با تکیه‌بر تعالیم رضوی گسترش یابد؛ آبرو و حریم افراد باید با بهره از معارف رضوی موردتوجه قرار گیرد، اگر جامعه با بداخلاقی روبه‌رو شود، با بحران هویت مواجه خواهیم شد.

محمدپور بابیان این‌که «خانواده ایرانی امروز نیازمند تعالیم الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت است»، گفت: برای مواجهه قدرتمندانه با جنگ نرم دشمنان، نیازمند تعالیم رضوی هستیم و انسانی که آگاه و دانا نباشد و تاریخ و هویت خود را نداند، در مقابل هجمه گسترده جهان مادی، بیمار و زمین‌گیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تبریک روز خبرنگار و تأکید بر این‌که «همه تلاش ما باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی متمرکز شود»، تصریح کرد: خبرنگاران سهم بسیار مهمی در گسترش آگاهی عمومی بر عهده دارند، بنابراین انتظار می‌رود رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سازمان‌های فرهنگی استان را یاری کنند.

افزایش ۴۳ درصدی مشارکت اقشار مختلف در جشنواره رضوی آذربایجان شرقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) دانست و گفت: میزان مشارکت اقشار مختلف مردم استان در هفتمین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته که این امر به معنای افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال است.

شهرام خدایی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی برای جلب مشارکت سازمان‌ها و ادارات استانی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی هنری کلان‌شهر تبریز، بانک تجارت، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل زندان‌های استان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از سازمان‌های مشارکت‌کننده در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان بودند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترغیب و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم به جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری جلسات قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی استان را باعث ایجاد شور و شوق کتابخوانی و انتقال فرهنگ و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) به دورترین و محروم‌ترین نقاط استان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات کمیته کشوری برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از تلاش دست‌اندرکاران استانی نیز برای برگزاری جشنواره تقدیر کرد.

گفتنی است در این مراسم از هشت خانواده برگزیده، هشت برگزیده بخش فردی بزرگسال، سه برگزیده نوجوان و شش برگزیده کودک تقدیر شد و همچنین از اسماعیل نصرتی مدیرمسئول هفته‌نامه فرهنگی سیاسی مهدیار به‌عنوان خیر برتر، بانک تجارت سرپرستی شعب آذربایجان شرقی به‌عنوان مشارکت‌کننده برتر، روزنامه جام جم سرپرستی آذربایجان شرقی به‌عنوان رسانه برتر و هشت کتابدار برگزیده استان با ارائه جوایز نقدی، لوح و تندیس جشنواره تقدیر صورت گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز