Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@00:08:44 GMT

نخست‌وزیران پاکستان با برنامه قبلی برکنار شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۹۸۸۳

نخست‌وزیران پاکستان با برنامه قبلی برکنار شدند

سناتور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: سیاست پاکستان بر اثر هماهنگ نبودن نهادها و دسیسه برخی سازمان‌ها دگرگون شده و زمان آن رسیده که با پند گرفتن از تاریخ جایگاه پارلمان را تقویت کنیم.

به گزارش بولتن نیوز، سناتور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: سیاست پاکستان بر اثر هماهنگ نبودن نهادها و دسیسه برخی سازمان‌ها دگرگون شده و زمان آن رسیده که با پند گرفتن از تاریخ جایگاه پارلمان را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر باید برای سیاست داخلی و خارجی تصمیم‌گیری کنیم و اشتباهات گذشته نباید تکرار شود.

ربانی تأکید کرد: اجازه داده نشد که نظام دموکراسی در پاکستان تقویت شود و بیش از 18 نخست وزیر قبل از اینکه دوره آنها به پایان برسد با یک برنامه از قبل تعیین شده برکنار شدند.

رئیس مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: سید یوسف رضا گیلانی و نواز شریف برکنار شدند اما نخست وزیر جدید باز هم با رأی پارلمان انتخاب شد که نشان می‌دهد ریشه دموکراسی در حال تقویت شدن است.

به گزارش روزنامه نوای وقت، وی افزود: مردم پاکستان خواستار دموکراسی و اداره کشور توسط یک نظام پارلمانی هستند.

ربانی گفت: تلاش خواهد کرد سران دولت، ارتش و قوه قضائیه را به عنوان قدرتمندترین نهادهای کشور دور یک میز مشورتی به میزبانی پارلمان جمع کند تا برای مسائل و چالش‌های پیش روی کشور، به شکل مشورتی راهکارهای مناسبی اتخاذ شود.

وی افزود: وضعیت منطقه بسیار حساس است و مردم در داخل کشور از حقوق خود برخودار نیستند که باید به این موضوعات توجه شود.

سناتور ربانی تصریح کرد: راه حل مشکلات پاکستان و تعیین خط مش درست برای سیاست خارجی و داخلی تقویت جایگاه پارلمان در کشور است.

رئیس مجلس سنای پاکستان گفته است: تقویت جایگاه و نقش پارلمان یک وظیفه مشترک برای تمام نهادها و دستگاه ها است بنابراین برگزاری نشست مشترک بین ارکان قدرت یعنی ارتش، قوه قضائیه و دولت اجتناب ناپذیر می‌باشد.

رضا ربانی اعلام کرده که نشست های مشورتی میان سه قوه به اضافه ارتش، تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب و تفاهم درباره موضوع ها و مسائل مهم کشور ادامه خواهد یافت.

وی از احزاب سیاسی پاکستان به علت جدی نگرفتن جایگاه مجلس سنا گلایه کرد و افزود: مسائل مربوط به امنیت داخلی و خارجی به صورت کامل و شفاف در مجلس مورد بحث قرار نمی‌گیرد و برخی مقامات و نهادهای کشور اهمیتی برای پارلمان قائل نیستند.

سناتور ربانی قبل از این در دولت نواز شریف نیز به نقش نداشتن پارلمان در تصمیم‌های کلان اعتراض کرده بود.

ربانی از اینکه راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان بدون هماهنگی پارلمان و مجلس سنا برای پذیرفتن رهبری ائتلاف نظامی عربستان وارد عمل شد اعتراض کرد.

وی حتی چند ماه پیش به نشانه انتقاد از آنچه تصمیم ها و اقدامات خودسرانه دولت بدون توجه به نظر پارلمان، به ویژه در حوزه سیاست خارجی،تهدید به استعفا کرد و به مدت چند روز دست از کار کشید.

پارلمان پاکستان شامل مجلس سنا و مجلس ملی است که باید برای تصمیم‌های کلان ایفای نقش کند اما برخی اوقات دولت و ارتش بدون در نظر گرفتن این موارد به صورت خودسرانه وارد عمل می‌شوند که همین موضوع سناتور رضا ربانی را نگران کرده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا با پرچم‌های فلسطین، آمریکا دیگر هژمونی ندارد، سلامت دانش‌آموزان نه مطالبه والدین است و نه مدارس و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ابلاغ برنامه هفتم از تیترهای امروز روزنامه‌های کشورمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌- دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها- یکشنبه۱۶ اردیبهشت
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان