Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@04:39:27 GMT

طلاق سیاسی اصلاح طلبان از روحانی!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۶۲۳۵

طلاق سیاسی اصلاح طلبان از روحانی!

طلاق بهترین واژه برای پایان رابطه اصلاح طلبان با حسن روحانی است، رابطه ای که پس از انتخابات با سهم خواهی بیشتر جریان لیبرال از روحانی برای گرفتن مناصب مختلف دولتی شروع شد و هر روز به بهانه های واهی افزایش یافت تا اینکه دولت کابینه خود را معرفی کرد و هر چند بسیاری از اصلاح طلبان در دولت حضور دارند اما انتقادهای این جریان سیاسی از روحانی تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیدمحمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب که به شورای شهر تهران نیز راه یافته درباره کابینه روحانی می گوید: انتظار اصلاح‌طلبان این بود که دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر از دولت یازدهم باشد. همچنین ما انتظار داشتیم که دولت دوازدهم جوانتر باشد و زنان نیز در جمع وزرای معرفی شده، حضور داشته باشند.


وی افزود:آقای روحانی در ایام انتخابات بسیار صریح، نظرش را نسبت به زنان، جوانان و اقوام بیان کرد. ما امیدواریم آن قول‌ها و وعده‌ها خود را در دولت دوازدهم نشان دهد. ما انتظار داریم میزان حضور آن افراد در دولت افزایش یابد. ما فکر می‌کنیم زمان حضور و نقش‌آفرینی زنان، جوانان و اقوام در سطوح عالی و میانی کشور فرارسیده و تاخیر در آن به صلاح کشور نیست.

این سخنان در حالی مطرح می شود که اصلاح طلبان که به صورت یکپارچه پیروز انتخابات شورای شهر تهران شدند در موضوع شهرداری حتی حاضر به نامزد شدن یک شهردار زن نشدند اما درباره کابینه دولت به روحانی انتقاد می کنند که چرا زنان حضور ندارند.

از سوی دیگر جالب اینجاست نجفی 65 ساله که در گذشته سابقه مشکلات قلبی نیز داشته شهردار تهران می شود و خبری از جوانگرایی نیست.

چگونه اصلاح طلبان این پارادوکس را جواب خواهند داد که جوانگرایی و حضور زنان در کابینه روحانی لازم اما در شهرداری نیازی نیست؟

این موضوع نشان می دهد تنها دلیل اصلاح طلبان برای فشار به روحانی در انتخاب وزرا و کابینه به خاطر سهم خواهی بیشتر است زیرا در غیر اینصورت این جریان سیاسی که حتی اختلافات زیادی نیز میان طیف های مختلف آن در موضوع انتخاب شهردار نیز نمود پیدا کرد می توانست شهرداری جوانتر را انتخاب و یا حداقل به یک زن نیز فرصت بدهند برنامه خود را برای اداره شهرداری ارائه کند.

پیش بینی می شود در آینده انتقادات اصلاح طلبان از روحانی بیشتر خواهد شد زیرا این جریان سیاسی به دنبال پیروزی در انتخابات های بعدی است و به همین دلیل بر حجم انتقادات خود از دولت دوازدهم خواهد افزود.

افکار خبر

202

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است