Web Analytics Made Easy - Statcounter

علایی مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: اعتبارات خیلی خوبی در دولت تدبیر و امید برای آبیاری تحت فشار مصوب شده است، که امسال در هفته دولت حدود ٤٠٠ هکتار در تنگستان به بهره برداری خواهد رسید و امسال مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان برای جاده های بین مزارع در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اردشیر علایی مدیر جهاد کشاورزی تنگستان در گفتگو با خبرنگار تنگستان نما گفت: مهمترین محصول کشاورزی شهرستان خرماست، که دومین شهرستان تولید کننده خرما در استان محسوب میشویم و ٧٠ درصد از خرمای تنگستان، از نوع کبکاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با پیگیریهایی که انجام دادیم، خرمای کبکاب تنگستان و دشتستان، نشان جغرافیایی ملی گرفته است (به این صورت که در کشور خرمای کبکاب را محصول این دو شهرستان میدانند) و در حال تلاش هستیم که نشان بین المللی ان را هم بگیریم.

علایی مدیر جهاد کشاورزی تنگستان تصریح کرد: آفات چوب خوار مدتی ست برای باغداران منطقه مشکل ساز شده که با دعوت از نماینده ای از وزارت جهاد و کارشناسان خبره ملی، موضوع را بررسی کردیم که اعتباری در این زمینه نیز مصوب شده است. به همه باغداران شهرستان توصیه میکنم که نکات اموزشی و فنی توصیه شده توسط کارشناسان را جدی گرفته و برای جلوگیری از آسیب باغات خود رعایت کنند.

وی گفت: شور شدن اب چاه های کشاورزی در مرکز شهرستان، باعث وارد شدن اسیب های جدی به نخیلات و ضعیف شدن میوه انها شده که انشالله با احداث سد، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

اردشیر علایی خاطر نشان کرد: حدود ٨ میلیون نشاء از محصولات مختلف در تنگستان تولید می شود که به استانها و شهرستانهای همجوار، جهت فروش منتقل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان ادامه داد: از سیاستهای جدی و مهم وزارت جهاد، با توجه به مشکلات و کمبود آب، افزایش کشت گلخانه ای ست، که از کشاورزان تنگستانی تقاضا میکنم این نوع کشت را با توجه به مصرف کمتر آب و تولید بیشتر محصول، جدی بگیرند. ما نیز اماده همکاری های لازم جهت احداث گلخانه ها در شهرستان هستیم، با هماهنگی وزارت جهاد، امسال طرح الگویی پاییزه کشت چغندر قند را بصورت ازمایشی در شهرستان انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: طرح تولید و کشت کود سبز (ماش) را در دستور کار داریم که از بقیه کودها سالم تر است. ما در جهاد کشاورزی شهرستان، کشاورزان را به استفاده از این نوع کود تشویق می کنیم.

علایی مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: خوشبختانه بحث استفاده از کودهای شیمیایی خطرناک در محصولاتی مثل گوجه فرنگی که در جامعه گفته میشود و بعضن در مناطقی نیز استفاده میشود، در کشت صیفی تنگستان وجود ندارد و اگر کشاورزان از کودهای شیمیایی هم استفاده کنند، به این شکل خطرناک و حاد نیست.

علایی تصریح کرد: اعتبارات خیلی خوبی در دولت تدبیر و امید برای آبیاری تحت فشار مصوب شده است، که امسال در هفته دولت حدود ٤٠٠ هکتار در تنگستان به بهره برداری خواهد رسید و امسال مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان برای جاده های بین مزارع در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.

انتهای پیام/


منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب