Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گورکا گفت: اینکه وزیر امورخارجه بخواهد در خصوص مسائل نظامی اظهار نظر کند، بی معنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از تارنمای خبری پولیتیکو ،سباستین گورکا مشاور رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سخنان اخیر «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور که گفته بود اقدام نظامی علیه کره شمالی را قریب الوقوع نمی‌داند، این اظهارات را خارج از حیطه وظایف وی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورکا افزود: اینکه وزیر امورخارجه بخواهد در خصوص مسائل نظامی اظهار نظر کند، بی معنی است.


وی ادامه داد: این وظیفه جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا است که در خصوص اقدام نظامی (علیه کره شمالی) صحبت کند و او صریحا در این خصوص موضع گرفته است.


مشاور ترامپ ادامه داد: آقای تیلرسون دیپلمات ارشد آمریکا می باشد و تنها رسیدگی به این مسائل در حیطه اختیارات او است.


دعوای لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ در روزهای گذشته به شدت بالا گرفته است.


بخشی از نگرانی‌های این چند روز در ارتباط با انتشار گزارشی ادعایی منسوب به نهادهای اطلاعاتی آمریکا است که از ساخت کلاهک‌های هسته‌ای در کره شمالی با قابلیت نصب روی موشک‌های بالستیک خبر می‌دهد.


همزمانی این گزارش با نخستین آزمایش‌های موشکی بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی، زنگ خطر را برای واشنگتن و متحدانش به صدا درآورده است.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش گفته بود که کره شمالی در صورت ادامه اقداماتش با «آتش و خشم» واشنگتن مواجه خواهد شد. وی روز پنجشنبه بار دیگر تهدید کرد که چنانچه مقام‌های کره شمالی قصد هرگونه اقدام نظامی داشته باشند «اتفاقی برایشان می‌افتد که هیچ گاه حتی فکرش را هم نمی‌کردند».


پیونگ یانگ در مقابل بارها آمریکا را تهدید به حمله هسته‌ای کرده؛ این کشور سالیان طولانی است که هدف تحریم‌های جامعه بین المللی قرار دارد.


شورای امنیت روز شنبه گذشته قطعنامه‌ای جدید بر ضد کره شمالی تصویب کرد که بر اساس آن، درآمد سالانه این کشور از محل صادرات نزدیک به یک سوم کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟