Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@03:53:11 GMT

پرسپولیس- نفت؛ یاد آور خاطرات تلخ و شیرین

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۵۰۶۷

پرسپولیس- نفت؛ یاد آور خاطرات تلخ و شیرین

به گزارش ایلنا، در هفته سوم رقابتهای لیگ برتر، تیم نفت امروز پنج شنبه از ساعت 20:45‏ در ورزشگاه تختی میزبان تیم پرسپولیس خواهد بود. کمتر از 3 هفته قبل دو تیم در سوپرجام به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری قاطع پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار سوپرجام در حالی انجام شد که هفته ها پیرامون برگزاری یا لغو آن بحث وجود داشت و به دلیل تدارک بازی دربی در آلمان توسط اسپانسر تکلیف برگزاری آن نامشخص بود و بارها تا آستانه لغو شدن هم پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت اما این بازی برگزار شد و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با پیروزی و قهرمانی پرسپولیس همراه بود

برتری آماری پرسپولیس مقابل نفت

در تاریخ بازی‌های باشگاهی فوتبال ایران پرسپولیس و نفت تاکنون 21 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن 12 پیروزی برای پرسپولیس و 3 برد برای تیم نفت تهران بوده است. 6 بازی دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

پیروزی پرسپولیس در اولین رقابت

اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نفت در جام باشگاه های تهران در سال 60انجام گرفت که سرخپوشان با گل های فتح آبادی و کارگر بازی را به سود خودش به پایان بردند. غلامرضا فتح آبادی اولین گلزن بازیهای دو تیم است.

آخرین مصاف دو تیم در سال66 اتفاق افتاد و به دلیل حضور نفت در دسته‌های پایین تر، رویارویی دوباره این دو تیم 23 به تاخیر افتاد. در سال 88 با صعود تیم نفت به رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر این دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفتند ودر هفته چهارم دور رفت بازیها برای اولین بار در تاریخ رقابتهای لیگ برتر مقابل هم به میدان رفتند.

چهارده جدال در لیگ برتر

پرسپولیس و نفت در مجموع بازی‌های لیگ برتر، تاکنون 14 بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن 5 پیروزی برای پرسپولیس، 3 شکست برای این این تیم و 6 تساوی میان دو تیم بوده.

وقتی نفت مانع از قهرمانی سرخ ها شد

یکی از حساسترین بازی‌های دو تیم بدون شک بازی برگشت نفت و پرسپولیسدر لیگ پانزدهم است. در روزی که 100هزار تماشاگر به امید برد پرسپولیس به آزادی آمده بودند، سرخپوشان در عین ناباوری به نفت بازی را واگذار کردند و در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل صدرنشینی را از دست دادند. وحید امیری در دقیقه 83 دروازه پرسپولیس را باز کرد. پرسپولیس این بازی را باخت و در پایان فصل قهرمانی را با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان از دست داد.

10 بازیکن مشترک

در بین نفرات دو تیم، 12مربی و بازیکن مشترک وجود دارد. کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی در تیم پرسپولیس و محمد نصرتی، امیرحسین فشنگچی، محسن بنگر، سامان آقا زمانی، محمد حسین ناییجی و حامد آقایی در تیم نفت، بازیکنانی هستند که سابقه بازی در هر دو تیم را دارند. درخشان و نکیسا هم در کادر فنی نفت سابقه بازی و مربیگری در پرسپولیس را داشته اند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غایبان سپاهان برابر پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان برای دیدار با پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر قطعا یک بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند. سپاهان که ۳ بازی آخر خود در لیگ برتر و جام حذفی را با برتری به پایان رسانده است کار سختی در این دیدار خارج از خانه خواهد داشت.

«ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی سپاهان برای این بازی، محمد دانشگر مدافع خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و غیبت این بازیکن در ترکیب سپاهان قطعی است. فرشاد احمدزاده هم که در بازی روز گذشته برابر استقلال ملاثانی برای زردپوشان بازی کرد، دوباره مصدوم شده و امروز آزمایشات لازم را می‌دهد تا مشخص شود که آیا به دیدار با پرسپولیس می‌رسد یا خیر.

پیام نیازمند و آریا یوسفی دیگر مصدومان سپاهان در بازی‌های اخیر بودند که روز گذشته هر دو بازیکن برای این تیم در جام حذفی به میدان رفتند و برای دیدار با پرسپولیس هم مشکلی نخواهند داشت.

بازی پرسپولیس و سپاهان در ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد و مورایس امیدوار است تا احمدزاده نیز به این دیدار حساس برسد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پرسپولیس بدون کاپیتان نمی‌برد
  • صعود شیرین یک پرسپولیسی دور از پرسپولیس
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • دانشگر به پرسپولیس نمی‌رسد
  • لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس بازگشت
  • (عکس) تصویر دردناکی که ستاره پرسپولیس منتشر کرد
  • چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس
  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس