Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ارتکاب جرائم اینترنتی و سایبری در استان مرکزی طی چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث عزیزی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه در اراک اظهار داشت: تبیین و بازتاب اقدامات پلیس به مردم به نوعی احساس امنیت را در جامعه افزایش می دهد و البته این نکته حائز اهمیت است که اخبار باید مناسب بیان شود تا موجبات نگرانی مردم را فراهم نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در رابطه با وضعیت چهار ماه و ۲۰ روزه امسال در مقایسه با سال گذشته در استان مرکزی شامل ۴۳۰۷ فقره سرقت اتفاق افتاده است که در سال گذشته ۴۳۲۶ فقره بوده و ۰.۴ درصد کاهش داشته، کشفیات پلیس در این حوزه ۳۰۷۹ فقره بوده که ۸۳ درصد از آنچه سرقت شده در این بازه زمانی کشف شده است.

عزیزی خاطرنشان ساخت: در حوزه نزاع و درگیری نیز امسال ۷۰ فقره نزاع دسته جمعی در استان اتفاق افتاده که در سال گذشته این آمار ۱۲۵ فقره بوده و کاهش ۴۴ درصدی دارد و در حوزه نزاع فردی ۵۱۴۵ فقره نزاع گزارش شده که سال گذشته این مقدار ۵۷۲۸ فقره بوده است و ۱۰ درصد کاهش را نیز در این زمینه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر هم ۲۰۵۱ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به آمار سال گذشته که ۱۹۹۲ کیلوگرم بوده است سه درصد افزایش کشف ثبت شده، ۵۰۲۳ نفر معتادین و خرده فروشان مواد مخدر و ۱۷۳ نفر هم به عنوان قاچاقچی دستگیر شدند و ۷ باند مواد مخدر نیز منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در بحث شرارت و وقوع جرایمی مثل زورگیری، باج گیری و چاقو کشی امسال ۱۱ فقره را شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته که ۲۸ فقره بوده است ۶۱ درصد کاهش دارد و همچنین در حوزه قتل ها نیز در مقایسه با سال گذشته روند رو به کاهش ۴۶ درصدی خوبی را داریم و از ۱۳ فقره قتل به ۷ فقره در سال جاری رسیدیم.

عزیزی افزود: در حوزه خودکشی امسال ۲۹ فقره خودکشی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش دارد زیرا سال گذشته ۱۷ فقره خودکشی به وقوع پیوست که افزایش چشمگیری است و نیاز به آسیب شناسی لازم در سطح اجتماعی را دارد .

وی تشریح کرد: در حوزه جرایم جعل نیز که شامل جعل اسکناس، اوراق بهادار، مدارک، اوراق شناسایی، اسناد مالکیت و احکام ماموریتی بوده ۲۷۹ فقره جعل داشتیم که در سال گذشته ۳۱۰ فقره بوده است و در این زمینه نیز ۱۰ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

عزیزی عنوان کرد: در کلاهبرداری ۷۳۴ فقره در سطح استان داشتیم که سال گذشته ۹۰۷ فقره بوده و ۸ درصد کاهش دارد و در هر دو حوزه کشف جعل و کلاهبرداری تغییر چندانی نسبت به سال گذشته دیده نمی شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در بحث کشف کالای قاچاق در این مدت زمانی مجموعا ۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است که نسبت به رقم سال گذشته با ۱۲۰ میلیارد ریال ۳۳ درصد کاهش را شاهد هستیم، اما تعداد پرونده ها، خودروها و نفرات در این زمینه افزایش داشته چرا که ۴۸۲ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده که سال گذشته ۳۱۶ فقره بوده است.

عزیزی اظهار داشت: همچنین در رابطه با کالای قاچاق تعداد متهمین این جرم نیز ۶۶۴ نفر بوده اند که نسبت به سال گذشته که ۳۰۸ نفر بوده ۱۱۶ درصد افزایش داشتیم، البته حجم کالاهای قاچاقی کم شده به همین جهت تعداد خودروها و نفرات دستگیر شده در این زمینه زیاد است.

وی ادامه داد: در حوزه دستگیری اراذل و اوباش امسال ۴۹ نفر دستگیری داشته ایم که در سال گذشته ۳۵ نفر بوده اند و افزایش ۴۰ درصدی را در این حوزه هم شاهد هستیم و برخورد با تخلفات و جرایم صنفی امسال ۱۷۲ مورد بوده که ۱۴ درصد افزایش برخورد با تخلفات صنفی را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در خصوص کشفیات شروبات الکلی و سلاح و مهمات هم آمارهای رو به رشدی را شاهد هستیم و در بحث دستگیری اتباع بیگانه نیز ۲۱۳۳ نفر دستگیر شده اند که در سال گذشته ۱۹۳۲ نفر بوده و ۱۰ درصد افزایش دستگیری این افراد را داریم.

عزیزی خاطرنشان کرد: در زمینه تجمعات صنفی نیز ۱۱۸ مورد در سال جاری شاهد بودیم که سال گذشته ۳۴ مورد بوده است و ۲۴۷ درصد افزایش این تجمعات را در سطح استان می بینیم که اکثرا به حوزه اقتصادی و مالی مربوط می شود که امیدواریم این مشکلات حل شود.

وی افزود: در بحث جرایم سایبری در حوزه پلیس فتا امسال ۲۰۶ فقره پرونده داشتیم که سال گذشته ۹۲ فقره پرونده را مورد بررسی قرار دادیم و حدود ۱۲۴ درصد افزایش تشکیل پرونده را شاهد بودیم و در حوزه کشف جرایم رسانه ای امسال ۲۳۵ فقره کشف داشتیم که افزایش ۱۳۵ درصدی نسبت به آمار سال گذشته را دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی مطرح کرد: در خصوص جرایم سایبری به وقوع پیوسته در این زمینه نیز ۱۱۴ درصد کشف شده که با عنایت به آمار ۱۰۹ درصدی سال گذشته ۵ درصد افزایش کشف جرایم رایانه ای را هم داریم و بیشتر تخلفات در این زمینه هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت غیر مجاز از حساب افراد و کلاهبرداری های رایانه ای است.

عزیزی گفت: در حوزه پلیس راهور آمار کشته های درون شهری ۳۳ نفر بوده است که سال گذشته این مقدار ۴۰ نفر بود و ۱۸ درصد کاهش تلفات را در این زمینه داشته ایم و تعداد متوفیان برون شهری نیز ۱۶۶ نفر است که سال گذشته ۱۸۰ نفر بوده و در این حوزه نیز هشت درصد کاهش را شاهد بودیم که در مجموع ۱۹۹ نفر تلفات را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه فوریت ها ۱۷۰ هزار مورد مراجعات حضوری و تلفنی داشته ایم که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش اطلاع رسانی های مردم با سامانه ۱۱۰ را شاهد بودیم که در مجموع ۱۱۳ هزار و ۵۳۵ مورد عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان اظهار داشت: ۱۳ محله در سطح استان مرکزی و ۱۴ محله آلوده در شهرستان اراک شناسایی شده که طی ۸ مرحله عملیات پاکسازی، ۹۶ طرح در سطح استان اجرا شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا

 

به مناسبت نهم اردیبهشت ماه و روز ملی شورا‌ها نشستی با حضور برخی اعضا‌ی شورای اسلامی شهر و روستای استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته افزون بر ۱۰۰۰ میلیار تومان در طرح های عمرانی روستایی هزینه شد.

مخلص الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی برای شهر و روستا نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: متاسفانه حوزه‌های فرابخشی ارتباط مستقیم با شهرداری و دهیاری ندارند لذا هزینه‌های آنها به صورت مستقیم تامین نمی‌شود و تصمیم بر این شد فرمانداران همکاری بیشتری در حوزه شهرستان‌ها داشته باشند. 

اسدی افزود: مقرر شد جلسات موضوعی با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری