Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:26:30 GMT

هر ایرانی ۶ دندان از دست رفته دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۴۸۳۸

هر ایرانی ۶ دندان از دست رفته دارد

لیلا صدقی دندانپزشک و عضو انجمن دندانپزشکان ایران در گفت و گو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث شیوع بیماری پوسیدگی دندان در کشور می‌شود که علت آن مسائل مختلفی از جمله ژنتیک و عوامل ریز فاکتور است.

وی بیان کرد: افراد باید در مصرف مواد قندی و شیرین افراط نکنند و پس از غذا خوردن دهان خود را به وسیله آب شست و شو داده و مسواک بزنند تا کمتر دچار عارضه پوسیدگی دندان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دندانپزشک گفت:تحت پوشش بیمه نبودن خدمات دهان و دندان توجیه مناسبی ندارد و متاسفانه پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی نزدیک به 100 درصد است که بر این اساس انتظار می‌رود پوشش بیمه‌ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی از اولویت‌های نظام سلامت در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: پوسیدگی دندان در اثر فعالیت باکتری‌ها انجام می‌شود که باکتری های آن به دندان‌های سالم منتقل و باعث ایجاد سوراخ در داخل دندان و پوسیدگی دندان می‌شود.

صدقی بیان کرد: باید فرهنگ در بین افراد جا بیفتد که برای هر کاری نباید آناتومی و فیزیک طبیعی بدن را به وسیله عمل‌های زیبایی جراحی بر هم بزنند.

وی تاکید کرد: فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام برای انجام عمل‌های زیبایی قابل اعتماد نبوده و مردم باید برای انجام این کار از متخصصین این حوزه مشورت بگیرند.

این دندانپزشک گفت: هزینه‌های دنداپزشکی در ایران نسبت به سایر کشور‌ها کمتر است، اما متاسفانه به دلیل نداشتن بیمه خوب و تحت پوشش قرار نگرفتن خدمات دندانپزشکی باعث نگران بودن هزینه‌های دندانپزشکی در بین مردم می‌شود.

وی یادآور شد:کودکان بالای 4 سال در تهران بالاترین آمار پوسیدگی دندان را دارند و هر ایرانی به‌طور متوسط 6 دندان پوسیده، پُرشده و کشیده دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 «پهپادهای کوچک و سبک ایرانی سخت مورد هدف قرار می‌گیرند و به روس‌ها قابلیتی داده تا بتوانند در کنترل حریم هوایی رقابت کنند...» این فرازی از گزارش رسانه تخصصی نظامی انگلیسی Forces است که به تحلیل فنی کپی پهپاد شاهد 136 پرداخته که توسط روسیه در جنگ با اوکراین استفاده می‌شود. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند