Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@13:30:06 GMT

تنش آمریکا و کره شمالی قیمت طلا را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۹۳۱۷

تنش آمریکا و کره شمالی قیمت طلا را افزایش داد

در حالی که بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش خرید طلا به قصد سرمایه گذاری امن شده است، قیمت فلز زرد امروز تا بالاترین رقم بیش از دو ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش خرید طلا به قصد سرمایه گذاری امن شده است، قیمت فلز زرد امروز تا بالاترین رقم بیش از دو ماه گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی بانک گفت: «بخش عمده ای از افزایش قیمت در بازار طلا ناشی از رشد تقاضا برای سرمایه گذاری امن در این بازار بوده است.»

ترامپ دیروز بار دیگر به کره شمالی هشدار داد که به گوام یا متحدان آمریکا حمله نکند. وی گفت، تهدید قبلی اش مبنی بر پاسخ همراه با «آتش و خشم» به حمله احتمالی کره شمالی احتمالا به اندازه کافی شدید نبوده است.

افزایش ریسک های ژئوپلتیک می تواند موجب افزایش تقاضا در بازارهایی نظیر طلا شود که به عنوان محل های سرمایه گذاری امن تلقی می شوند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم 1288 دلار و 92 سنت افزایش یافت که بالاترین رقم از 8 ژوئن تاکنون بود، اما بعدا با 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1284 دلار و 64 سنت رسید. فلز زرد همچنان در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی بیش از 2 درصدی قرار دارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز به 1290 دلار و 50 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «تجار امروز باید به دقت تحولات بازارهای بورس را رصد کنند زیرا کاهش بیشتر شاخص ها و خودداری از ریسک احتمالا موجب خواهد شد که سرمایه های بیشتری به سمت بازار طلا سرازیر شود.»

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز با کاهش همراه بود و سرمایه گذاران سرمایه های خود را به سمت بازارهای کم ریسک تر نظیر ین زاپن، فرانک سوئیس و اوراق خزانه داری امریکا هدایت کردند.

انتهای پییام/24

R1012128/P1012122/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت