Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:50:00 GMT

نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بدن یک مادر تهرانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۰۹۳۱

نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بدن یک مادر تهرانی

سنت نیکوی اهدای عضو از بیمارانی که دیگر امیدی به بازگشت آنها وجود ندارد، چند سالی هست که در کشورمان فراگیر شده و تعداد زیادی از خانواده هایی که بیمارشان دچار مرگ مغزی می شود، اقدام به اهدای اعضای حیاتی بدن بیمار می کنند؛ خانواده هایی مثل همسر و فرزندان «خوشقدم تهم» مادر 47 ساله ای که پس از سکته مغزی جان خود را از دست داد و امید زندگی 6 بیمار دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته و در محله خلیج فارس تهران مادری به نام «خوشقدم تهم» به ناگاه و در حالی که مشغول انجام کارهای روزمره خانه بود، سکته مغزی کرد و پس از مراجعه به بیمارستان دچار مرگ مغزی شد؛ مادری که پایان زندگی او آغاز دوباره زندگی برای 6 بیمار دیگر شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از خانواده این بیمار، وی در روز 12 مردادماه در حال انجام کارهای روزمره خانه دچار سکته مغزی شد و برای انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد، اما فرایند درمان نتیجه خوبی برای او و خانواده اش نداشت و کادر درمانی بیمارستان خبر مرگ مغزی مادر را به آنها دادند.
پس از اعلام نتیجه نهایی وضعیت بیمار و تأیید مرگ مغزی این مادر تهرانی در روز پانزدهم مرداد ماه، خانواده او در آزمونی سخت قرار گرفتند؛ آزمونی که بسیاری از مردم از آن نمره قبولی نمی¬گیرند.
زمان برای اتخاذ یک تصمیم ارزشمند از سوی خانواده این مادر فرا رسید. همسر و فرزندان او باید انتخاب می کردند که بدون اهدای عضو با مادرشان خداحافظی کنند و یا با پذیرش اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند دیگر امید حیات دوباره ببخشند؟
یکی از نزدیکان این مادر مرحومه در مورد جزئیات اقدام نیکوی اهدای اعضای بدن او به خبرنگار «تابناک»، گفت: بیمار تا روز وقوع سکته جز مشکل فشار بیماری خاص دیگری نداشت و بلافاصله پس از ایجاد مشکل به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد ولی به دلیل هزینه های بالای درمان در آنجا به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام شد.
وی افزود: پس از اعلام مرگ مغزی و عدم امکان بازگشت وی به زندگی اعضای خانواده با وجود فشار روانی و روحی سنگینی که متحمل شده بودند، پذیرفتند که 6 عضو بدن او به 6 بیمار نیازمند اهدا شود.دو قرینه چشم، دو کلیه، کبد و قلب 6 عضوی بود که از این بیمار به 6 بیمار دیگر در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اهدا شد.


گفتنی است سالانه 5 تا 8 هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزي مي شوند که از اين تعداد تنها 50 درصد يعني حدود 2500 تا 4 هزار نفر براي اهدا مناسب هستند. با این شرایط جا دارد مسئولین نگاهی ویژه به فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو داشته باشند و با این فرهنگ سازی از اتفاق های تلخ زندگی یک خانواده برای چندین خانواده دیگر امید به زندگی دوباره خلق شود.
برچسب ها: اهدای عضو ، خوشقدم تهم ، بیمارستان امام خمینی ، مرگ مغزی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
سم موجود در قارچ‌های خودرو با هیچ یک از روش‌های پخت شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند