Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی شده در سال جاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: توسعه شبکه‌های آبیاری یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی بوده و به جد در اردبیل دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد و امسال اجرای آن در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار ابلاغ شده اما پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ هزار هکتار اجرا شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان متذکر شد: با توجه به محدودیت منابع آبی دولت زمینه‌های مساعدی برای توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع فراهم ساخته که انتظار می‌رود موردتوجه و استقبال قرار گیرد.

سروی همچنین به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در چهار هزار هکتار طی سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته سامانه‌های آبیاری در شش هزار هکتار اجرا شد و ابلاغ برنامه امسال دو هزار و ۶۰۰ هکتار است.

وی بخشی از برنامه جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آبی را توسعه کشت گلخانه‌ای عنوان و اضافه کرد: سال گذشته گشت گلخانه‌ای در ۵۴ هکتار انجام شد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان برنامه امسال توسعه کشت در ۳۰ هکتار است اما پیش‌بینی شده در ۳۸ هکتار کشت گلخانه‌ای اجرا شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ