Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@22:50:35 GMT

رییس جمهور ترکیه درمراسم ازدواج تکواندوکار ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۳۸۸۹

رییس جمهور ترکیه درمراسم ازدواج تکواندوکار ایرانی

شاید تکواندوکار ایرانی تا چند سال قبل تصور نمی کرد رییس جمهور ترکیه در مراسم ازدواجش شرکت کند.

به گزارش "ورزش سه"، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت راه دیگری را برای خودش انتخاب کند و با فاصله گرفتن از ورزش قهرمانی به مربیگری در تیم ملی برزیل روی آورد. او در یک دوره از مسابقات بین المللی تکواندو با دختر تکواندوکار ترکیه ای آشنا شد و این اتفاق مسیر زندگی او را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا بیش از یک سال از آن روزها می گذرد و مراسم ازدواج زوج تکواندوکار ایرانی-ترکیه ای به بهترین شکل ممکن در ترکیه برگزار شد. مراسمی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در آن حاضر بود و به نور تاتار و مهران عسکری تبریک گفت.


نور و مهران کجا به هم رسیدند؟
عسکری که در یک سال اخیر به عنوان مربی خصوصی همسرش مشغول به کار شده و در راه موفقیت او در مسابقات جهانی اخیر نقش پررنگی را ایفا کرده است، درباره نحوه شکل گیری رابطه اش با نور تاتار گفته است: «نور را از مدت‌ها قبل می‌شناختم اما حضور در المپیک باعث آشنایی بیشتر ما شد. من قبل از المپیک ریو به عنوان بدنساز تیم ملی برزیل فعالیت می‌کردم. وقتی ورزشکار سنگین وزن برزیل که من مربی اختصاصی او بودم، مدال برنز گرفت، فدراسیون این کشور با دستمزد بالایی به من پیشنهاد مربیگری داد اما به خاطر ارتباطم با نور این پیشنهاد را رد کردم. اولین‌بار نور را در مسابقات دانشجویی تکواندو در سال ٢٠١٥ دیدم. هر دوی ما در این مسابقات برنز گرفتیم. من در المپیک ٢٠١٢ نور را شناختم. آن سال من پشت‌سر یوسف کرمی ماندم و نتوانستم به المپیک برسم اما در جریان همه مسابقات بودم. وقتی بازی نور را دیدم که در المپیک لندن توانست مدال نقره بگیرد، واقعا تحت‌تأثیر قرار گرفتم.»


ازدواج ۲ سر برد!
وی که با زنی از رشته خودش ازدواج کرده، نتیجه این رابطه را به شکل جالبی توصیف می کند: «به نظر من ازدواج ما پیوندی دو سر برد است، چون هم نور ورزشکاری حرفه‌ای در سطح اول دنیاست و هم من به عنوان یک مربی و همسر دارای بهترین خصوصیات هستم. (می‌خندند) البته باید این را بگویم که من و نور واقعا ارتباطی عاشقانه داریم. ما قبل از عقد به مزار مولانا در شهر قونیه که الان هم در آن زندگی می‌کنیم، رفتیم و آنجا برای هم دعا کردیم که بتوانیم همدیگر را خوشبخت کنیم. الان هم از بودن کنار هم خوشحالیم و احساس خوشبختی می‌کنیم.»


نقش مرد ایرانی در پیشرفت همسرش
جالب است بدانید نور تاتار تکواندوکار مشهور ترکیه ای که مدال المپیک و جهان را در کارنامه اش دارد، مهران عسکری را باعث پیشرفت در زندگی شخصی و ورزشی خود می داند: « برای مسابقات جهانی تمرینات سختی با مهران داشتم و با هم مبارزه هم می‌کردیم. ما با همدیگر هماهنگ بودیم و حتی تمرینات وزنه و چابکی را هم با یکدیگر انجام می‌دادیم. همین که مهران در تمام این تمرینات و مبارزه‌ها کنارم بود، برایم ارزش زیادی داشت و خیلی کمکم می‌کرد.»


ازدواج رویایی با حضور اردوغان
جشن ازدواج ۲ تکواندوکار ایرانی و ترکیه ای شاید رویایی تر از آنچه که خودشان تصور می کردند، برگزار شد. در یک سال گذشته ازدواج مهران عسکری با نور تاتار بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه ای داشته و همین موضوع رییس جمهور این کشور را بر آن واداشت تا شب گذشته در مراسم ازدواج این زوج شرکت کند. علاوه بر رجب طیب اردوغان که به همراه همسرش در این مراسم حاضر بود، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه، وزیر امور خانواده و سیاستهای اجتماعی، وزیر ورزش و امور جوانان، استاندار و شهردار آنتالیا و مسئول بخش آنتالیای حزب عدالت و توسعه در جشن ازدواج این زوج حضور داشتند.


بازگشتی در کار است؟
ارتباط مهران عسکری و ایران از همان سال ۲۰۱۵ قطع شده و او به دلیل مساله مشمولیتش برای سربازی حاضر نشد به ایران بازگردد. فعلا که او با یکی از مشهورترین ورزشکاران در ترکیه ازدواج کرده و به نظر نمی رسد قصد بازگشت داشته باشد اما باید دید در سال های آینده و احتمالا بعد از بازنشستگی همسرش از دنیای قهرمانی چنین تصمیم خواهد گرفت و این زوج مشهور را در ایران نیز شاهد خواهیم بود یا خیر.

تکواندو

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور

دریافت 79 MB کد خبر 6099306

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور اغاز شد
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه