Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@02:03:46 GMT

تنفس دو ماهه آسیا به استقلال و پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۷۵۳۲

تنفس دو ماهه آسیا به استقلال و پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی قبل طی ضرب‌الاجلی برای باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خواهان این شد که آنها تمام بدهی‌های خود به افراد حقیقی، حقوقی و مالیاتی را تا 31 آگوست(9 شهریور) تسویه کنند و در غیر اینصورت نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند که این مساله به منزله حذف از لیگ قهرمانان آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان سال آینده 4 تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران هستند که همه آنها بدهی‌های هنگفتی از فصول گذشته در کارنامه‌شان باقی مانده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه پرداخت این بدهی‌های سنگین در مدت کوتاه تا 9 شهریورماه امکان‌پذیر نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق از سوی مالکان و مدیران باشگاه‌ها دارد، خطر حذف از لیگ قهرمانان روی باشگاه‌های ایران سایه افکنده است. از این رو مسئولان فدراسیون برای جلوگیری از آبروریزی در این باره رایزنی‌های متعددی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز کردند که در نهایت به سفر مهدی تاج به کشور مالزی ختم شد.

رییس فدراسیون فوتبال در سفری که به مالزی داشت و امروز به ایران برگشت، توانست دستاورد مهمی برای باشگاه‌های آسیایی به ارمغان بیاورد که حکایت از دریافت مهلت دوماهه برای پرداخت بدهی‌ها دارد. در جلساتی که تاج با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مسئولان این ارگان داشت، مسائلی از قبیل پول‌های بلوکه شده ایران در آسیا و فیفا مطرح شد و اعلام شداین بدهی‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی به فوتبال ایران تحمیل شده است. همچنین تاج با استناد به صحبت‌هایی که با شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در گذشته انجام داده بود، خواهان این شد که AFC در مواجهه با موضوع بدهکارها در فوتبال نرمش نشان دهد.

در پایان گفت‌وگوهای طولانی مدت در این باره، قرار بر این شد که مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران دو ماه دیگر تمدید شود. به این ترتیب که با پایان یافتن مهلت فوتبال ایران در تاریخ 9 شهریور فدراسیون فوتبال تقاضایی درباره تمدید مهلت به AFC ارسال می‌کند و آنها دوماه تنفس را برای 4 باشگاه تراکتورسازی،‌پرسپولیس، استقلال و نفت تهران در نظر می‌گیرند تا بتوانند بدهی‌های خود را رفته رفته پرداخت کنند و از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا بگریزند.

بر این اساس تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال زمان بیشتری خواهند داشت تا برای پرداخت بدهی‌هایشان اقدام کنند. این در حالی است که نفت تهران هنوز مجوز رسمی برای حضور در مسابقات لیگ برتر را نیز ندارد و حسابش با 3 باشگاه دیگر تقریبا جدا است. از سوی دیگر اگر نفتی ها بتوانند مجوز سازمان لیگ و فدراسیون را برای حضور دائمی در لیگ برتر بگیرند هم آنها نیز شامل قوانین AFC می‌شوند و باید تا پایان مهلت جدید بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار اخلاقی هاشمی‌نسب برای ناسزا به پرسپولیس

با اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مربی تیم استقلال تهران به این کمیته احضار شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون، با اعلام کمیته اخلاق، مهدی هاشمی‌نسب مربی تیم فوتبال استقلال جهت ادای پاره‌ای از توضیحات باید روز 26 اردیبهشت ماه در این کمیته حضور داشته باشد.

 به تازگی فیلمی از مهدی هاشمی‌نسب منتشر و در آن ادعا شده است که او هنگام گرم کردن بازیکنان استقلال پیش از بازی برابر ذوب‌آهن الفاظ نامناسبی را در مورد پرسپولیس به کار برده است.

دیگر خبرها

  • عزیزی: جادوگری در فوتبال ایران وجود دارد و برخی مدیران سکوت کرده اند
  • بیگی: به ارونوف باختیم نه پرسپولیس
  • عزیزی: فشار روی استقلال بیشتر است/ بوی جادوگری می‌آید!
  • احضار اخلاقی هاشمی‌نسب برای ناسزا به پرسپولیس
  • استقلال و پرسپولیس در انتظار الهلال و السد و رونالدو!
  • روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال | استقلال صدر را از پرسپولیس پس گرفت
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا