Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:17:37 GMT

فوتبال ایران منتظردریافت غرامت سنگین ازسعودی ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۵۳۶۴

شایعات و زمزمه ها در فضای داخلی فوتبال می گوید با رای دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش برگزاری بازی نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در کشور ثالث رسما لغو و این رای به زودی اعلام خواهد شد.
به گزارش تابناک ورزشی، دادگاه CAS تا کنون دو مرحله رسیدگی به پرونده شکایت ایران از عربستان را برگزار کرده و در این دو جلسه طرفین لوایح دفاعی خود را در اختیار دادگاه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران فدراسیون فوتبال ایران از نتیجه برگزاری دو جلسه اخیر رضایت بسیار زیادی دارند، ولی طبق قانون رسمی دادگاه اجازه ندارند درباره مراحل دادگاه اطلاعاتی به بیرون بدهند و این کار پس از صدور رای نهایی توسط دادگاه CAS انجام خواهد شد.
همانطور که مدیران فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌های مختلف به آن اشاره کرده‌اند، ایران در دو جلسه اخیر دادگاه روی این مسئله تاکید داشته که هیچ کشوری نباید مسائل سیاسی را در فوتبال دخالت بدهد و ایران حاضر است در امنیت کامل میزبان نمایندگان عربستانی در شهر‌های مختلف باشد و از آن طرف نمایندگان فوتبال ایران هم هیچ مشکلی برای سفر به عربستان و بازی کردن مقابل باشگاه‌های این کشور ندارند.
دراین مدت البته اخباری هم در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه در صورت صدور رای به نفع ایران، عربستان باید به ایران به خاطر ضرر و زیانی که باشگاه‌های ایرانی از برگزاری بازی در کشور ثالث تحمیل شده خسارت بدهد و این درخواست از طرف ایران هم به دادگاه حکمیت ورزش ارائه شده است.
در شرایط کنونی همه منتظر صدور رای نهایی این پرونده بسیار مهم هستند. منابع آگاه خبری به خبرگزاری قوه قضاییه اطلاع دادند که با توجه به تلطیف روابط ایران و عربستان در زمینه‌های فرهنگی و ازسرگیری اعزام حجاج به خاک این کشور، دادگاه CAS رای به پایان طرح برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث خواهد داد.
گفتنی است موضوع از سر گیری روابط ایران و عربستان در زمینه حج و سفر چندین هزار ایرانی به خاک عربستان برای انجام مناسک حج هم در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش مطرح شده و با توجه به این مسئله که فیفا هم در قوانین خود تاکید می‌کند فوتبال نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد، مسابقات تیم‌های ایرانی و عربستانی از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار نخواهد شد.
با توجه به اهمیت پرونده و سخت‌گیری عربستانی‌ها بعید به نظر می‌رسد که رای نهایی قبل از بازی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صادر شود و به همین دلیل این دو تیم در کشور ثالث باید به مصاف هم بروند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!

درحالی‌که قرارداد مهدی طارمی با پورتو به زودی ‏به پایان می‌رسد و انتقال تابستانی او به اینتر قطعی شده است ‏باشگاه پورتو با شکایت جدیدی مواجه شده که موضوع آن مهدی ‏است. ‏

یک شرکت فعال در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال که در انتقال ‏طارمی از باشگاه قبلی‌اش ریو آوه به پورتو نقش داشته شکایتی ‏رسمی علیه پورتو به دادگاهی در پرتغال ارائه کرده و مدعی است در ‏زمان انتقال ستاره ایرانی از ریو آوه به پورتو کل مبلغ کمیسیون قانونی ‏که حقش بوده از طرف پورتو به این شرکت پرداخت نشده است. ‏

گزارش‌ها در پرتغال حاکی است این شرکت نقل و انتقالاتی که نام آن ‏Xektalent‏ عنوان شده از دادگاه درخواست دریافت غرامتی ۲۳۰ هزار ‏یورویی کرده است. شکایت

این شرکت علیه شرکت اف‌سی پورتو ‏اس‌ای‌دی به دادگاه ارائه شده که شرکت مالک باشگاه پورتو است. ‏

در پرتغال در حال حاضر پورتو با دو شکایت مشابه مواجه است. یک ‏شرکت از این باشگاه در ماجرای انتقال لوئیس دیاز به لیورپول ‏شکایت کرده و خواهان ۲.۵ میلیون یورو است. از طرف دیگر ایجنت ‏اوتاویو مونترو بازیکن سابق پورتو هم در شکایتی خواهان دریافت ‏غرامتی ۵۰۰ هزار یورویی از این باشگاه شده است. ‏

منبع: ورزش سه

tags # مهدی طارمی ، پورتو سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • پیروزی یاران رونالدو در لیگ عربستان+ فیلم
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟