Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

یکی از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ناهماهنگی بین پایانه‌های بار و گمرگ را از بزرگترین مشکات این قشر دانست.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی که از رانندگان و کامیونداران قدیمی استان فارس است، در خصوص دیگر مشکلات این بخش گفت:برای یک نوبت بارگیری و ترخیص از بنادردر این دمای بالای ۵۰درجهیک راننده حداقل 24 ساعت باید بدون هیچ‌گونه امکاناتی سختی‌ها را تحمل کند چرا که با وجود گیت‌های خروجی متعدد، متاسفانه همیشه یک یا دو گیت آنهم دست و پا شکسته کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نبود دستگاهای اسکن و کنترل مناسب در مبادی و گمرکات بعضا راننده را دچار مشکل می‌کند و کالای قاچاق در گلوگاه کشف می‌شود که در این بین فقط راننده است که به زندان می‌افتد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: همچنین به دلیلبارگیری بدون مجوز و با دلالی و کامیون‌های صوری شرکت‌ها، بعضا رانندگانی که به دنبال نان حلال هستند در بنادر تا ۱۵ روز هم در نوبت بار هستند در صورتی که بعضی از کامیون‌ها ماهیانه از هفت نوبت تا ۱۱ نوبت بار ترخیص می‌کنند.

وی نبودن نرخ پایه حمل، براساس تن بر کیلومتر را از جمله مشکلات این بخش ذکر کرد و اظهار داشت: برای تقسیم بار و تفکیک بر اساس حجم و تناژ نیاز به مرکز نوبت‌دهی و سالن اعلان بار است که متاسفانه در شهر شیرازاین امر به‌صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود و عملا سالن اعلان بار و نوبت‌دهی در پایانه بار تعطیل شده است.

او افزود:این امر باعث شده تا شرکت‌های حمل‌ونقل هر طور دوست داشته باشند با رانندگان رفتار کنند از حق العمل ۵۰ درصدی گرفته تا رد کردن بار به‌صورت رشوه‌ای و دلالی.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: همچنین با وجود سالن اعلان بار و نوبت دهی در بعضی از شهرها بازهم شرکت‌های حمل کار خود را در کنار سالن باسودجویی و دلالی ادامه می‌دهند که نبود نظارت کافی موجب این ناهنجاری و سودجویی شده است..

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در این بخش را پدیدهبومی‌گرایی ذکر کرد که به گفته اودر این مشکل نیز باز هم دست شرکت‌های حمل برای خراب کردن نرخ کرایه به وضوح پیدا است.

موسوی تاکید کرد: خرابی جادها که باعث زیاد شدن استهلاک کامیون می‌شود نیز از دیگر مشکلات این بخش است. در این زمینه شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین جاده مربوط به مسیر بندر عباس، شیراز وتهران است که از هر مسیریجاده‌های آن خراب است.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: کمبود امکانات بهداشتی و استراحتگاه در بین شهرها به طوری‌که در بعضی از مسیرها اصلا امکانات وجود ندارد. از دیگر مشکلات است.

او ناامنی جادها مخصوصا در استان‌های تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان را از دیگر مشکلاتی ذکر کرد که در این بخش وجود دارد و گفت:مسئله نوسازی ناوگان از پیچیده‌ترین مشکلات این صنف است که متاسفانه با ورود دلالان و شرکت‌های تجاری سودجو این امر مهمبه یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

به گفته وی با نظارت مستقیم دولت و استفاده از یارانه تخصیصی سوخت این مشکل قابل حل به صورت سوئیچ به سوئیچ است.

موسوی همچنین به بیان مشکلات رانندگان در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: یک راننده در طول یک سفر ۱۰۰۰ کیلومتری، حداقل ۱۷ ساعت تنها به مسیر ادامه می‌دهد که این امر در دراز مدت باعث افسردگی و انفصال از جامعه می‌شود، بر این اساس کنترل پلیس بر ساعت رانندگی و ایجاد مراکز مشاوره روان درمانی صددرصد مورد نیاز این قشر است.

او تاکید کرد: باتوجه به طاقت‌فرسا بودن این شغل؛بیمه تکمیلی و طرح بیمه سخت و زیان‌آور کار رانندگان و بازنشستگی پیش از موعد از احتیاجات مبرم این قشر است.

موسوی گفت: همچنیناز آنجایی که رانندگان در امور کلی خود به‌جز انجمن‌ها و کانون‌ها هیچ مرجع قانونی ندارند باید قانون انتخابات انجمن‌های صنفی و کانون مورد بازنگری قرار گرفته و با وجودامکاناتفضای مجازی و الکترونیک با در نظر گرفتن شغل راننده که همیشه در سفر بوده و امکان شرکت در انتخابات به صورت فیزیکی را ندارد،ترتیبی داده شود که انتخابات تحت وب انجام شود تا تمام رانندگان در سرنوشت خود سهیم باشند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است