Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ ائمه جمعه برخی از شهرستان‌های استان یزد امروز در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مسئله تحریم‌های جدید آمریکا، هدف آمریکا از تحریم، ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم و عمل رییس جمهور به وعده‌های انتخاباتی‌اش، و دیگر موضوعات شهرستانی، استانی و کشوری سخنرانی و روشنگری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد: ضرورت عکس‌العمل صریح دولت به تحریم‌های جدید و نقض برجام/ سکوت مدعیان حقوق بشر گواه بر وابستگی آنها به استکبار جهانی است

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اهار کرد: آمریکا به گرفتن عزت مردم ایران است بنابراین حفظ عزت در جوامع اسلامی ضروری است.

وی اذعان کرد: امام (ره) باعث عزتمند شدن کشور و مردم شد و این عزتی که امام راحل عظیم‌الشأن به کشور آورد به دلیل ایمان راسخ، تقوا و خداترس بودن ایشان بود.

آیت الله ناصری به برخوردهای ذلیلانه آمریکایی‌ها در دوران پیش از انقلاب با شاه به‌عنوان عالی‌مقام‌ترین مسئول کشور اشاره کرد و گفت: خداترس بودن و پیروی از فرمان‌ خداوند برای هر شخص و جامعه‌ای عزت را به همراه می آورد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این عزت را حفظ کنیم باید در جامعه ما دین‌داری قوی‌تر بشود و تلاش مسئولین نیز باید در راستای تقویت دین‌داری و کمرنگ شدن معصیت در جامعه باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اسراء و رزمندگان ما حتی درزمانی که در دست دشمنان اسیر هستند ذره‌ای از خود ضعف نشان نمی‌دهد بیان کرد: این عزت به خاطر ایمان و تقوای بالایی است که این عزیزان دارند.

وی ضمن تسلیت شهادت شهید اصفهانی مدافع حرم محسن حججی، ابراز کرد: این جوان عزیز و شجاع که پس از اسارت در دست داعشیان سنگدل و ظالم با لب‌تشنه به شهادت رسید و حتی ذره‌ای در او ضعف نبود و این شهادت باعزت به خاطر ایمان و تقوا و خداترسی این جوان بسیجی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین دولتی در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری و ضرورت توجه مسئولین به این توصیه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: رسیدگی به معیشت مردم و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین خواسته ایشان از دولت آینده بود.

ناصری در ادامه افزود: پیشرفت اقتصاد کشور و بهبود وضع معیشت مردم با نگاه به دستان غرب و توسط بیگانگان میسّر نمی‌شود و مسئولین خود باید تنبلی را کنار گذاشته و با برنامه‌ریزی، همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت داخل کشور مشکلات را حل کنند.

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد مگر اینکه از نیروهای شایسته و توانمند استفاده شود و به توان نیروی‌های داخلی و استعدادهای آن‌ها اعتماد شود اظهار داشت: هزاران ایرانی در کشورهای غربی به‌عنوان نخبگان علمی و اقتصادی مشغول به فعالیت هستند که این مهم علاوه بر اینکه نشان از توانمندی و استعداد ایرانیان است ضرورت ایجاد شرایطی برای بازگشت برخی از آن‌ها و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور را می‌رساند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تعامل گسترده با دنیا به این معناست که در دنیا خودمان را بشناسانیم و با ملت‌ها و جوامع مختلف ارتباط سازنده برقرار کنیم افزود: ارزش‌های انقلاب و ایده‌ها و اهداف این نظام مقدس هنوز برای بسیاری از مسلمین شناخته‌نشده است و دشمنان ایران اسلامی اهدافش ما را برای مردم دنیا بالعکس معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین دولتی در عرصه سیاست خارجه در تبیین اهداف و برنامه‌های نظام برای مردم دنیا کوتاهی کرده‌اند به‌طوری‌که دشمنان ما این‌طور در دنیا جلوه داده‌اند که ایران عامل ناامنی منطقه است اما حقیقت آن است که این ایران اسلامی بود که امنیت را به کشورهای عراق و سوریه که تا آستانه تجزیه شدن پیش رفته بودند و بخش قابل‌توجهی از مردم آن‌ها آواره شده بودند، بازگرداند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در حقیقت ایران منطقه را برای آمریکا و اسرائیل و داعش که دست‌پرورده آن‌هاست ناامن کرده است و مسلمین باید این حقیقت را بدانند.

وی با انتقاد از سیاست دولت در برابر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و نقض آشکار برجام توسط امریکا خاطرنشان کرد: مسئولین باید پاسخ این اقدامات هرچه سریع‌تر بدهند و ضرورت داشت مسئولین با مکاتبه با کشورهای مختلف و اعتراض مکرر به سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی در مقابل وضع تحریم‌های جدید ساکت نمی‌نشستند و به چند پیام در فضای مجازی کفایت نمی‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز تأسف نسبت به سکوت جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات عربستان و داعش در منطقه افزود: مدعیان حقوق بشر و غربی‌ها در برابر جنایات تکفیری‌ها در افغانستان و ظلم آل سعود به شیعیان منطقه قطیف ساکت بوده‌اند که این گواه بر این است که آن‌ها خود به استکبار جهانی و عاملین ظلم و فساد در عالم وابسته‌اند.

امام جمعه هرات: دولت دوازدهم حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهد/ لزوم حمایت از صنایع کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامیداشت یاد و خاطره بازگشت آزادگان سر فراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان گنجینه های ارزشمندی هستند که در درون آنان، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری اظهار داشت: آزادگان می توانند با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بیان حقایق جنگ، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنند.

امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افزود:ترامپ امروزه آلت دست سیاستمداران آمریکاست و آنان سخنان و خواسته ها خود را از زبان این آدم تازه کار بیان میکنند.

وی خاطر نشان کرد:هدف امریکا از طرح تحریم های جدید تغییر در رفتار و نظام جمهوری اسلامی ایران است و میخواهد ملت ایران از مواضع و آرمان های انقلاب و امام (ره) کوتاه بیاد.

حجت االاسلام جعفری گفت:مسئولین باید در برابر دشمنان مواضع محکم داشته باشند و این را بدانند آمریکا همیشه دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران است و هیچگاه منافع ما را تامین نخواهد کرد.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به مراسم تنفیذ رئیس جمهور اشاره واظهار داشت: توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ نقشه راه و دستور العمل اجرایی برای دولت دوازدهم است..

جعفری گفت: دولت دوازدهم باید به همه وعده های که در دوره انتاخابات داده است عمل کند و به تمام خواسته های رهبری و مردم جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه هرات حل مشکلات اقتصادی،رکود و بیکاری را از اولویت های دولت دوازدهم برشمرد و خاطر نشان کرد: اولین اقدام دولت دوازدهم پس از تنفیذ و تحلیف باید در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم باشد.

وی افزود: مسئولین باید روحیه مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده و با نگاه به ظرفیت های داخل چرخه اقتصادی کشور را بپرخانند.

جعفری گفت: رئیس جمهور در انتخاب وزرا دقت لازم را داشته باشد و نمایندان نیز نباید به کسانیکه در فتنه 88 شرکت داشتند رای اعتماد بدهند.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به حمایت از صنایع کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به تولید و اشتغال و ارتقای کیفیت داخلی لازم است از صنایع کوچک و خانگی حمایت شود.

وی افزود: اگر دولت در زمینه اقتصادی سرمایه گذاری کند دیگر هیچ تحریمی اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به 23 مردادماه به نام روز مقاومت خاطر نشان کرد:مقاومت حزب الله لبنان و پیروزی در جنگ ۳۳ روزه نشان داد تنها راه مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه ابرکوه: سلفی گرفتن نمایندگان مجلس حرکتی سخیف و از سر خودباختگی بود/ نمدبافی و صنایع دستی ابرکوه را احیاء کنید

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی نجف آبادی، اظهار کرد: به لطف الهی دولت دوازدهم با پشت سرگذاشتن مراسم تنفیذ و تحلیف، وارد دوره چهارساله دوم برای خدمت به ملت شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: انتظار داریم فضای همدلی و همکاری که رئیس جمهور بارها مطرح کرد، عملاً به وجود آید و در نیمه دوم سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، زمینة خروج از رکود و بحران اقتصادی و اجرایی شدن وعده های دولت، فراهم شود. همچنین نتیجه تجارب گذشته، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوّت دولت باشد.

وی گفت: رئیس جمهور به پاسداشت اعتماد مردم و رهبری، هم در برابر بدخواهان زیاده خواه خارجی به سردمداری امریکای خبیث بایستد و هم در برابر عوامل نفوذی آنان که در داخل به وی فشار می آورند، تا از جریان پسمانده فتنه حمایت کند، تسلیم نشود. زیرا ملت ظلمی را که سران فتنه به بهانه دروغ تقلب در انتخابات سال 88 به نظام کردند، فراموش نمی کند.
حسینی با اشاره به سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد: این حرکت بعضی نمایندگان و تعدادی از فراکسیون امید، حرکتی سخیف بود. سلفی گرفتن و عکس گرفتن در کنار یک خانم خارجی، افتخاری بالاتر از مقام نمایندگی ملت بزرگ انقلابی را برای شما دارد؟ چرا کمبود دارید؟!

خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد: این کار شما در نظر ملت نوعی خود کم بینی، خودباختگی و ضعف منزلت سیاسی شما تعبیر می شود. لااقل شأن ملت بزرگ تهران و ایران را در بخش نمایندگی حفظ کنید.

وی تأکید کرد: ما از ضعف نفس مقامات سعودی که با ذوق و شوق در کنار دختر ترامپ عکس گرفتند و خود را سرافکنده کردند؛ تعّجب نمی کنیم امّا از کار شما خجل شدیم و با خود گفتیم: هرچه بگندد نمکش می زنند/ وای به روزی که بگندد نمک!
حسینی با نزدیک شدن به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک خاطر نشان کرد: رویکرد ما صنعتی شدن شهرستان نیست بلکه باید ابرکوه را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم و درآمد آن به صورتی چشمگیر مضاعف شود.

امام جمعه ابرکوه اذعان کرد: در این راستا لازم است صنایع دستی ایجاد شود و به علاقه مندان کارگاه های صنایع دستی و گلیم بافی و نمدبافی توصیه می کنیم این صنایع را در شهرستان احیاء کنند، که شهرستان رونق بگیرد و دولت و ملت از آنها حمایت می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید بیش از 60 درصد تولیدات داخلی تعطیل شده باشد، گفت: تعاونی های کوچک و خانگی را با مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر کنید. چرا که همین تعاونی ها، زمینه اشتغال، تولید و خروج از رکود را فراهم می کنند.

امام جمعه بهاباد: تنها راه نجات امت اسلامی در برابر دشمنان «مقاومت و ایستادگی» است

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد با سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به 23 مردادماه روز مقاومت و همراهی با مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و اظهارداشت: تنها راه نجات مردم فلسطین و امت اسلامی در مقابل دشمنان وشیاطین مقاومت و ایستادگی در برابر آنهاست.

امام جمعه بهاباد به مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مقاومت و ایستادگی رزمندگان و ملت شریف ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نشانه اش پیروزی درجبهه های حق علیه باطل بود.

خطیب جمعه بهاباد به 26 مرداد سالروز ورودآزادگان سرافرازبه میهن اسلامی اشاره کرد و افزود : آزادگان اسطوره های صبر و مقاومتند که در برابر شکنجه های دشمنان ایستادگی ومقاومت کردند.

وی با بیان اینکه باید روحیه آزاد مردی حفظ شود گفت : آزادگان کسانی بودند که در مقابل دشمنان و بیگانگان باج ندادند و حتی حاضر به مصاحبه با خبرنگار بی حجاب نیز نشدند و با این کار روحیه آزادمردی خود را حفظ کردند.

حجت الاسلام دهقانی به 21 مرداد روز حمایت از صنایع خرد و کوچک در شهرها و بخشها و روستاها اشاره کرد و افزود : مسئولانی که درامرگره گشائی از کارگاهها و صنایع کوچک درشهرهاباشند و توجه بورزند به مصداق این است که خود به عنوان سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که به ملت و مردم خدمت رسانی می کنند.

وی به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده اشاره کرد ودرلزوم حمایت از صنایع کوچک و خرد گفت : حمایت از صنایع کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آن چیزی که در جامعه اشتغال ایجاد می کند وطبقات پایین را بهرمند میسازد صنایع کوچک هستند افزود: باید دولت این صنایع را تقویت کند که علاج رکود اقتصادی همین صنایع کوچک هستند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به حواشی روز تحلیف و عکس سلفی با موگرینی افزود : این کار تحقیرآمیز بودودرشان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود.

دهقانی با بیان اینکه افرادی که با این فرد عکس انداخته اند افرادی بودند که فریب دنیا و شیطان را خوردند و از موقعیت خودشان استفاده کردند گفت: در این میان جایگاه مجلس باید نماد عظمت ملت باشد و شان مجلس باید حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟

در حالی خبرها از احتمال بازگشت درخواست برداشت سه هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت‌های بدنی حکایت دارد که این بند پیش از این با تصمیم نمایندگان مجلس از لایحه بودجه حذف شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود گذشت بیش از ۳۶ روز از سال جدید، تکلیف بودجه سال ۱۴۰۳ بدلیل‌عدم تصویب جداول، هنوز بصورت کامل روشن نشده است. تصویب کلیات و احکام بودجه در صحن علنی در کنار بررسی جداول در نوبتی دیگر سبب شده است ابهاماتی در این عرصه به وجود بیاید و حرف و حدیث‌هایی در خصوص غیرشفاف شدن روند بررسی بودجه درگیرد.

پیش از این نیز برخی نمایندگان از تغییرات در جداول پیشنهادی بودجه از سوی دولت گلایه داشتند. حالا اما در شرایطی که رییس مجلس تاکید دارد که بندهای حذف شده از بودجه، به دلیل مخالفت نمایندگان امکان بازگشت به بودجه در چارچوب جداول را ندارند، خبرها از بازگشت درخواست وزارت راه و شهرسازی برای برداشت سه هزار میلیارد تومان از منابع صندوق تامین زیان و دیه حوادث رانندگی به بهانه رفع نقاط حادثه‌خیر حکایت دارد.

اصل داستان چیست؟

در تاریخ بیست و هشت فروردین ماه سال ۱۴۰۳، نامه‌ای از سوی داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه خطاب به قالیباف نوشته شده است.

داوود منظور در این نامه به استناد مذاکرات صحن هیات دولت اعلام کرده است که مقرر شده بود اعتبار اختصاصی وزارت راه و شهرسازی برای رفع نقاط حادثه‌خیر به میزان ۳۰.۰۰۰. ۰۰۰ میلیون ریال) سه هزار میلیارد تومان) از محل منابع صندوق تامین خسارات بدنی موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۹ جدول شماره ۵ تحت عنوان درامد موضوع ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث با اعتبار ۴۶.۸۰. ۰۰۰ میلیون ریال تامین شود و این موضوع هنگام تنظیم جدول شماره (۷) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از قلم افتاده است.

وی در ادامه این نامه از مجلس خواسته است در تنظیم نهایی جدول مزبور اصلاحات ذیل انجام شود.

نکته اینجاست که موضوع پیش از این در سال گذشته از سوی نمایندگان در صحن علنی رد شده و تلاش برای بازگرداندن آن از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه جای سئوال و ابهام دارد.

وضعیت صندوق تامین خسارات بدنی چگونه است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد چنین اقدامی باعث آغاز اختلال شدید در عملیات صندوق و در سنوات آتی منجر به ناترازی شدید و نهایتا ورشکستگی آن محتمل خواهد بود.

صندوق از سال ۱۳۹۵ حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت، شامل دیات زیان‌دیدگان تصادفات رانندگی و مابه‌التفاوت دیه زن و مرد و موارد دیگر پرداخت کرده است.

پرداخت خسارات صندوق در سال گذشته به شکل ویژه‌ای افزایش یافته است. سال ۱۴۰۲ صندوق با رشد ۷۵درصدی پرداخت خسارت نسبت به سال قبل از آن، نسبت به پرداخت بیش از ۶۹۰۰ میلیارد تومان خسارت اقدام کرد و با توجه به افزایش نرخ دیه در سال جدید، به فرض ثابت بودن شرایط تصادفات، صندوق امسال باید بیش از ده هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کند. نرخ دیه در سال جاری ۳۳.۵درصد افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند برداشت منابع هنگفت از صندوق آن هم به صورت بدون بازگشت قطعا باعث تشدید ناترازی صندوق و ورشکستگی آن در آینده نزدیک خواهد شد و امکان ایفای تعهدات خصوصا پرداخت دیات تصادفات رانندگی برای صندوق غیرممکن خواهد شد.

گذشته از این باید در نظر داشت چنین اقدامی در عین مخالفت با قانون دائمی بیمه اجباری شخص ثالث مصوب اردیبهشت۱۳۹۵، مخالف صریح سیاست‌های کلی قانونگذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب است چرا که علاوه بر مغایرت با قوانین دائمی، موجب ناترازی در منابع و مصارف این صندوق خواهد شد.

همچنین بازگشت و اصلاح جداول در حالیکه موضوع فاقد حکم یا سابقه حکمی در بودجه است، با آیین نامه داخلی مجلس مخالفت دارد.

باید در نظر داشت منابع صندوق، منابعی بین نسلی بوده و در همه شرایط حال و قابلیت نقد برای پوشش تعهدات متفاوت دیگری از جمله ورشکستگی یا تعلیق احتمالی شرکت‌های بیمه است و چنین فشاری می‌تواند ورشکستگی این صندوق را با سرعت بیشتری در پی داشته باشد.

لازم به توضیح است صندوق تامین خسارت‌های بدنی با هدف حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی راه‌اندازی شده است.

به عبارتی این صندوق از خسارت‌های بدنی وارده در زمان فقدان یا انقضای بیمه‌نامه شخص ثالث و همچنین باطل شدن قرارداد بیمه‌نامه در زمان وقوع حادثه؛ حمایت می‌کند.

به نظر می‎رسد مجلس یازدهم آزمون سختی را در روزهای پایانی فعالیت خود در پیش دارد خصوصا که دولت با دور زدن ابلاغیه صریح رهبری در سیاست‌های کلی قانونگذاری، نمایندگان مجلس را در معرض امتحانی مهم قرار داده است.

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!