Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: خبرنگاران باید مطالبات و بیانات رهبری را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر. آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر پنج شنبه در مراسم روز خبرنگار در سخنانی با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با فکر و روش مناسب افکار عمومی را آگاه کرده و روشنگری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقد خبرنگاران باید سازنده و تعریف آنها به واقعیت نزدیک باشد

وی با بیان اینکه نقد خبرنگاران باید سازنده و تعریف آنها به واقعیت نزدیک باشد عنوان کرد: خبرنگاران برای پیشرفت و اصلاح جامعه قدم بر می دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر خبرنگاران نبودند جامعه هرگز متوجه اشتباه و انحراف خود نمی شد گفت: خبرنگاران موجب سازندگی، پیشرفت و هدایت جامعه به سمت صراط مستقیم می شوند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خبرنگاران پیمان با خدا بسته و حقایق را بیان و به واقعیت ها تاکید می کنند گفت: من اکثر مطالب و اخبار خبرگزاری ها و نشریات مختلف استان را روزانه مطالعه می کنم.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه خبر لرستان بیان داشت: در اولین جلسه ای که با خبرنگاران لرستان در ۱۰ سال پیش داشتم، آن مجموعه یک بیستم تعداد خبرنگاران امروز بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز مقالات، یادداشت و مصاحبه های خبرنگاران لرستان قابل مقایسه با گذشته نیست گفت: امروز لرستان به بلوغ رسانه ای رسیده است.

خبرنگار برای نوشته های خود باید ارزش قائل شود

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این امر مدیون فداکاری، ایثار و قلم زدن عده ای به خصوص دو شهید سربلند استان شهید «محمود صارمی» و «علیرضا حیدری» است گفت: موجب افتخار برای لرستان بوده که شهید شاخص خبرنگار استان روز شهادتش روز خبرنگار نامگذاری شده که این امر مسئولیت خبرنگاران را سنگین تر می کند.

وی با تاکید بر اینکه کار خبرنگاری و خبرنگار مهم است برای اینکه با افکار، عقل، اندیشه، فرهنگ و تمدن سر وکار دارد گفت: عرصه خبر و خبرنگاری از اهمیت برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشار به اینکه خبرنگاران باید چند ویژگی مهم داشته باشند که یکی از آنها اخلاص در کار است ادامه داد: خبرنگار باید برای خدا بنویسد چرا که قلم مقدس است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه خبرنگار برای نوشتن های خود باید ارزش قائل شود بیان داشت: خبرنگار نباید از روی حب و بغض بنویسد بلکه باید خبرنگاران به نوشته خود ارزش قائل بوده از قلم خود به عنوان ابزار سیاسی و شخصی استفاده نکند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نقد، تعریف و تمجید خبرنگاران باید برای خدا باشد افزود: خبرنگاری کاری پرمخاطره و سنگین است و حیف است کار برای خدا انجام ندهند.

برخی به دنبال خبر فروشی هستند

وی با بیان اینکه عرصه خبر و خبر نگاری عرصه تقابل حق و باطل، ضعف و قدرت و عرصه جهاد است گفت: نوشتن معضلات جامعه، درد های مردم و مطالبه حقوق مردم شهامت و شجاعت می خواهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در کار خبر صداقت و واقع نمایی بسیار مهم است افزود: گاهی بعضی خبرهای کوچک، بزرگ و برخی خبرهای بزرگ کوچک شمرده می شود که این امر مطوب نیست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه گاهی نقدها غیر واقع است و بعضی تعریف و تمجید ها خلاف واقع است بیان داشت: در کار خبرنگاری صداقت باید در راس قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت دوری از خبرسازی و خبر فروشی از سوی خبرنگاران بیان داشت: باید خبرنگاران، خبرنگاری کنند و این در حالیست بعضی به دنبال خبر فروشی هستند که این امر ضربه به مجموعه داخلی خبرنگاران می زند.

خبرنگاران مطالبات رهبری را پیگیری کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه عده ای خبرسازی می کنند و دنبال شایعه پراکنی و دروغ هستند ادامه داد: خبرنگاری نیاز به منبع و تحلیل خبری بسیار مهم است.

آیت الله میرعمادی گفت: کپی برداری خبر زیاد است به طوری که برخی خبرگزاری ها حتی زحمت تغییر تیتر خبر را هم به خود نمی دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه خبرنگاران در منافع استان همصدا باشند بیان داشت: خبرنگاران با جناح، سیاست و خط و خطوط کار نداشته باشند و رهنمودهای رهبری از سوی خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دیده بان نطام است و رهنمودهای ایشان راهگشا است گفت: در این راستا خبرنگاران مطالبات رهبری را در استان دنبال کنند چرا که رهبری به عنوان ولی امر سیاست های کلی نظام را ترسیم می کند.

خبرنگاران بازوی توانمند مدیران، عامل پیشرفت جامعه هستند

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید مطالبات رهبری نصب العین ما باشد تصریح کرد: رهبری در عرصه های گوناگون صحبت می کند که در این راستا مقالات، یاداشت ها و ... باید بر اساس مطالبات رهبری باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعضی امور مربوط به شخص نیست بلکه مربوط دین و مکتب است بیان داشت: نماز جمعه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف، حجاب و ... مربوط به دین است که در انعکاس آنها باید اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با تاکید بر اینکه خبرنگاران خدمات و کارهایی که صورت می گیرد را بیان کنند گفت: همچنین مناسبت های انقلاب، مطالب امام(ره)، شهدا و ... را خبرنگاران نباید فراموش کنند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ارزش و اعتبار ما به دین، مبانی اسلام، ولایت و نظام است گفت: تمسک به رهنمودهای رهبری و بیان مطالبات رهبری باعث ارزش و اعتبار ما می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه فضای استان وحدت بخش بوده و بین مسئولان استان همدلی وجود دارد ادامه داد: خدمات خوبی در حال انجام است ما باید کمک کنیم این فضای استان حفظ شود تا موحب توسعه و پیشرفت لرستان شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: خبرنگاران بازوی توانمند مدیران، عامل پیشرفت جامعه؛ بالا بردن آگاهی جامعه و ... هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است