Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامگذاری روز بیست و سوم مرداد ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان، بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس “مقاومت” است.و همچنین درسی بزرگ برای دشمنان و پیروان امت اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازشوبادنامگذاری روز بیست و سوم مرداد ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان، بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس “مقاومت” است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همچنین درسی بزرگ برای دشمنان و پیروان امت اسلامی است.

مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است. مردمی جنگ زده، محروم و زجر کشیده که در برابر تجاوز همه جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی کردند و طی نبردی به مدت سی و سه روز، نقشه های دشمن متجاوز و سلطه طلب را نقش برآب زدند.
واقعیت این است که رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ و ترور توانسته موقعیت خودرا حفظ کند و هرگاه که با سخن حق ،معقول و قانونی مواجه شده، دست به راه اندازی جنگ و ترور زده است که نمونه اخیر آن، تجاوز به جنوب لبنان و بروز جنگ سی و سه روزه است .
اگرچه، بانگ رسوایی و بی اعتبار ی رژیم نامشروع اسرائیل طی سالهای سال نواخته شده و به عبارتی دیگر، هویت آن نیز مقارن با تجاوز و ترور ( در سطح جهانی ) شده است اما تمام اینها، باعث نشدکه مردم جنوب لبنان به رهبری جنبش حزب الله از رویارویی و مقابله با این دشمن متجاوز و خودسر، بپرهیزند و ئقب نشینی کنند.

سیدحسن نصرالله که رهبری جنبش مردمی و محبوب حزب الله را برعهده دارد، با شجاعت و درایت تمام ، اراده مردم مبارز و لبنان را علیه خصم متجاوز بسیج و معطوف کرد.


مردم لبنان درنبردی سی و سه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه مذلت نشاندند و باردیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند که مقاومت ، سلاحی است که صلاح در پی دارد وبه سخن دیگر، صلاح کار در برابر دشمن متجاوزی مانند رژیم نابکار اسرائیل، سلاح و مقاومت است و در غیر این صورت، باید که ذلت و خواری و حکم صادره از سوی متجاوز را پذیرفت.


چنین است که مردم مقاوم، شریف و وفادار ایران با اطلاع از خبر پیروزی لبنان در جنگ سی و سه روزه، به طور یکپارچه فریاد بلند شادی و شادمانی سر می دهند و هنرمندان شان نیز ، فیلم سینمایی ” سی و سه روز ” به روی پرده سینماهای ایران و لبنان می فرستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم روز بیست وسوم مرداد را به نام روز مقاومت اسلامی ، به تصویب می رساند.


یکی از بزرگترین کارهای حضرت امام خمینی(ره) تغییر ذهنیت ها بود.القاءمی توانیم به مردم و استراتژی مدون حضرت روح الله و پس از ان امام خامنه ای تقویت و صدور روح مقاومت بود.


مقاومت در واقع یک فرهنگ است.فرهنگ ایستادگی، فرهنگ استکبارستیزی،زیر بار ظلم نرفتن و نپذیرفتن حکومت طاغوت است.


مقاومت بود که جنگ ویرانگر تحمیلی را برای ما تبدیل به یک سکوی پرتاب کرد.


و مقاومت امروز دارای شناسنامه است.


دارای جبهه، دارای رهبر، و این جبهه جوانانی دارد مثل شهید حججی که عاشورا را در ذهن ما زنده می کنند.


جریان مقاومت یعنی جوشش خون عاشورایی یعنی حرکت رو به جلو است.


و امروز هم باید به احتزام حلقوم بریده حججی ها سر تعظیم فرود اریم و سجده شکر به جای اریم.


وقتش رسیده که به تعبیر شهید والامقام استادمطهری شمر زمان را بشناسیم.

امروز اعتقاد به جبهه و جزیان مقاومت یعنی انقلابیگری.

روز مقاومت مبارک

به قلم:مصیب رزاقپور

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله

رزمندگان حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) شماری از پایگاه ها و تجهیزات تجسسی نظامیان اشغالگر و نیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگانش تجهیزات تجسسی اشغالگران در پایگاه نظامی رامیا را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به روستای میس الجبل در جنوب لبنان، رزمندگانش محل استقرار توپخانه و نظامیان دشمن صهیونیستی در پایگاه نظامی الزاعوره در شمال فلسطین اشغالی را با شلیک ده ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی گسترده شد.

حزب الله تأکید کرد که این عملیات در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شرافتمند آن و در چارچوب پاسخ به جنایت هولناک دشمن صهیونیستی در روستای میس و شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان لبنانی صورت می گیرد.

از سوی دیگر، اصابت یک راکت شلیک شده از طرف لبنان به شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی، باعث به بار آوردن خسارت مالی به این شهرک شد.

مدیر این شهرک در این باره به رسانه های صهیونیست اعلام کرد که حمله راکتی مذکور باعث به بار آوردن خسارت زیاد و تخریب چند واحد مسکونی شهرک نشینان شده است.

هواپیماهای رژیم اشغالگر در واکنش به این عملیات مقاومت، اطراف روستای الطیبه در جنوب لبنان را بمباران کردند.

به گزارش ایمنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 750900

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد