Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکای می‌گوید که دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا در معرض حمله‌ای بر ضد سلامت خود شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا، پایتخت کوبا، قربانی حملاتی علیه سلامت‌شان شده‌اند، حملاتی که باعث شد توانایی شنوایی خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان تیلرسون تنها دو روز پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در هاوانا «رخدادهایی بوده که موجب وقوع انواعی از علائم فیزیکی شده است». مقامات رسمی آمریکایی بعدها افشا کردند که دیپلمات‌های آمریکایی به عللی ناشناخته توان شنوایی خود را از دست داده‌اند؛ روز پنجشنبه نیز دولت کانادا اعلام کرد که دستکم یکی از دیپلمات‌های این کشور در کوبا به خاطر از دست دادن توان شنوایی خود تحت درمان قرار گرفته است.

رکس تیلرسون در همین ارتباط به خبرنگاران گفت: «ما مقامات کوبا را مسئول یافتن کسانی می‌دانیم که این حملات را انجام داده‌اند، (حملاتی) نه تنها علیه سلامت دیپلمات‌های ما، بلکه همانگونه که هم‌‌اکنون می‌بینید، موارد دیگری از دیگر دیپلمات‌ها نیز درگیر آن شده‌اند».

طبق گفته برخی مقامات مسئول که از ماجرا مطلع هستند، از پاییز سال گذشته، تعدادی از دیپلمات‌ها به عللی ناشناخته توان شنوایی خود را از دست دادند. علائم ناشی از آسیب در بین برخی دیپلمات‌ها چنان شدید بود که مجبور شدند مأموریت خود را زودتر از موعد به پایان رسانده و به ایالات متحده بازگردند.

مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که از دست دادن توان شنوایی، ظاهرا به علت استفاده عامدانه از نوعی دستگاه صوتی است که در محدوده‌ای فراتر از صدای قابل شنیدن برای انسان کار می‌کند.

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟