Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیجریه نخستین صادر کننده نفت در قاره آفریقا است. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیمابه نقل از خبرگزاری فرانسه،صدها نفر روز شنبه یک ایستگاه نفتی متعلق به شرکت انگلیسی - هلندی شل را در جنوب شرق نیجریه اشغال کردند و توزیع بهتر درآمدهای نفتی را در این کشور خواستار شدند.گودسون اگبلکرو Godson Egbelekro رئیس گروه بلما Belema در استان ریورز Rivers به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « ما می خواهیم شل عملیات خود در این ایستگاه واقع در بلما را به یک شرکت محلی واگذار کند ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تظاهرکنندگان جوان عضو این گروه اعلام کرد « ما تا زمانی اینجا می مانیم که شل درخواست های ما را بپذیرد. آنها نمایندگانی را برای گفتگو فرستاند اما از این مذاکرات نتیجه ای حاصل نشد ».به گفته وی، ساکنان جنوب شرق نیجریه، منطقه ای که از آن نفت صادر می شود در حالی در فقر زندگی می کنند که شرکت ها بین المللی با صادرات نفت در ثروتمند شدن مشتی نیجریه ای نقش دارند.نیجریه با ذخایر حدود 70 میلیارد بشکه نفت و گاز ( در بین 10 کشوری که بیشترین ذخایر را در جهان دارند ) روزانه دو میلیون بشکه نفت تولید می کند و نخستین صادر کننده نفت در قاره آفریقا است. آنگولا بعد از نیجریه در رده دوم قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم

رسانه‌های عبری زبان از زد و خورد و درگیری شدید بین تظاهرات کنندگان خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا و نیروهای امنیتی در خیابان‌های تل‌آویو خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وای نت در خبری در این رابطه نوشت: تظاهرات کنندگان معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو که خواهان توافق فوری برای آزادی اسرا هستند، تلاش کردند تا از حلقه ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کنند، اما نیروهای پلیس به ویژه پلیس اسب سوار در حال متفرق کردن آنهاست.

این تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی بر علیه سموتریچ و بن گویر تلاش کردند تا از موانع ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کرده وارد خیابان و تونل مجاور کریا مقر وزارت جنگ اسرائیل شوند.

 

.

 

معترضین خطاب به نتانیاهو شعار دادند یا سموتریچ و بن گویر را انتخاب کن یا اسرا را.

آنها همچنین با فریادهای بن گویر دیوانه تلاش کردند تا روزنه ای برای عبور از حلقه محاصره پلیس اسرائیل پیدا کنند.

در خبر دیگری در این رسانه عبری زبان آمده است، به دلیل گستردگی اعتراضات، در خیابان مناخیم بگین تل‌آویو پلیس راه‌های منتهی به مناطق نزدیک این تجمع در نزدیکی تقاطع عزرائیلی و کاپلان را در دو طرف مسدود کرده است.

 

.

 

همچنین تدابیر ویژه امنیتی در خیابان‌های دور تر هم اتخاذ شده است.

واللا نیوز هم در گزارشی از تجمع خانواده اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه نوشت: پدر یکی از این اسرا خطاب به سموتریچ که به مخالفت با آزادی اسرا می‌پردازد گفت: من به سموتریچ پیشنهاد می‌کنم که قلنسوه (کلاه یهودی) را از سر برداشته و دیگر نگوید که یک یهودی است.

 

.

 

به نوشته این رسانه عبری زبان، تجمع امشب در خیابان بگین در نزدیکی وزارت جنگ اسرائیل با حضور هزاران نفر برگزار شد.

شماری از خانواده‌های اسرا نیز در این تجمع حضور داشته و تنی چند از آنها هم سخنرانی کردند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا