Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ما توانستیم هنرهای رو به انقراض و خاص را در ساخت و سازهای صورت گرفته در صحن حضرت زهرا (س) و دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات احیا کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حسن پلارک در هم‌اندیشی صبح امروز با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد افزود: خبرنگاران خمس و زکات اقدامات خود را خدمت به اهل‌بیت (ع) و اعتاب مقدسه قرار دهند، چرا که در این صورت ضمن به دست آوردن دنیا، آخرت را هم پاداش گرفته و آن را برای خود تثبیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اطلاع‌رسانی خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ستاد بازسازی عتبات عالیات چندین جنبه داشته است که از آن جمله اعتمادسازی بین مردم، ایجاد حساسیت بین آن‌ها برای تحقیقات بیشتر و افزایش کمک‌های مردمی برای بازسازی اعتاب مقدسه بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه بیشترین کمک‌های مردمی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات ابتدا توسط اپراتورهای تلفن همراه و سپس به واسطه اطلاع‌رسانی‌های خبرنگاران جمع آوری شده است تصریح کرد: این ستاد تاکنون پولی بابت تبلیغات برای جلب کمک‌های مردمی نداده است، چرا که معتقدیم ستاد بازسازی عتبات عالیات بنگاه اقتصادی نیست که بخواهد با پرداخت هزینه چندین برابری سود آوری کند.
پلارک با بیان اینکه ساخت پروژه صحن حضرت زهرا و توسعه ۲۰ برابری حرم امیرالمومنین در پنج سال انجام شده است گفت: هیچ‌کس باور نمی‌کند که ساخت پروژه صحن حضرت زهرا (س) با بیشتر از ۲۰۰ هزار متر زیر بنا و توسعه ۲۰ برابری حرم امیرالمومنین بعد از ۱۴۰۰ سال در یک زمانبندی پنج ساله انجام شده باشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بسیاری از کارشناسان دولتی و مدیران اجرایی که از قیمت‌های تمام شده بازسازی عتبات عالیات با خبر می‌شوند، برایشان باور کردنی نیست که با این هزینه اندک چنین کار بزرگی صورت گرفته باشد.
پلارک با بیان اینکه پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف کار کوچکی نیست و نمایش دهنده هنر و مدیریت ایرانی و عشق و علاقه وافر ایرانیان به اهل‌بیت (ع) است گفت: ما با ساخت و توسعه اعتاب مقدسه هم به اهل بیت خدمت کردیم، هم فضای زیارتی برای رفاه زائران که عمدتا ایرانی هستند ایجاد کردیم و هم به اقتصاد کشور خودمان کمک کردیم.
وی با تاکید بر اینکه هر آنچه در عراق هزینه کرده ایم تا ریال آخرش را در ایران خرج کرده ایم گفت: تمام مصالح به کار رفته در پروژه‌ها از ایران صادر شده است و در این شرایط رکود اقتصادی بیش از ۶ هزار کارگر، تکنسین و مهندس ایرانی به عراق بردیم که نزدیک به چهار سال است در عراق مشغول کار هستند.
پلارک تصریح کرد: امروز با حجم بالای آئینه‌کاری در پروژه‌های ستاد، این هنر ایرانی زنده و احیا شده است.
وی گفت: روز اولی که کار را آغاز کردیم فقط دو استادکار آئینه‌کار در ایران به نام‌های ظریف سنایی و مظلوم زاده می‌شناختیم، اما هم‌اکنون به برکت اهل‌بیت (ع) و اقدامات انجام شده در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات آینه‌کار جوان در کشور وجود دارند و می‌توان گفت: این هنر مجددا احیا شده است و می‌تواند نسل به نسل منتقل شود.
وی افزود: هنر قلم‌زنی روی نقره و مس که نهایتا به یک تابلوی کوچک در بازارهای اصفهان تبدیل می‌شد، به لطف خدا و اهل بیت (ع) امروز به تربیت حدود ۵۰۰ قلم‌زن ماهر رسیده است که در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مشغول به کار هستند؛ همچنین مقرنس‌کاری، منبت‌کاری و چوب‌کاری که هنرشان صرفا در صنعت آن هم به شکلی محدود درآمده بود امروزه دوبار احیا شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ قالی‌باف ایرانی در استان‌های مختلف کشور مشغول فرش‌بافی برای حرم‌های مطهر هستند گفت: این کارآفرینی برای قالیبافان کشور در حالی است که اکثر آن‌ها سرپرست خانوار هستند؛ برخی از آن‌ها هنرشان را به رایگان در خدمت اعتاب مقدسه می‌گذارند و برخی در قبالش مزد دریافت می‌کنند.
پلارک با بیان نقل قولی از استاندار کرمان مبنی بر اینکه شهرستان راور کرمان که قدمت بالایی در هنر قالی بافی دارد، بیشترین میزان خودکشی به علت فقر را در کشور داشته است گفت: دو سال است که این آمار را به صفر رسانده ایم به این معنا که همه کسانی که در فشار فقر و تنگدستی به سر می‌بردند اکنون در کارگاه‌ها مشغول به قالی بافی برای حرم‌های مطهر هستند و به این وسیله اقتصاد خانوار‌ها و شهر راور را متحول کرده ایم.
وی با بیان اینکه ما از همه مقام‌های حاضر در خیمه گاه امام حسین (ع) در کربلا برای همه استان‌های کشور نیم ضریح هایی مطهر ساختیم گفت: تلاش کردیم با ساخت نیم ضریح در همه استان‌های کشور مثل آذربایجان شرقی، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان و... حس و فضای معنوی و عطر حسینی را در تمامی استان‌های کشور پراکنده کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برای جمهوری اسلامی ایران که انقلابش با تاسی از نهضت امام حسین (ع) و عاشورا بوده است بسیار نامطلوب بود که برای عتبات کاری نکند، اما حالا تاریخ در آینده گواهی خواهد داد که مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازسازی اعتاب مقدسه کوتاهی نکرده است و اقدامات چند برابری نسبت به چند قرن گذشته انجام داده ایم که این دستاورد بزرگ نیازمند شکرگزاری به درگاه احدیت است و مطمئنا توجه خاص اهل‌بیت (ع) را به دنبال خواهد داشت؛ اطلاع‌رسانی خبرنگاران در این زمینه هم بسیار حائز اهمیت است.
پلارک با تاکید براینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات به هیچ وجه ردیف بودجه‌ای دولتی ندارد گفت: هر کسی کمکی داشته باشد این ستاد آن را دریافت می‌کند؛ اگر شرکت‌های دولتی، خصوصی، نیمه‌دولتی، مردم، قوای مختلف ۳ گانه، نیروهای مسلح اعم از ارتش، ناجا و سپاه کمک‌های مردمی داشته باشند آماده جذب آن‌ها به ویژه در موضوع اربعین هستیم.
وی افزود: فردا جلسه مشترکی بین وزیر کشور ایران و وزیر کشور عراق برگزار می‌شود که در آن آخرین اقدامات صورت گرفته طرفین درباره اربعین و همچنین بهره‌برداری رسمی جهت تردد زائرین اربعین ازمرز خسروی به امضا خواهد رسید که البته در این زمینه توافقات اصلی انجام شده است، اما در نشست فردا این موضوع نهایی خواهد شد.
وی در ادامه به تسهیلات در نظر گرفته شده برای صدور ویزای اربعین اشاره کرد که در دیدار وزرای ایرانی و عراقی نهایی خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: قطعاً از اول شهریور صدور ویزای اربعین انجام خواهد شد؛ احتمالاً در نشست فردا سقف نهایی صدور ویزای اربعین توسط سفارت عراق نهایی خواهد شد که پیش‌بینی ما بین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا است، این در حالی است که پارسال بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ویزای اربعین صادر شده بود که سقف صدور ویزا پیشنهاد طرف عراقی بوده است.
پلارک با تاکید براینکه مسئولان ایرانی و عراقی مصمم هستند که امسال از حضور افراد بدون ویزا در مراسم اربعین ممانعت به عمل آورند گفت: بنایی برای کاهش هزینه صدور ویزا وجود ندارد و بعید هم می‌دانم در این زمینه توافقی در جلسه مشترک بین وزرای ایران و عراق صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از سوی ستاد مرکزی اربعین به عنوان مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اقداماتی را انجام خواهد داد افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم حضور زائرین اربعین ۲۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یابد، به همین دلیل خدماتی را در بحث تغذیه و افزایش خدمات در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی به ویژه در مبادی ورودی به مرزهای ایران و داخل کشورمان و تقسیم‌بندی موکب‌ها در این مسیر‌ها و در داخل عراق تصمیماتی اتخاذ شده است که اجرایی خواهد شد و این اقدامات در شهرهای منتهی به مرز و شهرهای اطراف آن خواهد بود؛ شهرهای مرزی مانند آستارا و استان سیستان و بلوچستان که پذیرای زائران خارجی اربعین هستند هم اقداماتی را انجام خواهند داد.وی با بیان اینکه اربعین پارسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذایی در طول ۲۴ ساعت بین زائرین اربعین تقسیم شد، گفت: با توسعه اقدامات انجام شده، این میزان در اربعین امسال به ۲ میلیون پرس غذا رسیده و اسکان ۸۰۰ هزار نفری زائران اربعین در سال گذشته به یک میلیون اسکان افزایش یافته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها گفت: تلاش کردیم تا ضمن تعیین موقعیت جغرافیایی آن‌ها، خدمات صورت گرفته به زائرین تقسیم‌بندی شده و نظم‌بخشی خوبی به این اقدامات صورت گیرد.
پلارک تأکید کرد: موکب‌دارانی که تاکنون گواهی خدمات موکب‌داری را از ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر به دفاتر استانی و شهرستانی این استان مراجعه کنند، ضمن اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات فقط به موکب‌دارانی خدمات ویزایی و کنسولی ارائه می‌کند و ویزای صادر شده برای آن‌ها را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که پروانه فعالیت را از ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت کنند، ضمن آن که بنا داریم کالاهای مربوط به این موکب‌ها را از طریق این ستاد به مرزهای مدنظر منتقل کرده و به عراق ببریم.
وی با بیان این که پارسال مرزهای خروجی برای انتقال کالا به عراق فقط مرز مهران بود تصریح کرد: مرز شلمچه و چذابه نیز با تمهیدات در نظر گرفته شده برای انتقال کالا به عراق تعیین شده است و از ابتدای محرم، اجناس موکب‌ها به این کشور منتقل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است

ایسنا/هرمزگان فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، با بیان این نکته که فلسفه وجودی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی فدایی شدن است، گفت: «عملیات وعده» صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت، آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته اند و این به برکت تفکر ولایی است.

سردار اباذر سالاری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در  شورای اسلامی شهر بندرعباس، با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقدامات امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی چیزی شبیه یه یک معجزه است. تاسیس نهادهای انقلابی با دارا بودن نگاه دوراندیش و حکیمانه، فراتر از عقل‌های مادی و دنیوی ما است.

وی عنوان کرد: در قبل از انقلاب، ایران دچار گرفتاری‌های بود مانند اینکه آمریکایی‌ها در این کشور به  منافع ما چشم طمع داشتند و کسی نمی توانست با آنها مقابله کند ولی امروز به برکت خون شهدا و امامین انقلاب، نظام به حدی رسیده است که اگر کسی جسارت و نگاه چپ  به منافع جمهوری اسلامی نه تنها در خاک ایران بلکه در خارج  داشته باشد مورد تنبیه قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: تفاوت حکومت  که بر گرفته از ارزش های اسلامی و اتصال به وحی و امامت  است با حکومت طاغوت را باید در استکبار ستیزی دانست.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه یک ضرورت است، گفت: تشکیل این نهاد از ابتدای انقلاب در خدمت رسانی و آگاهی به مردم، توطئه دشمنان را خنثی کرد و در هشت سال دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و تقدیم بهترین ها بودیم و فلسفه وجودی سپاه فدایی شدن است.

سردار سالاری، با اشاره به اقدامات کمکی سپاه پاسداران در بلایای طبیعی، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بعد منطقه ای و جهانی نیز در مقابله با داعش و در امان ماندن مردم کشورهای اسلامی نقش محوری و بسزایی را داشته است.

وی اظهار کرد: قریب به ۶ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به مردم غزه می‌گذرد و روزی نیست که کودکان و زنان و مردان قتل عام نشوند و حتی آب و برق ندارند اما خبری از نهادهای حقوق بشری وجود ندارد.  بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه کشته می شود هیچ اقدامی نمی‌کنند و آمریکا با سیاست دو گانه خود هر زمان بسته کمکی به این رژیم ارائه می کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی امید همه ملت ها و مسلمانان مظلوم جهان است، گفت: بعد از عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت؛ آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته و این به برکت تفکر ولایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم