Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با اشاره به ۲ طرح منطقه‌ای کمپین ایمنی جاده‌ای و داوطلبان در حرکت گفت: امیدواریم با این طرح‌ها بیش از پیش به ترویج فعالیت‌های بشردوستانه در کشورها بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از روابط‌عمومی هلال‌احمر استان اصفهان، مدیر و معاون منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که برای بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هلال‌احمر به نصف جهان سفر کردند، در ابتدای ورود به اصفهان با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به قرار گرفتن اصفهان در مرکز کشور و همجواری با 9 استان دیگر و نیز با توجه به تنوع حوادث و گستردگی جغرافیایی و جمعیت بالای استان و نیز جانشینی و معین بودن تهران اظهار داشت: دامنه فعالیت‌های هلال‌احمر استان اصفهان بسیار متنوع و گسترده است و توانسته به بهترین نحو ممکن پاسخگوی حوادث باشد.

مومنی پیرامون اهمیت ارتقای توان عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان در پاسخگویی به سوانح تصریح کرد: در این راستا برگزاری و مشارکت در انجام مانورهای عملیاتی استانی، منطقه‌ای و کشوری از دیگر فعالیت‌های این جمعیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش ارتباطات بین بخشی و تبادل تجربه توام با احترام به فرهنگ‌ها گفت: استفاده از تجربیات متقابل می‌تواند نقش موثری در موفقیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشته باشد و این امر به افزایش مهارت‌ها، ارتقای آمادگی و پاسخگویی مناسب و موثر به حوادث و بلایا کمک کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان وجود مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی امداد و نجات اصفهان را از ظرفیت‌های خوب این جمعیت دانسته و برگزاری چندین دوره بین‌المللی از جمله 2 دوره RDRT در این مرکز را از نقاط قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: مقامات متعددی از فدراسیون و جمعیت‌های ملی نیز از این مرکز بین‌المللی بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ هدف‌های مشترک داریم و به همین علت طرح‌ها و برنامه‌های مشابه نیز داریم خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان آمادگی همکاری‌های 2 جانبه و فعالیت‌های مشترک با دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون را با هماهنگی ستاد و معاونت امور بین الملل دارد.

مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز در این دیدار گفت: فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نه تنها در ایران که در جهان شهره است و همه جا کارامدی فعالیت‌های استان اصفهان زبانزد است و ما در جریان این فعالیت‌ها هستیم .

خاویار کاسیانوس با بیان اینکه موفقیت‌های این جمعیت نتیجه مدیریت کارآمد و تلاش همکاران این مجموعه است، افزود: یکی از اهداف سفر ما به ایران گسترش همکاری با جمعیت هلال‌احمر ایران و اصفهان است و بی شک در بسیاری از زمینه‌ها می‌توان از تجربیات ارزنده هلال‌احمر اصفهان در جمعیت‌های ملی دیگر استفاده کرد.

وی تصریح کرد‌: شعب محلی نقش بسیار مهم و کلیدی در بحث پاسخگویی به سوانح بازی می‌کند و قطعا یکی از موضوعات مهم استفاده از تجربیات شعب کار آمد توسط دیگر شعب در سطح منطقه است.

خاویار کاسیانوس با بیان اینکه استفاده از تیم‌های منطقه‌ای (RDRT) به‌عنوان یک ابزار در پاسخگویی به حوادث بسیار مهم است، اظهار داشت: باید از تجربه این تیم‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و الگو گرفتن از موارد آزموده شده بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به 2 طرح منطقه‌ای کمپین ایمنی جاده‌ای و داوطلبان در حرکت گفت: با این طرح‌ها امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به ترویج فعالیت‌های بشردوستانه در کشورها پرداخته و نیز در راستای پاسخگویی به حوادث قدم‌های موثر و مفیدی بر داریم.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان