Web Analytics Made Easy - Statcounter


هیربد همت آزاد مدیر گالری «ابد» به دغدغه این گالری در پرداختن به هنر مفهوم بنیان اشاره کرد و نمایشگاه های پیش روی این گالری را در این راستا عنوان کرد.

هیربد همت آزاد مدیر گالری «ابد» درباره فعالیت های پیش روی این گالری به خبرنگار مهر گفت: ما یک سلسله نمایشگاه مرتبط به یکدیگر را این روزها در گالری «ابد» برپا کرده ایم که احتمالا تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و روی یک موضوع پژوهشی تمرکز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه «فراجهش» اولین پروسه از برگزاری نمایشگاه چهارگانه «فرگشت» است که مجموعه اول آن در حوزه نئومدیا این روزها در گالری در حال برپایی است و مجموعه دوم آن در حوزه حجم از ۴ شهریورماه در این گالری بر پا می شود.

این مجسمه ساز ادامه داد: در نمایشگاهی که از ۴ شهریورماه برپا خواهد شد، آثار هادی عرب نرمی، حسین علی عسگری، هادی محب علی، سیاوش امیری راد، پرستو پر نور و یک اثر از خودم به نمایش در می آید. ما در واقع مفهوم «فرگشت» را در حوزه زیست- جامعه شناسی مورد توجه قرار دادیم به این معنا که تئوری آن بر پایه زیست شناسی است اما تعمیمی جامعه شناسی پیدا می کند. در ادامه این جامعه شناسی است که فرهنگ را می سازد و از دل فرهنگ، هنر بیرون می آید.

مدیر هنری بخش حجم این نمایشگاهدرباره سختی بازتاب این مفاهیم در عرصه مجسمه سازی بیان کرد: عکاسی ثبت واقعه در یک لحظه است اما ما در بخش مجسمه های مفهومی پروسه نمود این فرایند را نشان می دهیم برای همین برای ساخت مجسمه ها از تکنیک «راکو» استفاده شده است.در این تکنیک هنرمند به تنهایی مالک اثر نیست، هنرمند و مجموعه عواملی که ساز و کارشان همسنگ با توانایی هنرمند نیست، در بروز نهایی اثر دخالت دارند مانند سیکل فرگشت که لزوما کنترل شده نیست و عواملی که در اختیار نیست در تکامل یک گونه تاثیر می گذارد. در تکنیک «راکو» وقتی هنرمند اثری سرامیکی را می سازد در زمانی که قرار است آن اثر لعاب بخورد، افکت نهایی اثر به نسیمی که می وزد، محیط و شرایط تابش نور ربط دارد و اینها از کنترل هنرمند خارج است.

همت آزاد با بیان اینکه «فراجهش» اولین بخش از یک سیکل چهارگانه با موضوع «فرگشت» است درباره عنوان باقی نمایشگاه ها که تا ماه های آتی این گالری را درگیر خود می کند اظهار کرد: دومین نمایشگاه در این روند نامش «قحطی» است. سومین نمایشگاه عنوانش «بچه خوری» و چهارمین نمایشگاه عنوانش «پارادوکس» است. اینها در واقع فرایندهایی هستند که در چرخه فرگشت رخ می دهد وهمه این نمایشگاه ها در ۲ حوزه جداگانه نئو مدیا و حجم برپا می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از این عناوین به سختی در قالب اثری هنری می توانند نمود پیدا کنند گفت: بله همین طور است اما این در ظاهر امر است. مثلا عنوان «بچه خوری» که در فرایند زیستی هم مطرح است، در عالم هنر می تواند به این صورت مطرح شود که بسیاری از تکامل های ما در حیطه هنر، انقلابی بوده است. ظهور پست مدرنیسم فرایندی انقلابی است. بچه خوری هم فرایندی انقلابی است. این مرحله بعد از قحطی، پیش زمینه ایجاد پارادوکس است.

این گالری دار در پاسخ به این پرسش که به عنوان مدیر هنری این مجموعه نمایشگاه در نهایت از برپایی آنها چه هدفی را دنبال می کند بیان کرد: ما می خواهیم پیش بینی نمود فرگشت در هنر امروز را به دست بیاوریم. در واقع ما در اواسط دوران هنر معاصر قرار داریم و قاعدتا با تکامل بشر، جامعه شناسی هنر باید تغییر کند. همین چهار گانه فرگشت، در هنر نیز به وقوع می پیوندد و ما می خواهیم آن مسیر را در عالم هنر پیش بینی کنیم.

همت آزاد با بیان اینکه در گالری «ابد» دغدغه هنر مفهوم بنیان مطرح است، گفت: ما این گالری را تشکیل ندادیم که هر هفته یک نمایشگاه برای فروش داشته باشیم اساسا بخش مهمی از هنر مفهومی غیر قابل فروش است. هدف ما محکم کردن جایگاه تئوری در عالم هنر است و تعداد نمایشگاه هایی که برپا می کنیم کم است و با هزینه شخصی تامین می شود و نه از محل فروش اثر هنری.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن