Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:10:37 GMT

حمایت از زندانیان به مدت زمان تحمل حبس محدود نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۲۱۳۹

حمایت از زندانیان به مدت زمان تحمل حبس محدود نمی‌شود

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: حمایت از زندانیان به مدت زمان تحمل حبس محدود نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اسحاق ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حمایت از زندانیان آزاد شده، مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های کردستان اقدام به برگزاری کلاس مهارت‌های اساسی زندگی برای 60 زندانی آزاد شده و خانواده‌های آنان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کلاس‌های آموزشی با دو محوریت «مقابله با استرس و اضطراب» و همچنین «آموزش پیشگیری از ایدز و هپاتیت» در میان این قشر آسیب پذیر جامعه برگزار شد که توانست مفاهیم لازم در این خصوص را به آنان انتقال دهد.

مدیرکل زندان‌های کردستان در ادامه گفت: در زندان‌های کردستان و به تبعیت از نظام زندانبانی اسلامی، برای مددجویان دوره‌های مختلف اصلاحی و تربیتی از جمله دوره‌های اشتغال و حرفه آموزی، کلاس‌های فرهنگی و عقیدتی، کلاس‌های ورزشی و ... برگزار می‌شود و به این ترتیب آنان را آماده حضوری سالم و سعادتمندانه در جامعه می‌کنند.

وی بیان کرد: اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ارتباط زندان‌ها با مددجویان تنها به مدت زمانی که در زندان به سر می‌برند محدود نمی‌شود به طوری که پس از آزادی توسط مجموعه‌ای تحت عنوان «مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج» به طریق مختلف از جمله برگزاری کلاس‌های مهارت‌های اساسی زندگی، اعطای سبد کالا، اعطای وام های اشتغال و بدون بهره و مواردی از این دست مورد حمایت واقع می‌شوند .

بی مهری نسبت به زندانیان آزاد شده گسترش آسیب‌ها را به دنبال دارد

ابراهیمی هم گفت: تمامی اقدامات اصلاحی و تربیتی از سوی مسئولان زندان‌های استان در جهت عدم بازگشت مجدد مددجویان به زندان صورت پذیرفته است اما متاسفانه در بسیاری موارد این قشر اصلاح شده و آسیب پذیرجامعه به دلیل خوردن برچسب زندانی بر پیشانی آنان، مورد بی مهری جامعه قرار گرفته و آن طور که می‌بایست مورد حمایت واقع نمی‌شوند و این موضوع به مرور زمان و شاید به اجبار زمینه‌های وقوع جرم در آنان را ایجاد کرده و اینگونه است که هزینه‌های مادی و معنوی که در زندان‌ها و در راستای بازسازگاری اجتماعی آنان صورت گرفته به هدر رفته و مجددا روانه زندان می‌شوند .

مدیرکل زندان‌های استان کردستان در پایان تعداد زندانیان آزاد شده و تحت پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان را 256 نفر اعلام کرد و افزود: در راستای کمک به معیشت افراد تحت پوشش، این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون 8 میلیون تومان سبد کالا را در میان این قشر آسیب پذیر جامعه توزیع کرده است .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

وی با بیان این که ۱۹  اردیبهشت  ثبت‌نام کلاس اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود؛ افزود: ثبت نام دانش آموزان اتباع پس از ثبت نام کلاس‌اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: دانش آموزانی که قصد جهش تحصیلی دارند باید با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش استثنایی آزمون‌های هوش و استعداد را دهند. زمان ثبت نام این آزمون توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام می‌شود.

شایان ذکر است که تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد